Kirjoittaja Aihe: 1200 Sport, Norge, Breva tiiviste pakokäyrä / yhdyskappale  (Luettu 4773 kertaa)

FOT

  • Viestejä: 662
Vaihtoehto osalle nro 05121630?



SD ja TLM ~33€  -  Agostini ~12€ kappale + kulut!

T,
Jukka


Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: 1200 Sport, Norge, Breva tiiviste pakokäyrä / yhdyskappale
« Vastaus #1 : Kesäkuu 26, 2018, 20:52:54 ip »
Storm?

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: 1200 Sport, Norge, Breva tiiviste pakokäyrä / yhdyskappale
« Vastaus #2 : Kesäkuu 26, 2018, 21:12:50 ip »
Stormilla on Leovincen vastaavia - valitettavasti vain yhtä kappaletta joitakin kokoja ja loput tilauksessa, jotka ovatkin sitten kestäneet.

T,
Jukka

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 1200 Sport, Norge, Breva tiiviste pakokäyrä / yhdyskappale
« Vastaus #3 : Kesäkuu 26, 2018, 21:24:26 ip »
Mitä kokoa tuo on, jos marssii tiedon kanssa johonkin oikeaan autovaraosaliikkeeseen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 1200 Sport, Norge, Breva tiiviste pakokäyrä / yhdyskappale
« Vastaus #4 : Kesäkuu 26, 2018, 22:14:17 ip »
Tiivisteen kestävyyteen vaikuttaa se että ei avaa sitä ikinä. Äänenvaimenninta ei tarvitse irrottaa takapyörän irrottamista varten vaikka ohje niin sanoo. Löysää klemmarin, irrottaa kannatinpultin ja laskee änkkärin takapään alas. Ei edes kiinni pitävää jousta tarvitse irrottaa. Kesti itsellä 1100 Brevassa toistakymmentä kertaa renkaanvaihdon ja todennäköisesti on sama tiiviste vieläkin.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: 1200 Sport, Norge, Breva tiiviste pakokäyrä / yhdyskappale
« Vastaus #5 : Kesäkuu 26, 2018, 22:31:51 ip »
Lainaus
Mitä kokoa tuo on, jos marssii tiedon kanssa johonkin oikeaan autovaraosaliikkeeseen.

"Valmista" tietoa haetaan.

Lainaus
...ei avaa sitä...

Välikappale pitää irroittaa sekä käyristä, että vaimentimesta hitsaukseen, yhdyskappaleessa pitkä repeämä - ettei tartte turata.

T,
Jukka

Ps. Tarvittaessa tullee parissa päivässä Agostinilta.


motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 1200 Sport, Norge, Breva tiiviste pakokäyrä / yhdyskappale
« Vastaus #6 : Kesäkuu 26, 2018, 23:02:12 ip »
Lainaus
Välikappale pitää irroittaa sekä käyristä, että vaimentimesta hitsaukseen, yhdyskappaleessa pitkä repeämä - ettei tartte turata.
Vai sellainen vika.....

Hyvä se on sitten purkaa ja putsata. Mitä muuta ilmeni kuin ääni? Kertoiko ECU mitään havaintoa kuten vikavalon syttyminen?
1100 Brevassa syttyi merkkivalo kun äänenvaimentimen korvake murtui. Vikalogissa oli lambdan toiminnasta kertova vikailmoitus. Kuittasin pois kun pönttö tuli korjatuksi. Silloin sauma oli auki ainoan kerran mutta tiiviste pysyi hyvänä. Muutoin olisi tullut uusi vikailmoitus.

http://www.motomatti.fi/2014/02/arkipyoran-toinen-havaittu-vika.html

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: 1200 Sport, Norge, Breva tiiviste pakokäyrä / yhdyskappale
« Vastaus #7 : Kesäkuu 27, 2018, 01:20:13 ap »
Mulla pitäisi olla hyllyssä käypänen kun Stelviossa on äkkivilkaisulla sama osa, jos se on se vaimentajan tiiviste. Käyrien ja kokoojan välissä on Steviossa eri tiivisteet. Niitä olen kumpaankin yhteensä muiastaakseni kolme.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: 1200 Sport, Norge, Breva tiiviste pakokäyrä / yhdyskappale
« Vastaus #8 : Kesäkuu 27, 2018, 10:05:45 ap »
Lainaus
Mitä muuta ilmeni kuin ääni?

Tyhjäkäynti yli 2000 rpm. Rabidbike huijaamassa lambdaa.

Lainaus
Käyrien ja kokoojan välissä on Steviossa eri tiivisteet
Valitettavasti - Kiitos kuitenkin.


T,
Jukka

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 1200 Sport, Norge, Breva tiiviste pakokäyrä / yhdyskappale
« Vastaus #9 : Kesäkuu 27, 2018, 11:16:30 ap »
Lainaus
Mitä muuta ilmeni kuin ääni?

Tyhjäkäynti yli 2000 rpm. Rabidbike huijaamassa lambdaa,
T,
Jukka
Varsin tyypillistä. Lambda-huijaus ilmeisesti säästi vikailmoitusten ilmenemistä.
Asiaan perehtymättömälle tällaisen vian ilmeneminen voi olla lievästi ongelmallista jos vuotoa ei havaitse muutoin. Kuten äänestä. Vuoto voi olla pieni ja pakokaasun viratausnopeudesta tai sykkeestä johtuen häiriö ei ole jatkuva vaan ilmenee vain jossain kohdin.

Kaikki tämänkaltainen tieto syventää tietoa siitä mihin varojärjestelmät pyörässä pystyvät ja mihin ei.

Monille tuntuu olevan vikailmoitusten ilmeneminen ikävä ja vastenmielinen asia vaikka juttu on aivan päin vastoin. Vikailmoitus on pyörän ystävällinen tapa ilmoittaa että nyt on häiriö ja siihen olisi puututtava.
Ennen näitä järjestelmiä pyörästä saatettiin vaikka polttaa venttiili kun mikään ei kerro että seos ei ole oikea.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: 1200 Sport, Norge, Breva tiiviste pakokäyrä / yhdyskappale
« Vastaus #10 : Kesäkuu 27, 2018, 15:39:30 ip »
Louisin hinta 8,99€. Koko 50x45x30?
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: 1200 Sport, Norge, Breva tiiviste pakokäyrä / yhdyskappale
« Vastaus #11 : Kesäkuu 27, 2018, 20:48:34 ip »
Tiiviste asia kunnossa. Yhdyskappale/kokooja hitsaajalla.
Ennen korjausta tyhjäkäynti oli noussut liki kolmeen tuhanteen ja halkeama kasvanut yli kymmeneen senttiin.

Kiitokset!

T,
Jukka