Kirjoittaja Aihe: Mopo- ja moottoripyörästrategia  (Luettu 8237 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Mopo- ja moottoripyörästrategia
« Vastaus #15 : Marraskuu 04, 2018, 16:19:37 ip »
No niinpä. Myöskään kun omakasaamia akkuja ei kukaan tarkasta tai valvo. Akkupaketin saa koota kuka tahansa, just niin hyvin kun itsestään tuntuu. Sellaista sitten lataillaan vaikka autotallissa tms. Käy kuten edellä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Mopo- ja moottoripyörästrategia
« Vastaus #16 : Marraskuu 04, 2018, 16:44:27 ip »
Millekähän virastolle asia kuuluu: Liikenneturvallisuusvirasto Trafille, Kemikaaliturvallisuusvirasto Tukesille vai Sähköturvallisuusvirastolle?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Mopo- ja moottoripyörästrategia
« Vastaus #17 : Marraskuu 04, 2018, 17:19:31 ip »
Kunhan ainakin Trafin pitää poissa. Haluavat vielä tarkastaa patterit vuosittain..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Paakanan paimenpoika

  • Viestejä: 105
Vs: Mopo- ja moottoripyörästrategia
« Vastaus #18 : Marraskuu 05, 2018, 08:09:50 ap »
Mielenkiintoisia suunnitelmia strategioiden kanssa ahertaville:
https://www.is.fi/autot/art-2000005886810.html?ref=rss

Tietämättä yhtään vakuutuksen sisällöstä, veikkaan sen perustuvan älypuhelimen keräämään paikannusdatataan, kiihdytyksiin, nopeuteen ja muuhun vastaavaan tietoon, jota sitten verrataan tiekohtaisiin rajoituksiin. Ehkäpä kännykkä keskustelee myös ajoneuvotietokoneen kanssa.

Voisinpa harkita tuollaista ajotapaan perustuvaa vakuutusta, jos se tulee markkinoille.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Mopo- ja moottoripyörästrategia
« Vastaus #19 : Marraskuu 05, 2018, 09:01:32 ap »
Mielenkiintoisia suunnitelmia strategioiden kanssa ahertaville:
https://www.is.fi/autot/art-2000005886810.html?ref=rss

Tietämättä yhtään vakuutuksen sisällöstä, veikkaan sen perustuvan älypuhelimen keräämään paikannusdatataan, kiihdytyksiin, nopeuteen ja muuhun vastaavaan tietoon, jota sitten verrataan tiekohtaisiin rajoituksiin. Ehkäpä kännykkä keskustelee myös ajoneuvotietokoneen kanssa.

Voisinpa harkita tuollaista ajotapaan perustuvaa vakuutusta, jos se tulee markkinoille.

Hinta on aika kova, jos sitä vertaa täysillä bonareilla olevan henkilön normaalin auton vakuutusmaksuihin.
Entäs jos kilpakumppani on vanhempi henkilö, joka ajaa 16 kilometriä kuukaudessa lähikauppaan maks. 28km/h nopeudella, joten sitä kuukausihintaa ei voi etukäteen tietää. Joka kuukausi kisa alkaa uudestaan.
Kolmanneksi onko kännykän lähettämät tiedot aina oikeellisia...
Tämäkin vielä! ! !

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Mopo- ja moottoripyörästrategia
« Vastaus #20 : Marraskuu 05, 2018, 09:26:31 ap »
Joo, ei mullakaan taida olla edes kahtakymppiä kuussa auton vakuutus. Ei kyllä pyörässäkään.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Mopo- ja moottoripyörästrategia
« Vastaus #21 : Marraskuu 05, 2018, 10:22:12 ap »
Iltalehti uutisoi vakuutusaiheen perjantaina paljon tarkemmin.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/af3c22c4-1a6e-4d2a-b0a4-430603652169_oa.shtml

Uusi vakuutus palkitsee: Jos et aja ylinopeutta niin saat alennusta vakuutusmaksusta

Monen siististi ajavan harmiksi uusi vakuutusmalli ei ole vapaasti ostettavissa, vaan sen saa ainoastaan autoihin, joita Bassadone-ketju myy rahoituksella.
– Yksittäisiä vakuutuksia ei myydä, vaan ne liitetään aina rahoitukseen. Myyjä siis ottaa vakuutuksen ja laskuttaa sen kuluttajalta.

