Kirjoittaja Aihe: Lidlissä mp-varusteita  (Luettu 8265 kertaa)

Summu

Lidlissä mp-varusteita
« : Maaliskuu 12, 2007, 04:34:55 ap »
Kaikki varmaan tiesivätkin tästä jo. Saksalaiset ystävämme ovat jokakeväiseen tapaan päättäneet myydä moottoripyörävarusteita.

http://www.lidl.fi/fi/home.nsf/pages/c.o.20070312.index

Kävin ratsaamassa liikkeen Herttoniemessä ja mukaan tarttui tankkireppu ja jotain pientä.  Reppuja oli vielä n. 9.15 runsaasti.

Kimmo Saarelainen

• Administrator
Lidlissä mp-varusteita
« Vastaus #1 : Maaliskuu 12, 2007, 12:53:56 ip »
Ei ole ainkaan hinnalla pilattuja. Onkohan edes hyviä kun ovat niin halpoja? :vau:
Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

TunturiTT

Lidlissä mp-varusteita
« Vastaus #2 : Maaliskuu 12, 2007, 14:39:21 ip »
Naiselle tuli hommattua oma tankkilaukku, se reppumalli, kun tuli ostettua pyöräkin hänelle :cool: (tosin Kawasaki, mutta kumminkin).
Hyvin lähellä olin ostaa polvenlämmittimet itselle. Ihan muutenkin, ei niinkään välttämättä mopoiluun.
Buutsit varmaan hakkaa omani, mutta noilla onjo tunnearvoa jne. Muut kamat näytti ihan ok tuotteilta hintaansa nähden.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoStone

• Vieras
Lidlissä mp-varusteita
« Vastaus #3 : Maaliskuu 13, 2007, 10:29:10 ap »
Hinta ja laatu kulkevat ainaskin mp-varusteissa ihan käsikkäin. Eihän B****mastakaan saa halvalla mitään hyvää.
Ja onko se sitten järkevää ostaa kaksi halpaa kallimmalla, kuin yksi kunnollinen?

Piippu

Lidlissä mp-varusteita
« Vastaus #4 : Maaliskuu 14, 2007, 06:45:30 ap »
ei pidä paikkaansa,kokemusta on,halvallakin saa mp varusteita ja laadukasta.

Guzzipeikko

• Vieras
Lidlissä mp-varusteita
« Vastaus #5 : Maaliskuu 14, 2007, 13:36:57 ip »
TimoStone kirjoitti:
Lainaus
Hinta ja laatu kulkevat ainaskin mp-varusteissa ihan käsikkäin. Eihän B****mastakaan saa halvalla mitään hyvää.
Ja onko se sitten järkevää ostaa kaksi halpaa kallimmalla, kuin yksi kunnollinen?

Timo puhuuasiaa, viittaan juurikinniihin "kotimaisiin" ajosaappaihin joista juttua täällä jollain palstalla. Ostin ne nimittäin alennusmyynnistä, olisiko ollut sitten ovh;lla ostettuna lujempi ? Biltemasta tullut minulle sellainen käsitys että saa laadukastakin tavaraa ja samaan tai jopa hiukan kalliimmalla kuin perinteisistä työkaluliikkeistä. Mutta mutta jos kerran tai pari tarvit jotain jarruputken taivutinta, raidetangon ulosvetäjää tms. niin miksi maksaa siitä itsensä kipeäksi kun se halpakin huolella käytettynä täyttää tarpeet.

Pekka

ps. tilasin sitten güntteriltä sellaiset kisakengät, alehinnalta puolet kotimaisesta alehinnasta ja ohv 3 kertaa kotimainen. Parin kesän perusteella kokonaisedullinen hankinta. 

TimoStone

• Vieras
Lidlissä mp-varusteita
« Vastaus #6 : Maaliskuu 16, 2007, 07:47:26 ap »
Tästä laatuasiasta vielä...
On toki niin, että jos tarvitset kerran elämässä jotain työkalua, niin halvallakin saattaa pärjätä ihan hyvin.
Minä kun työkseni teen noita tekniikan juttuja, niin on oppinut arvostamaan hyvää. Kerralla kunnollinen, niin ei tarvi harmitella, eikä kesken hommien lähteä taas kauppaan jotain rempuletta uusimaan...

No, jos ostat halvat ajohanskat, ne kestävät esim. kesän ja keväällä taas uudet. Onkos parempi ostaa kunnolliset ja pitää niitä vuosia? Toisaalta, pitääkö jonkin varusteen kestää "loputtomiin"?
Enitenhän se riepoo, kun se halpa lopettaa työnsä juuri silloin, kun sitä eniten tarvitsee; lauantai-iltana, keskellä korpea, 600 km kotoa...

