Tämmöinen aine ja menetelmä:
https://www.youtube.com/watch?v=VuX_UdOsBtIKotiasentaja tekee homman yksinkertaisemmin ja todennäköisesti halvemmalla.
Pitää hankkia tuubillinen korkealuokkaista uretaanimassaa.
Homma alkaa puhdistuksella eli vanteen pinta pitää saada hyvin puhtaaksi erityisesti pinnojen nippojen ympäriltä. Jos on ruostetta (teräsvanne) niin kaikki ruoste pois. Myös hapettumat (alumiinivanne) pitää saada pois.
Pesun jälkeen kuivaus perusteellisesti. Uretaania jokaisen pinnan nipan ympärille ja päälle ohuelti niin ettei metallia näy.
Kun se on kovettunut niin uusi kerros siten että ei tule möykkyjä vaan vanteen pinta on tasaine. Pinnojen välille ei tarvita liimaa.
Asiasta on haittapuolia: pinnauksen myöhempi säätäminen vaikeutuu.
Olen pariin aikaisempaan pyörääni näin menetellyt vaikka vanteen muoto ei ollut sisärenkaattomaan tarkoitettu. Vanteesta puuttuu renkaan jalkaa tukeva pieni "valli" vanteen reunan tietämin joiden väliin renkaan jalka asettuu. Siitä seuraa että vajaapaineinen rengas putoaa vanteen keskiuraan helpommin. Riippuu hieman renkaan rakenteesta. Ristikudosrengas ei niin helposti. Renkaan pitää tietenkin olla sisärenkaatonta tyyppiä.
Etuna on helppo rengastyö ja hieman halvemmallakin.
Uretaani kovettuu kosteassa ja lämpimässä. Paksuja kerroksia pitää välttää.