Kirjoittaja Aihe: Hellepäivän kevennys  (Luettu 7533 kertaa)

Passo Stelvio

  • Viestejä: 121
Hellepäivän kevennys
« : Elokuu 03, 2018, 11:58:57 ap »
Jos Moto Guzzi olisi auto mikä se olisi ? Tuskin VW Golffi tai Toyota vaan mikä ?

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Hellepäivän kevennys
« Vastaus #1 : Elokuu 03, 2018, 12:10:10 ip »
Lancia Kappa/Thesis?
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Hellepäivän kevennys
« Vastaus #2 : Elokuu 03, 2018, 12:21:18 ip »
Guzzi taitaa olla kertaluokkaa luotettavampi. Urpon kollega ja
entinen Lancian omistaja moitti ainakin seuraavia:
-Jarruremontti piti aina tehdä viimeistään ennen katsastusta.
-Kojelaudan varoitusvalot paloivat miten sattuu.
-Masentavinta oli vaihteiston hajoaminen. Tavallisen manuaalivaihteiston
luulisi kestävän kevyttä perheautokäyttöä.


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Hellepäivän kevennys
« Vastaus #3 : Elokuu 03, 2018, 13:00:42 ip »
Maserati. Ei liian sporttinen, mutta sinne päin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Samppa

  • Viestejä: 115
Vs: Hellepäivän kevennys
« Vastaus #4 : Elokuu 03, 2018, 13:07:59 ip »
Kyllä sen taytyy olla Ferrari: lomailtiin tässä etelä-Ranskassa neljä viikkoa, Guzzeja ja Ferrareita tuli tasan yhtä monta vastaan eli 8kpl. Tarkoittaakohan se samaa statusarvoa molemmilla?  ;D
(esim. bokseribemareita näki joka päivä useita, peruskamaa siellä).
Mont Ventouxin huipulla huomasin LM3:sen parkissa. Kohtahan siihen tuli vanhempi mies ja tyylikkäästi lähti Lemppari alamäkistartilla käyntiin :D

Passo Stelvio

  • Viestejä: 121
Vs: Hellepäivän kevennys
« Vastaus #5 : Elokuu 03, 2018, 13:24:33 ip »
Stelvio on kuitenkin jonkinlainen city maasturi, Land Rover Freelander.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Hellepäivän kevennys
« Vastaus #6 : Elokuu 03, 2018, 13:40:39 ip »
Tarkennetaan, että Thesis 10-venttiilisellä riisselillä,manuaalilaatikolla ja jollakin muulla verhoilulla kuin Poltrona Fraun nahoilla. Ei mene kauas.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

ei talvikunnossapitoa

  • Viestejä: 99
Vs: Hellepäivän kevennys
« Vastaus #7 : Elokuu 03, 2018, 13:53:28 ip »
Kyllähän sen nyt täytyy olla Alfa. Molemmilla on jo valmiiksi Stelviokin. Kummallakin oli todella pitkään perinteinen perusmoottori ja lisäksi molemmilla aliarvostettu pikkulohko.
V50 Rosso club racer,  Nevada Cappuccino Racer kilvissä, Galletto 192 museo, SWM Silver Vase ja Cali III + Eml Sport

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Hellepäivän kevennys
« Vastaus #8 : Elokuu 03, 2018, 14:13:25 ip »
Oma ääneni menee myös Alfalle, vaikka Giulia, Giulietta tai RTV.
On yhtä tyylikkäitä kuin Guzzitkin.

Jouko S

  • Viestejä: 869
Vs: Hellepäivän kevennys
« Vastaus #9 : Elokuu 03, 2018, 19:56:49 ip »

Seat. ;D
Perusteluna: Kun konserni panostaa, niin kyllä lähtee!

Jouko

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Hellepäivän kevennys
« Vastaus #10 : Elokuu 03, 2018, 20:35:56 ip »
Alfa-Romeo Sprint 1,5

Hyvä perimä ja sukujuuret, mutta silti se jokin puuttuu.
Tämäkin vielä! ! !

