Jos bensatankkiin lisää talvisäilytysainetta, se on rahan haaskausta, ainakin ruiskuguzzissa. Guzzi kyllä syö kunnossa ollessaan nirsoilematta kaiken sen bensan, mitä sille annetaan
Viisi vuotta vanhalla bensalla pitkän seisonnan jälkeen lähti nikottelematta käymään. Kyseessä V10 Centauro. Akku oli uusi Biltemasta. Pakokaasut haisivat kummalliselle.
California Adamant lähti talven jälkeen edellisvuotisella bensiinillä. Honda ei pukahtanutkaan. California 1400 on lähtenyt aina pyydettäessä seisiönkin jälkeen ylivuotisella gasolla. Akku tosin pitää olla irrotettu virtapiiristä sillä välin. Aikanaan en tehnyt minkäänlaisia talvisäätöjä 1100 Brevalle ja lähti ladatulla akulla.
Nyt on Hondassa (kaasutin) ja C. Adamantissa (kaasutin mutta, toivoakseni, vaihtuu digitaaliseksi) pienkonebensat molemmissa. Muissa mennään sillä mitä tankissa on. Pääosin St1:n 95:sta.
Helppo on yhtyä J.S:n kokemukseen.
Havainto on sellainen että kaasutinpyörissä on tankki sellainen että sieltä pääsee kaasuja sisään ja ulos. Se lisää myös veden määrää polttoaineessa. Ruiskupyörissä tätä mahdollisuutta ei ole. Tankki on umpinainen eikä sieltä pääse höyryt ulos jos ei auo täyttötulppaa tai irrottele polttoaineletkuja.