Kirjoittaja Aihe: Laverda RGS 1000 Japanissa  (Luettu 11959 kertaa)

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 163
Laverda RGS 1000 Japanissa
« : Joulukuu 05, 2018, 14:05:40 ip »
Sarjassa Joanna Lumley Japanissa (1. jakso ti 4.12.2018) hokkaidolaisella eräoppaalla oli
vierashuoneessaan Laverda RGS 1000. Ohjelmassa alkaen n. 6min alusta.

https://areena.yle.fi/1-3737784#autoplay=true


Kaijus

  • Viestejä: 778
Vs: Laverda RGS 1000 Japanissa
« Vastaus #1 : Joulukuu 07, 2018, 18:25:48 ip »
Jep, vaimon kanssa oikein innostuttiin kun tuollainen harvinaisuus bongattiin. Eipä ole yleinen missään, saatikka sitten Japanilaisessa makuuhuoneessa.
Tuo yksilö oli jonkunlainen cafe' -versio aidosta RGS:stä. Mallin alkuperäinen, veistoksellinen kauneus oli hävitetty..

Harri Eronen

  • Viestejä: 375
Vs: Laverda RGS 1000 Japanissa
« Vastaus #2 : Joulukuu 07, 2018, 22:47:29 ip »
Ko. Pyörämallin tiimoilta tuli oltua ensikerran yhteydessä Moto Italiaan, v 83 .

Kaijus

  • Viestejä: 778
Vs: Laverda RGS 1000 Japanissa
« Vastaus #3 : Joulukuu 08, 2018, 11:09:52 ap »
Näin myös minä ja keväällä -84 sellainen kotiin tuli :-)

Executive varusteet asennettiin Piikkiössä verotussyistä .. alkuperäisversiossa lisähinta olisi ollut kohtuuton.

Kuva on v.-84 Laverdarallista Koskenpään Rantapirtiltä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 08, 2018, 12:50:13 ip kirjoittanut Kaijus »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 404
Vs: Laverda RGS 1000 Japanissa
« Vastaus #4 : Joulukuu 08, 2018, 12:10:13 ip »
Kuva taitaa olla Rantapirtiltä?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Jouko S

  • Viestejä: 842
Vs: Laverda RGS 1000 Japanissa
« Vastaus #5 : Joulukuu 08, 2018, 13:43:58 ip »

On siinä kyllä hieno rivi kauniita pyöriä!

Jouko

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: Laverda RGS 1000 Japanissa
« Vastaus #6 : Joulukuu 11, 2018, 14:10:29 ip »
 ;D Tosiaankin hauska yksityiskohta tv sarjassa.
Koska RGS on pätevän muotoilustudion luomus niin allekirjoitan kyllä tuon Kaijuksen mielipiteen.
Jos on pakko RGS:n kajota niin todettakoon että tuo pyörä on kyllä tyylikkäästi muutettu perinteisemmän näköiseksi.
RGS alkaa jo nyt olla rahallisesti huomattavasti arvokkaampi alkuperäisenä.. joten saattaa olla että tuokin saa vielä pyhäpuvun takaisin päälleen?

Rantapirtin kuvasta: Olikohan  se tuo sama Kaijuksen entinen jonka rosmot minulta jossain 2000-luvun vaihteessa pöllivät Prahassa.
(motomatti vihjaisi sitten kyläillessään jouten olevasta SFC1000:sesta ja se on minulla edelleen)

Tuo kuvan musta 1200nen Formula Miragekin oli minulla,
 ja luulen että tuo sininen seiskapuolikaskin on ollut minulla..

Viimevuonnahan sitten talliin, (ei makuuhuoneeseen!) tuli Executivevarusteinen!
Sen laitoin kesällä museokilpiin ja ajoin paljon!
Viimeviikolla talliini pukattiin myös RGS.. tosin vain laitettavaksi.. toki hieman kiusasin omistajaa että eiköhän tämä tänne jää..



« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2019, 12:21:18 ip kirjoittanut klassikko »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 404
Vs: Laverda RGS 1000 Japanissa
« Vastaus #7 : Joulukuu 11, 2018, 14:45:05 ip »
Siihen RGS:n katteeseen lie käytetty tunteja ihan tuulitunnelissa tai vähintään testailuun. Ei vahingossa synny tuon muotoinen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: Laverda RGS 1000 Japanissa
« Vastaus #8 : Joulukuu 11, 2018, 14:46:48 ip »


Tuoltahan noita -84 koskenpään kuvia löytyi Laverda sivustolta.. ja muutakin tietoa: eli kyllä tuo on se minulta pöllitty.. Missä lie nyt? "meni Puolaan" sanoi polliisi Prahassa..
Se toinen Kaijuksen eli AV-453 oli Mololla ja sitten Ruokolan Teuvolla. Sen pyörän Executive varusteidenkin paikka on tiedossa, piti vaan hieman muistella..

Tunturi TT: on tuulitunnelin tuotosta!
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2019, 12:22:38 ip kirjoittanut klassikko »