Toinen asiahan on se, että joskus saa alesta suht. edullisesti hyvinkin hintavaa tavaraa. Mutta se on ihan bingolla, koska halpa ei ole koskaan ollut hyvää. Kyllä esim. kengissä laatu ja hinta ovat sama asia.

I.H.

Lidlissä mp-varusteita
« Vastaus #7 : Maaliskuu 16, 2007, 09:59:12 ap »
TimoStone kirjoitti:
Lainaus
Toinen asiahan on se, että joskus saa alesta suht. edullisesti hyvinkin hintavaa tavaraa. Mutta se on ihan bingolla, koska halpa ei ole koskaan ollut hyvää. Kyllä esim. kengissä laatu ja hinta ovat sama asia.
Olen myös sitä mieltä että hyvä ja halpa harvoin yhdistyvät samassa tuotteessa. Kuten eestin kielessäkin halb = huono !
Titaniumin kuski

Guzzipeikko

• Vieras
Lidlissä mp-varusteita
« Vastaus #8 : Maaliskuu 16, 2007, 11:21:50 ap »
TimoStone kirjoitti:
Lainaus
Tästä laatuasiasta vielä...
On toki niin, että jos tarvitset kerran elämässä jotain työkalua, niin halvallakin saattaa pärjätä ihan hyvin.
Minä kun työkseni teen noita tekniikan juttuja, niin on oppinut arvostamaan hyvää. Kerralla kunnollinen, niin ei tarvi harmitella, eikä kesken hommien lähteä taas kauppaan jotain rempuletta uusimaan...

No, jos ostat halvat ajohanskat, ne kestävät esim. kesän ja keväällä taas uudet. Onkos parempi ostaa kunnolliset ja pitää niitä vuosia? Toisaalta, pitääkö jonkin varusteen kestää "loputtomiin"?
Enitenhän se riepoo, kun se halpa lopettaa työnsä juuri silloin, kun sitä eniten tarvitsee; lauantai-iltana, keskellä korpea, 600 km kotoa...

Niin no työkseen, en minä kotiin osta 600 € hylsysarjaa eikä minulla ole kotona yhtään fluken mittaria, töissä on sekä mittareita ja parikin hylsysarjaa. Ja alta viidenkympin pihtejä en työssä kehtaa käsiini ottaa jo ihan respektin takia. Ja jos työksen ajaisin moottoripyörää en varmaan tekisi sitä mp-asun kengissä maksaisi ne vaikka kuinka paljon. Kaikki harraste ja osan tarpeellisistakin hankinnoista olen pyrkinyt hoitamaan sellaisen aikana kun sesonki ei ole kuumimmillaan, siinä säästää jonkin verran ja yleensä pahin halparoju on jo poistunut myyjän valikoimista. Parasta aikaa myyvät yhtä urheilukauppaa loppuun ja sieltä saa hyvää halvalla, olen nyt keskittynyt parempiin vapaa-ajan ja harrastejalkineihin. Tietty mikä on halpaa ja mikä kallista on varmaankin sitten jo henkilökohtainen arvostuskysymys. Jalkavaisen väitän että minulle on "halvat" sellaiset kendät jota joku toinen pitää sika kalliina, ainakin siihen asti kun joutuu tosi ongelmiin jalkojen kanssa.

pekka 

Guzzipeikko

• Vieras
Lidlissä mp-varusteita
« Vastaus #9 : Maaliskuu 16, 2007, 11:28:36 ap »
I.H. kirjoitti:
Lainaus
TimoStone kirjoitti:
Lainaus
Olen myös sitä mieltä että hyvä ja halpa harvoin yhdistyvät samassa tuotteessa. Kuten eestin kielessäkin halb = huono !

Se onkin taitolaji osata ostaa juuri oikeanlaatuista tavaraa omaan käyttötarpeeseensa, minusta on turha maksaa ominaisuuksista joita ei koskaan tule / pysty hyödyntämään.

pekka 

kvlm

Lidlissä mp-varusteita
« Vastaus #10 : Maaliskuu 18, 2007, 10:29:20 ap »
..kypärähuppu -mikäli on sama malli kuin viime vuonna, on takaosasta liian lyhyt; viima käy ja kerran sivulle katsottua se pullahtaa kauluksen alta.

