Kirjoittaja Aihe: California 1100 EV -98 Ei käynnisty  (Luettu 5681 kertaa)

japeblues

  • Viestejä: 26
California 1100 EV -98 Ei käynnisty
« : Heinäkuu 29, 2018, 17:01:11 ip »
Moro, Lauantaina aamuyöstä ajelin pihaan klo 1 tienoilla yöllä +9 *C, seuraavana päivänä ei millään käyntiin, nyt on sen verran saanu tuossa pihalla ihmeteltyä ettei ole kipinää, eikä myöskään Pensaa näyttäisi tulevan pyttyihin ? Pensapumppu tuntuisi toimivan kumminkin, ihan kuin olisi ajonesto päällä. Ei ole oikein ajatustakaan missä voisi vika olla, onko kellään ajatusta asiasta, sulakkeet tarkistettu ja releetkin näytti hyviltä, ei kai molemmat puolatkaan yhtä aikaa mene ? sammutuskytkin ja jalaksen kytkin tarkistettu ja näyttäisivät toimivan oikein.
Eli tuollainen ongelma päällä, huomenna olisi tarkoitus ajella työmaalle, vaan taitaa mennä polkupyörähommiksi.... Olisko kellään korjausehdotusta tms. ?
Moto Guzzi California EV -98 tyyppi...

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: California 1100 EV -98 Ei käynnisty
« Vastaus #1 : Heinäkuu 29, 2018, 21:28:54 ip »
Moi.
Lue tämä keskusteluketju läpi, siitä saattaisi olla apua sähköjärjestelmän toiminnan ymmärtämiseksi.
En ole tutkinut, paljonko kyseiset pyörämallit toisistaan poikkeavat mutta, tuolla pääsee alkuun ja osaa esittää lisää kysymyksiä.

http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=6217.0
Sohc van Helmi.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: California 1100 EV -98 Ei käynnisty
« Vastaus #2 : Heinäkuu 29, 2018, 21:52:36 ip »
Näillä vähillä tiedoilla saattaisi vika viitata kampiakselin asentotunnistimen suuntaan. Kyseinen tiitula löytyy vasemman sylinterin sisemmän kulman etupuolelta jakopään yläpuolelta.

Katso ensin kyseisen laitteen johtimen liittimen kunto että signaali kulkisi. Jos ei auta niin heiluta varovasti anturin johdinta samalla työntäen sitä kohti anturia. Jos signaali löytyy edes hetkeksi on vika johtimen ja anturin liitoksessa. Innokkaat harjapesijät rikkovat helposti kyseisen kohdan. Anturin sisällä olevat johtimet ovat hyvin ohuet.


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 1100 EV -98 Ei käynnisty
« Vastaus #3 : Heinäkuu 29, 2018, 22:04:25 ip »
Tuo Pekan linkittämä keskustelu ekana lukien ja jos sen jälkeen vielä on jotain uutta oiretta, niin uutta ihmettelyä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

japeblues

  • Viestejä: 26
Vs: California 1100 EV -98 Ei käynnisty
« Vastaus #4 : Heinäkuu 29, 2018, 22:17:24 ip »
Luulen jotta vika saattaa noilla neuvoilla ja tiedoilla ratkettakki, epäilin tuota anturihommaa myös, releet jo kattelin minusta ne oli ehjiä vaan katon vielä uudestaan nekin ensiviikon aikana.... Edit: vika on todennäköisesti tässä halki / turvonnut sekä anturin johdon juuressa murtuma, toivottavasti en särkenyt muuta :|
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2018, 18:27:14 ip kirjoittanut japeblues »
Moto Guzzi California EV -98 tyyppi...

japeblues

  • Viestejä: 26
Vs: California 1100 EV -98 Ei käynnisty ( ratkaistu )
« Vastaus #5 : Elokuu 01, 2018, 16:25:18 ip »
Homma kondiksessa ja pyörä kulkee kuin unelma ainakin toistaiseksi :) Kiitos osallisille asian ratkaisemiseksi, käyntinopeus anturissa siis oli vika ja uusi nyt paikallaan.  ;D
Moto Guzzi California EV -98 tyyppi...

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: California 1100 EV -98 Ei käynnisty
« Vastaus #6 : Elokuu 01, 2018, 17:32:05 ip »
Joo, nuo anturit ovat kulutustavaraa. Useimmiten on johdin juuresta poikki. Tässä saattoi olla kyseessä käämin oikosulku kun näyttää siltä että anturi on paisunut ja haljennut.

Joskus vioittunut anturi on niin turvonnut että sitä ei meinaa saada pois kolostaan. Useimmiten on kuitenkin vikana se että ajoviima vemputtaa anturin johtoa ja se katkeaa liitoskohdastaan anturin päästä. Toinen tapa on rikkoa se pestessä eli tökätä harjalla liitoskohta poikki. Monet ovatkin kääntäneet anturin johdon lähtemään taaksepäin. Sylinterissä on sen verran väistötilaa että se siihen mahtuu.

On myös olemassa anturimalli jossa johdin lähtee suoraan anturin päästä ylöspäin.

Asennuksessa kannattaa käyttää työntömittaa että saa sopivan pinon shimmejä liittimen ja lohkon väliin. Antureissa on hieman mittavahtelua riippuen anturin valmistajasta ja vuosimallista.
Korjaamokirjassa mainitaan anturin ja triggeripyörän välys.

japeblues

  • Viestejä: 26
Vs: California 1100 EV -98 Ei käynnisty
« Vastaus #7 : Elokuu 01, 2018, 21:57:42 ip »
tässä oli paikallaan anturi malliltaan SEN8T, tiivistekumirengas juuressa, laitoin samaisen gummirenkaan tuohon uuteen, toki mittasin että olivat saman pituisia, ei tarvinnut simmirenkaita sen kummemmin, uuden kaapelin niputin niin jotta ei tarvi välttämättä tankkia kovin irroitella jos joutuu vaihtamaan vielä... ja yritin ottaa huomioon tuulen vaikutuksen myös niputtamalla sen mahdollisimman liikkumattomaksi..
Moto Guzzi California EV -98 tyyppi...