Kirjoittaja Aihe: Le Mans II  (Luettu 6471 kertaa)

italosound

  • Viestejä: 59
Le Mans II
« : Marraskuu 26, 2018, 20:28:04 ip »
Moro
Talliin ilmestyi muiden jalorotuisten seuraksi -79 LM 2. Piikkiö on tuonut pyörän Suomeen ja rekisteröinyt sen 1998. Myyty 4/98, vaihtanut omistajaa 7/99, vaihtanut omistajaa 6/05, myyty Tuokolle 11/13. Seissyt varastossa siitä asti Kangasalla. Edellinen omistaja oli ehkä Nokialta.
Kuulisin mielelläni pyörän kunnosta jos täällä foorumilla sattuisi jollain olemaan omakohtaisia kokemuksia tästä JO-351 kilvillä kulkeneesta pelistä. Iso huoltohan siihen on joka tapauksessa tehtävä, mutta jos esim laatikossa vikaa niin se on ikävä yllätys keväällä ajokauden alkaessa.
Pyörä on ulkoisesti säästynyt hyväkuntoisena, tosin joku on muokannut siitä LM 1 näköisen, mutta orkkisosat on pääosin tallella.
Sormet syyhyten, terveisin MN

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Le Mans II
« Vastaus #1 : Marraskuu 26, 2018, 21:58:53 ip »
Kuulostaa hyvältä. Saisiko pyörästä kuvaa foorumille?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

repa

  • Viestejä: 29
Vs: Le Mans II
« Vastaus #2 : Marraskuu 27, 2018, 19:08:04 ip »
Hyvä Martti, onnea uuden hankinnan kanssa.
Minulla olisi joutavana muutama kilo Guzzi-kirjallisuutta, jos on tarvetta tutustua merkin saloihin syvemmin.

Repa
Vain 19 vuotta guzzilla.

italosound

  • Viestejä: 59
Vs: Le Mans II
« Vastaus #3 : Marraskuu 28, 2018, 22:30:14 ip »
Kiitos Repa, katsotaan kun ajelen sillä suunnalla.
Tuntuu olevan outo kapistus kun kukaan ei tunnista exäkseen. Eikö Matti ole joutunut huoltohommiin vaikka pyörä on samoilla nurkilla pyörinyt?
Martti

antero mäkelä

  • Viestejä: 131
Vs: Le Mans II
« Vastaus #4 : Marraskuu 29, 2018, 08:45:57 ap »
Tuntuu olevan outo kapistus kun kukaan ei tunnista exäkseen.

Oman Lemans III:n omistajahistoriaa kyselin foorumilla elokuussa 2016.
Puolen vuoden päästä eka omistaja tunnisti.

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: Le Mans II
« Vastaus #5 : Marraskuu 29, 2018, 10:59:53 ap »
eikös trafilta saa muutamalla eurolla historian ?

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Le Mans II
« Vastaus #6 : Marraskuu 29, 2018, 12:03:55 ip »

rekkari.fi on myös tarjolla 2.95 ekua / kerta

Mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Le Mans II
« Vastaus #7 : Marraskuu 29, 2018, 12:22:59 ip »
eikös trafilta saa muutamalla eurolla historian ?

Enpä saanut auton tietoja trafilta, rekkari.fi toimii!
Emeritus-guzzisti

italosound

  • Viestejä: 59
Vs: Le Mans II
« Vastaus #8 : Marraskuu 29, 2018, 19:39:10 ip »
Kysely on jo tehty, mutta nimen sai vain edellisestä omistajasta mutta sen jo luonnollisesti tiesin. Aiemmista sain vain omistajan vaihdon päivämäärät. Firmat vain ilmoitetaan nimellä, yksityisiä suojaa tietosuojalaki vaikka tein laajemman haun.
MN