-K-

BMW

Lidlissä mp-varusteita
« Vastaus #11 : Maaliskuu 18, 2007, 11:54:39 ap »
Kyllä mulla on viimevuotinen Lidlin kypärähuppu pysyny hyvin jopa talven 32 asteen pakkasessa MZ:llä ajaessa.

californi-are

Lidlissä mp-varusteita
« Vastaus #12 : Maaliskuu 22, 2007, 16:14:25 ip »
Litkun tankkilaukusta:

Ostin itselleni samanoloisen (en varma oliko just sama, sellainen magneettikiinnitteinen) ko. putiikista viime (vai toissa-?) keväänä. Vaikutti ihan kelpo tuotteelta.

No ei muuta kuin kiinni muutama vuosi sitten hankkimaani vanhaan Kawaan (sori...) - jonka maalipinnan hienoa kuntoa olin aina ihmetellyt/ihaillut - ja baanalle. Ekalla tankkauksella laukku irti - ja HIRVEÄ skraadu (tai enemmänkin kraateri) tankin kauniinpunaisessa maalipinnassa....

Kamat veks laukusta ja laukku lähimpään roskikseen.

Siis: voipi olla että nykyinen versio on parempi mutta älkää tehkö samaa virhettä! Niitä on kai jotai tankinsuojia olemassa? Kandeis ehkä kokeilla?

Hyvää kevättä ja jatkossakin 40 päivän talvia (oikeille) Guzzisteille!

TunturiTT

Lidlissä mp-varusteita
« Vastaus #13 : Maaliskuu 23, 2007, 07:23:16 ap »
Ei ole merkistä tai ostopaikasta kiinni, tuleeko tankkiin magneettilaukuilla naarmuja. Ne magneettiätylät pitää olla puhtaat, kun laukkua käyttää. Eikä säkkiä pidä irroittaa repimällä, vaan lompsauttamalla magneetit irti tankista.

Tuossa ostamassani laukussa ei ole mitään naarmuttavaa tankkia vasten. Kai sentään palautit laukkusi Lidliin ja vaadit korvausta, sillä annat ymmärtää vian olleen tuotteessa?

californi-are wrote:
Lainaus
Litkun tankkilaukusta:

Ostin itselleni samanoloisen (en varma oliko just sama, sellainen magneettikiinnitteinen) ko. putiikista viime (vai toissa-?) keväänä. Vaikutti ihan kelpo tuotteelta.

No ei muuta kuin kiinni muutama vuosi sitten hankkimaani vanhaan Kawaan (sori...) - jonka maalipinnan hienoa kuntoa olin aina ihmetellyt/ihaillut - ja baanalle. Ekalla tankkauksella laukku irti - ja HIRVEÄ skraadu (tai enemmänkin kraateri) tankin kauniinpunaisessa maalipinnassa....

Kamat veks laukusta ja laukku lähimpään roskikseen.

Siis: voipi olla että nykyinen versio on parempi mutta älkää tehkö samaa virhettä! Niitä on kai jotai tankinsuojia olemassa? Kandeis ehkä kokeilla?

Hyvää kevättä ja jatkossakin 40 päivän talvia (oikeille) Guzzisteille!
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Guzzipeikko

• Vieras
Lidlissä mp-varusteita
« Vastaus #14 : Maaliskuu 23, 2007, 12:54:49 ip »
TunturiTT kirjoitti:
Lainaus
Ei ole merkistä tai ostopaikasta kiinni, tuleeko tankkiin magneettilaukuilla naarmuja. Ne magneettiätylät pitää olla puhtaat, kun laukkua käyttää. Eikä säkkiä pidä irroittaa repimällä, vaan lompsauttamalla magneetit irti tankista.

Lainaus

Kyllä tankkilaukun hankinta käytännössä merkitsee sitä että tankin maalipinnassa pitää senjälkeen pienet virheet sallia, siis jos kyseessä on magneetti tai imukuppikinnitteinen laukku. Itse joskus pidin magneettilaukun ja tankin väkissä säämiskää ei se laukku säämiskää naarmuttanu, eikä säämiskä tankkia jos väli oli puhdas. Yksi konsti on tietysti teipata tankki, mutta lopputulos on jopa rumempi kuin baxterin kokotankin kernitakki. Nyt on käytössä imukupilla muovitankkiin tarraava malli sen kiinnityspistet on tietty helppo puhdistaa etukäteen, eikä väliin teoriassa voi mennä mitään. Jotenkin on kutina että kesän käytön perusteella tuonkin kanssa tankki muuttuu käytetyn näköiseksi. Perskule kun saisi hommat siihen pisteeseen että olisi moottoripyörä ja sitten se ajopyörä, kun se moottoripyörä näyttää muuttuvan ajopyörän näköiseksi sitä käytettäessä.

Pekka