Turvatyynyihin liittyy minun tietojeni mukaan käytännössä aina myös turvavöiden esikiristinjärjestelmä, joka kiristää turvavyön automaattisesti törmäystilanteessa. Näin turvavyötä käyttävä auton kuljettaja tai etupenkin matkustaja ei pääse juuri lainkaan liikkumaan kohti laukeavaa turvatyynyä. Riskeistä ja vammoista, joita turvatyynyt voivat kolaritilanteissa aiheuttaa jos ei samalla käytetä turvavyötä, varoitetaan useissa mielestäni luotettavaksi arvioitavissa lähteissä (mm. Liikenneturvan sivuilla). Minulla ei ole sellaista teknistä tietoa, jonka perusteella voisin nuo riskeistä kertovat tiedot kyseenalaistaa ja siksipä olen noudattanut noita turvavyön ja lastenistuinten käyttöä koskevia ohjeita, jotka lähteestä riippumatta ovat hyvin samansisältöisiä. Sellaisenkin tiedon olen jostain lukenut, että turvatyynyjen ollessa kehityksensä alkuvaiheessa ne laukesivat vain nokkakolarissa, mutta järjestelmien kehityttyä ja turvatyynyjen määrän autoissa lisäännyttyä järjestelmät ovat kehittyneet älykkäämmiksi ja reagoivat nykyään myös muissa suunnissa tapahtuviin törmäyksiin.