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Le Mans II
« Vastaus #9 : Marraskuu 29, 2018, 22:33:22 ip »
Minä kyllä sain rekkari.fi:stä kaikki entiset omistajat (siis auton) - trafista ei saanut.  ???
Emeritus-guzzisti

italosound

  • Viestejä: 59
Vs: Le Mans II
« Vastaus #10 : Marraskuu 30, 2018, 09:03:36 ap »
Moi
Nyt on haettu myös rekkari.fi tiedot, muuten aivan samat mutta vakuutushistorian kohdalla edellisen omistajan nimi puuttuu ja sen sijaan on annettu sitä edeltävän vakuutuksen ottajan nimi. Kaikista vanhemmista omistajista on vain vakuutusyhtiön nimi. Omistushistorian kohdalla on vain oma nimeni ja Moto Italia, muiden kohdalla "yksityishenkilö".
Eli nyt selvisi että 2008-2013 omistaja tai ainakin vakuutuksen ottaja oli Pekka Penkkimäki.
MN

italosound

  • Viestejä: 59
Vs: Le Mans II
« Vastaus #11 : Tammikuu 25, 2019, 22:40:58 ip »
Moro
Lieneekö LM2 sivukopat hitsattavaa muovia vai onko Guzzi käyttänyt bayflexiä kuten Laverda? Kylkiin on ilmaantunut pienet halkeaman alut.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Le Mans II
« Vastaus #12 : Tammikuu 26, 2019, 00:51:20 ap »
Jos ei voi hitsata, niin lorauta pikaliimaa ja ruokasoodaa päälle. Tulee todella kovaa muovia saumaan. Vahvikkeeksi voi ennen soodaa upottaa vaikka ohuita lasikuituja. Sooda kovettaa liiman välittömästi. Kerroksia voi lisätä useampiakin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Le Mans II
« Vastaus #13 : Tammikuu 26, 2019, 14:04:40 ip »
Muoveja on pääosin kahdenlaisia. Kesto- ja kertamuoveja.
Kestomuoveista tyypillisimpiä on tavallinen muoviämpärimuovi. Sitä on maailmassa tarpeettoman paljon. Siihen soveltuu lämmöllä tehtävä liitostekniikka.

Kertamuovi, nimensä mukaan, saa muodon vain kerran. Sitä voi liimata mutta ei menestyksellisesti lämmittämällä korjata. Palaa ennemmin. Mutta osa kertamuoveista sulaa sopivalla liuottimella kuten asetonilla.

Pienen halkeaman korjaamiseen soveltunee seuraava tekniikka. Maalattuun ulkopintaan laitetaan teippi halkeaman kohdalle. Teipin liiman pitää olla asetonin kestävää. Esim. Flashbreaker tai vastaava.

Sisäpinnalta poistetaan mahdollinen maali halkeaman kohdalta pari senttiä suuntaansa. Kevyesti asetonia sivelemällä pinta alkaa pehmetä ja pehmenneeseen pintaan painellaan ohutta lasikuitukangasta niin että se sekoaa muoviin kunnolla. Liikaa asetonin käyttöä pitää välttää ettei muoto alueella muutu.

Kun lasikangasta on leivottu muovin sisään kerros tai kaksi annetaan osan kuivua ja kovettua. Kovettumisen jälkeen voi kangaskerroksen päältä hioa sen verran että kuidut näkyvät. Siitä voi jatkaa polyesteri- tai muuulla kertamuovisella hartsilla vaikka koko kappaleen sisäpinnan alalta. Eihän se sataprosenttisesti tartu mutta tekee rakenteen lujaksi erityisesti kiinnityskohdista.

Joitain vuosia sitten korjailin kaatunen Gold Wingin katteen maalauskuntoon. Useampi päivähän siihen meni mutta maalauksen jälkeen parempi kuin uusi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Le Mans II
« Vastaus #14 : Tammikuu 26, 2019, 20:01:07 ip »
Varsinkin japsien kasarikatteisiin ei oikein hartsi tartu. Joskus olen porannut pieniä reikiä katteen läpi ja ommellut siitä kiinni. Sen jälkeen liimaa tai hartsia kovikkeeksi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.