Jos iso, näkyvillä oleva stefa ei vuoda, vaihtoehto on se pienempi, perän sisällä oleva. Varmistu vuotokohta ennen kuin alat vaihtamaan
sitä pienempää, perän kun joutuu silloin purkamaan kokonaan. Ja irrottamaan myös sen pienemmän stefan edessä olevan neulalaakerin.
Pinionin laakerointia ei tarvitse purkaa jos se on kunnossa ja hammaskosketus menee oikein vanhoilla säätölevyillä.
On se tehtävissä jos on tottumusta koneenkorjaukseen. Korjaus ohjeen tarvitset, vaikka tästä:
http://www.thisoldtractor.com/mg_manuals/workshop_manual_california_en_de_ne.pdfPeräasiaa on jaoksessa O.
Muutama ohjeessa mainittu erikoistyökalu tarvitaan, ostettuna tai itsetehtynä.
Ehkä hankalinta tuossa on ensikertalaiselle se kun ei ole mitään tuntumaa, paljonko säätölevyn paksuutta pitää muuttaa haluttuun lopputulokseen
pääsemiseksi. Samoin se kun säätöarvoja ei ole olemassa vaan osa säädöistä tehdään tuntumalla, mikä kehittyy siinä työn ohessa.
Yleisesti ottaen, säätötyössä ei kannata yrittää oikaista. Tässä tarkoittaa sitä, että vaihda tiivisteet, kasaat vanhoilla säätölevyillä ja tarkastat
hammaskosketuksen. Jos se on oikein, kaikki hyvin? Perä kiinni ja kovaa ajoa.
Jos hammaskosketus ei ole korjausohjeen mukainen, se pitää säätää. Tai etsiä syy virheelliseen hammaskosketukseen.