Emäputken kulmaako siis ei muutettu / vm 2000 sportti oli minusta hiukan levoton ajettava / nyt olis pientä hinkua ostaa lemans
Vain vanhemmassa V11 Workshop Manualissa on rungon mittakuva, siihen on merkitty 25 astetta. Saksankielisissä esitteissä on "Lenkkopfwinkel" merkitty LeMans Tennin (alkupään malleja) esitteeseen 25, mutta viimeiseen malliin, LeMans Rosso/Nero Corsa esitteeseen 65 (kuten myös vastaavat pienemmän katteen mallit Ballabio ja Cafe Sport, 65).
Outo merkintä... voisiko olla 100-65 = 35 ? Että olisi mitattu toiselta puolelta. Onko 10 astetta liian paljon ollakseen ohjauskulman muutos ?
Olen siinä käsityksessä, että mitkään isolla katteella varustetut mallit (V11 LeMans) eivät ole ongelmallisia. Alkupään täysin katteettomat ja pikkukatteella varustetut ovat niitä, joiden jälkeen muutoksia tehtiin. Omassa (jo pidempi akseliväli, 25 asteen ohjauskulma) pienikatteisessa woblausherkkyys muuttuu jonkun verran sen mukaan, kuinka paljon iskarit ovat läpi ylä- ja alakolmioista. Tehdasasetuksilla vakain. Itse en koe nykysäädöillä 25 asteen ohjauskulmaa ongelmaksi. Suoraan meni keväällä lentokentälläkin, vaikka siinä on kiihdytettässä painopiste takana ja vauhtia kertyi yli 200 km/h.
Tietysi uusin mahdollinen on aina varmin valinta tekniikan osalta, mutta jos on V11 LeMans -malli kyseessä katteineen, en osaa arvella että mikään niistä olisi levoton ajettava?