Onko nyt niin, että kytkimen irrotus tapahtuu heti kun kahvasta puristaa, siinä heti ensimmäisillä millimetreillä?
Samoin kiinniotto tapahtuu juuri ennekuin kahva on ylhäällä?
Jos näin on, tilanne on mielestäni lähinnä normaali. Kahvaan pitäisi vain saada säädettyä lisää vapaaliikettä.
Sitä olisi hyvä olla muutama milli.
Miksi sitten nesteitä vaihtaessa tapahtui muutos? Olisiko järjestelmässä aiemmin ollut ilmakupla, mikä on nyt poistunut?
Kytkin säätyy muuten automaattisesti kuluessaan. Ainoat säätökohdat ovat kahvan vapaaliike millä voi vaikuttaa kiinniottotuntumaan/kohtaan
ja kahvan etäisyyden pikasäätö. Näin ainakin varaosakuvan mukaan.
Jos kytkimen irrotus ja kiinniotto tapahtuvat nyt aivan kahvan liikkeen ollessa lähes pohjassa, järjestelmään on päässyt ilmaa.
Jos nesteenvaihtotyössä on järjestelmä alipaineistettu, on sylintereiden mäntien tiivisteiden ohi voinut imeytyä ilmakuplia.
Aika kaukaa haettu juttu voisi olla alipaineistuksen aiheuttama mäntien sisään painuminen. Ei kai silloin voi painelaakerissa tapahtua osien
putoaminen pois omilta paikoiltaan.
Oikea apuväline nesteen vaihdossa on sellainen, mikä liitetään nestesäiliön kannen paikalle ja nestettä työnnetään paineella järjestelmän läpi.