Uuden vakuutuksen lähtöhinnat ovat autokohtaisia ja kiinteistä. Hirvaskosken mukaan maksut vaihtelevat vuositasolla 750 eurosta 1000 euroon, mutta laskutus on aina kuukausiperusteinen.
– Kuukausimaksut vaihtelevat 64 eurosta 84 euroon, mutta maksut eivät nouse huonon ajotavan takia. Sen sijaan hyvällä ajotavalla voi saada hyvityksiä. Alimmillaan kuukausimaksut jäävät noin 20 euroon kuussa.
Vakuutuksenottajista puolet voi saada alennuksia ja toinen puoli jää niitä ilman.
– Kaikki kilpailevat keskenään. Parempi puolisko saa alennuksia ja heikompi ei saa, mutta tilanne nollaantuu aina kuukauden lopulla ja lähtee alusta.
Tämäkin vielä! ! !

Wäinö

  • Viestejä: 211
Vs: Mopo- ja moottoripyörästrategia
« Vastaus #22 : Marraskuu 05, 2018, 16:47:17 ip »
Mielenkiintoisia suunnitelmia strategioiden kanssa ahertaville:
https://www.is.fi/autot/art-2000005886810.html?ref=rss

Tietämättä yhtään vakuutuksen sisällöstä, veikkaan sen perustuvan älypuhelimen keräämään paikannusdatataan, kiihdytyksiin, nopeuteen ja muuhun vastaavaan tietoon, jota sitten verrataan tiekohtaisiin rajoituksiin. Ehkäpä kännykkä keskustelee myös ajoneuvotietokoneen kanssa.

Voisinpa harkita tuollaista ajotapaan perustuvaa vakuutusta, jos se tulee markkinoille.

Hinta on aika kova, jos sitä vertaa täysillä bonareilla olevan henkilön normaalin auton vakuutusmaksuihin.
Entäs jos kilpakumppani on vanhempi henkilö, joka ajaa 16 kilometriä kuukaudessa lähikauppaan maks. 28km/h nopeudella, joten sitä kuukausihintaa ei voi etukäteen tietää. Joka kuukausi kisa alkaa uudestaan.
Kolmanneksi onko kännykän lähettämät tiedot aina oikeellisia...



Kun reissulla älytön puhelin putoaa asfalttiin ja sanoo tilt, miten edetään? Joskus kun sen kaivaa taskusta, voi huomata, että jahas, akku loppu. Tuleeko "harkintaverotus"?

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Mopo- ja moottoripyörästrategia
« Vastaus #23 : Marraskuu 06, 2018, 16:04:12 ip »

  Marja Kuosmanen puhui tärkeistä asioista Helsingin kokouksessa maanantaina  - näkyy S-Moton nettisivulta. Kävittekö siellä

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Mopo- ja moottoripyörästrategia
« Vastaus #24 : Marraskuu 06, 2018, 16:34:41 ip »
Smoton sivuilla on toistaiseksi vain tämä: https://www.smoto.fi/?p=6457
Uskoakseni eri tahojen puheenvuorot tulevat vielä julkaistuiksi kunhan ehtivät kirjoittaa.
Se tuskin on kovin lyhyt juttu.

Paneelikeskustelun osallistujat:

Europarlamentaarikko Merja Kyllönen
Kansanedustaja Markku Eestilä, Liikennejaosto
Kansanedustaja Pekka Haavisto, Vihreät
Kansanedustaja Simon Elo, Sininen Tulevaisuus

Hallitussihteeri Janne Mänttäri, Liikenne- ja viestintäministeriö
Tieliikennejohtaja Marko Sillanpää, Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi
Johtava asiantuntijaa Pekka Rajala, Tienpito Liikennevirasto

Poliisiylitarkastaja Samppa Holopainen, Poliisihallitus

Projektipäällikkö Mika Kulmala, Tampereen kaupunki

Team manager, Jukka Laitinen, Connected and autonomous driving VTT
Toiminnanjohtaja Marko Forsblom, ITS Finland

Moottoripyöräjaoston puheenjohtaja Mikko Summa, Teknisen Kaupan liitto