Kirjoittaja Aihe: Ruiskusuuttimista  (Luettu 7020 kertaa)

Pekka Karjalainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 512
Vs: Ruiskusuuttimista
« Vastaus #15 : Kesäkuu 05, 2018, 09:22:42 ap »
Olikos se niin, että tuon 5AM:nkin tapauksessa uusi tps pitää säätää, että ei ole plug and play?

Lainaus
Tuntui että hetkeksi rauhoittui
Uusi tps sitten...


motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Ruiskusuuttimista
« Vastaus #16 : Kesäkuu 05, 2018, 10:48:12 ap »
Olikos se niin, että tuon 5AM:nkin tapauksessa uusi tps pitää säätää, että ei ole plug and play?

TPS on kiinteällä asetuksella läppärungossa. Uusi menee kyllä samaan asentoon kuin alkuperäinenkin.
Mutta jos on sähköisiä eroja niin kalibrointi olisi tehtävä. Tätä en tehnyt omaan 5AM-pyörääni koska sillä osastolla ei ollut mitään vikaa koskaan.

Varmaan on henkilöitä jotka ovat pyöräänsä tämän toimenpiteen tehneet.
Tässä jotain sen suuntaista: http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=2514.msg30208#msg30208

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Ruiskusuuttimista
« Vastaus #17 : Kesäkuu 05, 2018, 12:28:00 ip »
Lainaus
kalibrointi olisi tehtävä
Eikös tämä ole pelkästään "tps reset" (mikäs se olikaan, "kaasuläpän alkuarvon asetus"), ja sillä hyvä.
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Ruiskusuuttimista
« Vastaus #18 : Kesäkuu 05, 2018, 13:05:59 ip »
Lainaus
kalibrointi olisi tehtävä
Eikös tämä ole pelkästään "tps reset" (mikäs se olikaan, "kaasuläpän alkuarvon asetus"), ja sillä hyvä.
Niinpä taisi olla.
Breva 1100 oli minulla toistakymmentä vuotta. Elektroniikkapuolella ei ollut ongelmia lukuun ottamatta kahta kertaa kun ei käynnistynyt kuin hetken vartoilun jälkeen. Sähkömekaaninen vika oli vapaavalon kytkimessä. Se piti vaihtaa.

Yllättävän äkkiä asiat haihtuvat päästä tässä iässä jos ei aktiivisesti käytä työvälineitä. Pitää oikein miettiä että miten se nyt olikaan.....

Onneksi on tämä Foorumi josta hakutoiminnolla kätevästi löytää asioita. Muiden tai omia kirjoittamiani.
Toinen paikka joka toimii aivojeni ulkoisena muistiyksikkönä on oma blogini. Olen julkaissut toista tuhatta artikkelia. Suurin osa Guzzeista. Siellä on myös hakutoiminto.

Hakutoiminto on kätevä jos tietää minkä nimistä asiaa hakee. Muutoin menee arvailuksi ja satunnaiseksi.

Täällä Foorumilla on monta samaa aihetta käsittelevää keskusteluketjua. Hakutoiminto on ainoa joka kytkee niitä yhteen.

Pekka Karjalainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 512
Vs: Ruiskusuuttimista
« Vastaus #19 : Kesäkuu 05, 2018, 14:50:53 ip »
Kallis potikka on se. Suomen hinta 485 € ja saksanmaalla noin 380 €:n luokkaa. Eli menee tutkintaan ennen hutkintaa. Jos siinä viukaa niin täyty selvittää onko vastaavaa kalua autopuolella. Pikagooglella voisi löytyä Rellusta ja Alfasta. 

Lainaus
Tuntui että hetkeksi rauhoittui
Uusi tps sitten...

[/quote]

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Ruiskusuuttimista
« Vastaus #20 : Kesäkuu 05, 2018, 23:57:37 ip »
Kallis kokeilu tosiaan.  On omaakin vastaavaa kokemusta, nyt on pari-kolme kesää vähän ajettu kallis tps varaosana (ei sovi tähän tapaukseen). Tämähän oli se nykytietämyksen mukaan halvimpia: http://ca-cycleworks.com/ca-cycleworks-products/throttle-position-sensor. Ovat toimineet vaikka lie ehkä toinen kiinalainen valmistaja kuin Marellilla.
Mutta olikos tuo IPF2CB tähän malliin sopiva, jotenkin muistelen että olisi?  Taisi Englannissa joku näitä edustaa mutta siellä oli myös joku huijari, muistelen.
V11 - it defines you.

Jouko S

  • Viestejä: 860
Vs: Ruiskusuuttimista
« Vastaus #21 : Kesäkuu 06, 2018, 07:39:50 ap »
Taisi Englannissa joku näitä edustaa mutta siellä oli myös joku huijari, muistelen.
Joo. Kaveri tilasi Brexitanniasta Pf3c:n muutamia vuosia sitten ja joutui keskustelemaan asiasta Paypalin kanssa, kun ei saanut enää yhteyttä myyjään. Sai kyllä rahat takaisin sitä kautta, mutta joutui ostamaan tepsin muualta. Ostin minäkin sitten samalla varalle, mutta en ole tarvinnut, kun vasta reilut 80.000km ajettu alkuperäisellä.
Jouko

Pekka Karjalainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 512
Vs: Ruiskusuuttimista
« Vastaus #22 : Kesäkuu 06, 2018, 09:36:10 ap »
Taitaa olla mallia PF1C/00. GU 981010.