Wäinö

  • Viestejä: 211
Vs: Hellepäivän kevennys
« Vastaus #11 : Elokuu 04, 2018, 21:25:14 ip »
Alfa Romu ei käy. Ne ovat aina rikki.

ei talvikunnossapitoa

  • Viestejä: 99
Vs: Hellepäivän kevennys
« Vastaus #12 : Elokuu 06, 2018, 10:29:56 ap »
Ei piä paikkaansa. Melkein kaikki on täysin kunnossa tehtaalta lähtiessä. Siitä huolimatta näin yhden Alfan omistaneena aina sellaisen nähdessään sydämessä tuntuu hyvältä ja se kai lienee pääasia.
V50 Rosso club racer,  Nevada Cappuccino Racer kilvissä, Galletto 192 museo, SWM Silver Vase ja Cali III + Eml Sport

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Hellepäivän kevennys
« Vastaus #13 : Elokuu 06, 2018, 11:49:51 ap »
Alfa-Romeo Sprint 1,5

Hyvä perimä ja sukujuuret, mutta silti se jokin puuttuu.

Laatu.

Sprintti oli hauska auto, mutta kova ruostumaan. Yksi mäntäkin siitä meni ja kerran kaikki valot...
Emeritus-guzzisti

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Hellepäivän kevennys
« Vastaus #14 : Elokuu 06, 2018, 12:09:37 ip »
Ilmeisesti Guzzit toimivat hyvin helteessä kun ei ole pahemmin valituksia siitä että ei toimi. Vaan onko sitten ajettukaan? Itsellä jää pyörä herkästi talliin kun lämmintä on yli 20 astetta. Ilmastoitu auto on mukavampi kulkine.

Poikkeuksen ja paon mukavuusalueeltani tein ja kävin Ponutaipaleella Karjalan Kievarissa Kesälahdella. Torstaina menin ja sunnuntaina palasin. Melkoista pätkäajoa kun piti tauottaa tämän tästä juoma- ja uimatauoilla. Todennäköisesti kesän paras kokoontumisajo Suomessa.
Perillä oli mukavaa kun sai oleskella rantabaarissa jonka tarjoilualue oli rajattu muutaman metrin Puruveden puolelle. Hieno ratkaisu: sai istua hiekkapohjalla 27 asteisen veden sisällä ja nauttia tarjoomuksista. Ohessa tuli myös uitua kirkkaassa vedessä useamman kerran vuorokaudessa.

Vain kaksi Guzzia omani lisäksi oli paikalle vaivautunut.

Matkaa tuli yhteensä hieman yli 900 km koska pyrin aina ajamaan eri reittiä mennessä ja tullessa sekä välttämään isompia teitä. Tulevana viikonloppuna on jälleen menopaikka yli 450 km päässä vaikka menisi pääteitäkin. Niitä on kiva ajaa yöllä kun on viileämpää eikä ole muuta liikennettä. Hirviaidat ovat kiva plussa turvallisuuden kannalta.

Tänä kesänä kilometrit saattavat ensi kerran vuosikymmeniin jäädä alle viiden tuhannen. Yleensä tulee noin kymppitonni. Tai siltä väliltä. Sinänsä masentavaa kun oman Kerhon H-D-"tyttäret" ovat ajaneet jo kumpikin yli 15.000 km. Heidän pyörillään näyttää matka taittuvan lämmöstä huolimatta.

Tuohon autovertaukseen ei ole paljon sanottavaa: Fiat (Seat) 850 oli ongelmaton auto. Myös hyvin helppohuoltoinen. 127 vei myös aina perille. Vaihdevivusto piti tehdä siihen uusiksi. Alkuperäinen kun oli hieman hentoinen. Parasta niissä oli hankintahinta. Ei rahamassi ohentunut kovasti. Markka-aikana vain satasia käytetystä. Yksinkertainen tekniikka ei generoi itseensä vikoja. Ruostekaan ei kiusannut vaikka on väitetty että lämmin talli syö pellit.
Entisestä 127:sta en ole kuullut mutta "Sianpää" on edelleen liikenteessä: 18-kesäisen sukulaismiehen käytössä. Uusi maalipinta ja verhoilujen kunnostus niin näyttää ihan uudelta.

Fiat 850:stä voisi ehkä verrata V50 Guzziin. Ei hurmaa ulkonäöllä eikä teholla mutta kestävää perustekniikkaa ja riittävän mukava että sillä voi ajaa. Käyttöpeleiksi suunniteltuja. Herättävät myös hilpeyttä muissa kulkijoissa. Eikä tarvita turvavöitä eikä muita nykykikastimia.