Kirjoittaja Aihe: Enska/kelkka  (Luettu 3834 kertaa)

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
Enska/kelkka
« : Joulukuu 22, 2018, 16:36:29 ip »
https://www.nettimoto.com/ktm/690/2355135

Mitenkähän näissä tämmösissä menee vakuutukset sun muut hommat? Siis jos se on talvella kelkka ja kesällä moottoripyörä? Vaatiiko aina konttorilla käynnin kun vaihtaa telat renkaisiin tai toisinpäin? Kelkaksi rekisteröidyllä kun ei saa tiellä ajaa. Eikä mp:llä kelkkareitillä.....
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Breeze

Vs: Enska/kelkka
« Vastaus #1 : Joulukuu 22, 2018, 16:46:09 ip »
Voisi kuvitella, että rekisteröintitodistuksessa lukee moottoripyörä, oli siinä telat tai renkaat
Kannattaa muistaa, että tuommoisella ei ole mitään asiaa kelkkareiteille tai kelkkaurille.

Tietysti, jos Trafille viskaa kysymyksen, niin kai ne sieltä jotain vastaa.
Tämäkin vielä! ! !

Vierailija

« Vastaus #2 : Joulukuu 22, 2018, 16:59:33 ip »
Ilmoituksessa: "Rekisteröity moottorikelkaksi, saa ajaa kelkkareitillä."  ;D
Emeritus-guzzisti

Breeze

« Vastaus #3 : Joulukuu 22, 2018, 17:02:12 ip »
Ilmoituksessa: "Rekisteröity moottorikelkaksi, saa ajaa kelkkareitillä."  ;D

Voipi olla, että ainakin täällä Savossa kannattaa se rekisteröintotodistus liimata maskiin, koska jokainen sanoo, että mäne helevettiin tiältä, tää on kelekkareitti... ;D
Harmi kun ei pääse Trafille vilkaisemaan, mitä siellä sanotaan ko. härpäkkeestä.
Tämäkin vielä! ! !

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #4 : Joulukuu 22, 2018, 17:14:26 ip »
Onhan niissä kelkan kilpi jos kelkaksi on rekisteröity. Ei siinä pitäisi olla ongelmaa. Kesällä ja renkaat alla se kelkan kilpi taas ei mahda olla hyväksi ;D
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

« Vastaus #5 : Joulukuu 22, 2018, 19:13:25 ip »
Satoja kilometrejä olen vedellyt kelkkareiteillä. Olihan ne kelkkailijat joskus takakireitä asian suhteen. Kevättalviset ajourat olivat varsin houkuttelevia piikkirenkaiselle endurolle. Mutta tämä tapahtui talvella -89 - 90. Asuin silloin Rautavaaralla. Jäälläkin kelkat jäivät jälkeen vaikka väittivät ajavansa liki kahtasataa. No eivät ajaneet. Tela ehkä sitä vauhtia pyöri mutta kelkka ei.

Muutamaa kelkkaa olen kokeillut mutta ei ole mun laji. Jotenkin kömpelöä tuhertamista lumipölyssä.

Breeze

« Vastaus #6 : Joulukuu 22, 2018, 19:34:04 ip »
Satoja kilometrejä olen vedellyt kelkkareiteillä. Olihan ne kelkkailijat joskus takakireitä asian suhteen. Kevättalviset ajourat olivat varsin houkuttelevia piikkirenkaiselle endurolle. Mutta tämä tapahtui talvella -89 - 90. Asuin silloin Rautavaaralla. Jäälläkin kelkat jäivät jälkeen vaikka väittivät ajavansa liki kahtasataa. No eivät ajaneet. Tela ehkä sitä vauhtia pyöri mutta kelkka ei.

Muutamaa kelkkaa olen kokeillut mutta ei ole mun laji. Jotenkin kömpelöä tuhertamista lumipölyssä.

Silloin kun vielä itse kelkkailin ja kelkkakerhoilin, niin eräs jäsen kysyi lupaa ajaa kerhon kelkkareitillä mönkijällä jossa oli telat.
Kerho ei voinut antaa lupaa, kun maanomistajien kanssa oli sovittu vain moottorikelkoilla ja vain lumiseen aikaan.
Kerho ei lähtenyt riskeeraamaan sitä, että joku maanomistaja olisi hermostunut ja kieltänyt kelkkailun hönen maillaan, joten vain kelkalla kelkkareitillä.

Pahimmillaan yksi enskamies olisi voinut pilata koko kelkkareitillä ajamisen, kun maanomistaja olisi laittanut sen reitin jostain kohtaa poikki.
Tämäkin vielä! ! !

motomatti

« Vastaus #7 : Joulukuu 22, 2018, 20:31:01 ip »
Sanotaanko niin että haistatin peet koko kelkaporukalle. En tainnut silloin tajuta että heillä oli muita sääntöjä. Mutta kivaa oli.

TunturiTT

« Vastaus #8 : Joulukuu 22, 2018, 21:02:52 ip »
Tuollaisesta kelkkamoposta on ollut keskustelua eri palstoilla. Ilmeisesti ei voi olla samaan aikaan kelkka ja enduro. Eli pitäisi kauden vaihtuessa käydä konttorin kautta. Niinhän tuskin tekee kukaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.