Uskoisin että anturin kestoa syö öljynpaineen runsas vaihtelu.
Alin sallittu lukema on, muistaakseni, mitattuna 0,50 baaria ja anturin paine siksi 0,45 baaria jonka alittamisesta syttyy merkkivalo.
Olen itse, kontrollifriikkinä, mittaillut öljynpainetta ja uudella sekä kylmällä ja pääosin käyttämälläni 20W-50 mineraaliöljyllä käynnistyksen jälkeinen paine voi olla reilusti yli 4 baaria hetken aikaa.
Öljynpaineen säädin aukeaa 4 bar tietämin. Aukeamispainetta voi säätää halutessaan ylöspäin helposti.
Öljynpaineen säätimen kunto on hyvä tarkistaa silloin tällöin. Siihen riittää mittari ja paineilmaa. Päästää pahan rääkäisyn auetessaan kun ilmaa läpi tunkee. Pari kertaa ole tavannut täysin jumissa olevan säätimen. Ihan omissa pyörissä eli olen sen tulkinnut siten että se lienee varsin yleistä. Päällepäin ei vika näy. Paitsi mittarilla ja ehkä myös särkyneillä painekytkimien vaurioitumisena ja yllättävinä vuotoina.
Paineensäädin on yksinkertainen laite öljypohjassa. Siinä on kolme toimiosaa, runko, jousi ja kara.
Öljynvaihdon yhteydessä se on helppo tarkistaa ja puhdistaa.