Muistui tästä mieleen kun mulla oli Caprice-farmari aikoinaan. En ajanut sillä talvisin ja keväällä oli aina katsastus. Jonain vuonna sitten laitoin auton käyntiin, varasin ajan katsastukseen ja ajoin sinne vähän kiertoreittiä koeajomielessä. Kaikki vaikuttikin olevan ihan kunnossa mutta kun kone seisoi hetken katsastusaseman pihassa ja katsuri sen sitten käynnisti niin peittyi koko aseman piha savuun. Mietin että mitähän tästä seuraa mutta katsastusmies laittoi vain merkinnän että savuttaa, korjattava kuukauden sisään. Ei uusintanäyttöä. Savutus lakkasi samana päivänä ja pysyi kurissa, kunnes taas seuraavan vuoden katsastuksessa sama juttu, sillä erolla että savutus ei enää lakannut. Venttiilinohjurinkumithan siitä oli menneet ja ne sitten vaihdettiinkin. Päästömittaukseen savutus ei vaikuttanut.
Ja mitä tuohon mittarinvaihtoon tulee niin sain KTM:nkin takaisin korjaamolta. Se lojui siellä koko kesän (kaskon piikkiin) kun meni osia vaihtoon. Mittarin saamisessa kuulemma meni yli kaksi kuukautta kun ne tilataan tehtaalta pyörän kilometreillä. Lopputulos: lähdin Bike Doctorin pihasta ja vaihdoin matkamittarinäytön ja sehän oli 000000. Itse kyllä haluaisin mittariin oikeat kilometrit mutta saas nähdä miten käy.