Kirjoittaja Aihe: Mielenkiintoista mp:n käytön osalta  (Luettu 4096 kertaa)

TunturiTT

Vs: Mielenkiintoista mp:n käytön osalta
« Vastaus #1 : Syyskuu 22, 2018, 09:03:30 ap »
No kun niitä pyörien saastemääriä ei ole edes taulukoitu..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka

« Vastaus #2 : Syyskuu 22, 2018, 12:33:32 ip »
Olisiko tuossa kuitenkin kysymys siitä, että hieman saastuttavampikin moottoripyörä on kokonaisuuden kannalta parempi, jos se ei seiso
ruuhkassa vaan etenee.
Sohc van Helmi.

Henko

« Vastaus #3 : Syyskuu 23, 2018, 14:52:15 ip »
Vähemmän kuluttaa myös asfalttia. Oon joskus miettiny että jos yksin tai kaksipäällä tekee reissuja niin mp vie vähän bensaa mutta jos lähtee kolmella pyörällä jokainen yksistään niin saisi kai olla jo aika bensasyöppö auto että tulisi kalliimmaksi jos vain bensankulutusta miettii. Hauskuutta ei voi tähän yhtälöön ottaa, mutta monia muita asioita voi.

motomatti

« Vastaus #4 : Syyskuu 23, 2018, 16:04:11 ip »
Jos moottoripyöräkokoontumisia katsottaisiin päästönäkökulmasta niin niille varmaan lätkäistäisiin jokin saastevero....

TunturiTT

« Vastaus #5 : Syyskuu 23, 2018, 17:22:05 ip »
Vähemmän kuluttaa myös asfalttia. Oon joskus miettiny että jos yksin tai kaksipäällä tekee reissuja niin mp vie vähän bensaa mutta jos lähtee kolmella pyörällä jokainen yksistään niin saisi kai olla jo aika bensasyöppö auto että tulisi kalliimmaksi jos vain bensankulutusta miettii. Hauskuutta ei voi tähän yhtälöön ottaa, mutta monia muita asioita voi.

Mulla pyörä vie selkeästi enemmän soppaa, kuin auto. Lisäksi autoon mahtuu koko perhe ilmastoinnin pariin matkustamaan.

motomatti

« Vastaus #6 : Syyskuu 23, 2018, 18:08:43 ip »
Minulla tehokkain pyörä kuluttaa vähiten. Iso California eniten. Ei edes California Adamant vie niin paljoa. No jaa, vaimon CL350 taitaa mennä hyvinkin vähällä mutta en oikein laske sitä käyttöpyöräksi. Enemmänkin näyttö-.

Henko

« Vastaus #7 : Syyskuu 23, 2018, 18:39:46 ip »
Jos moottoripyöräkokoontumisia katsottaisiin päästönäkökulmasta niin niille varmaan lätkäistäisiin jokin saastevero....
Jos autokokoontumisia- ja cruisingeja katsottaisiin päästönäkökulmasta niin niille varmaan lätkäistäisiin myös saastevero ;)

TunturiTT

« Vastaus #8 : Syyskuu 23, 2018, 21:39:09 ip »
Niissä on parhaimmillaan jopa käsin kosketeltavia saasteita..