Kirjoittaja Aihe: Grison kierrosten "rajoitus"  (Luettu 5651 kertaa)

jyrki

  • Viestejä: 58
Grison kierrosten "rajoitus"
« : Toukokuu 23, 2018, 13:13:23 ip »
Griso 850ssä on seuraava "ominaisuus". Kierrosten noustessa yli 8500 alkaa kierrosten rajoitus. Kun kerrokset putoaa alle 7500 veto palaa. Maadoitukset kunnossa. Binääri ei vaikuta. Mittaristossa vaihtovalo max 8500 asetus mutta se ei pitäisi vaikuttaa. Kartat 11000 rpm asti. En löytänyt TunerProlla rajoitusta. Oliskohan niin ettei kampiakselin asentotunnistin pysy taajudessa mukana? Kokemuksia? Vrt 1100 griso

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Grison kierrosten "rajoitus"
« Vastaus #1 : Toukokuu 23, 2018, 13:21:52 ip »
En löytänyt TunerProlla rajoitusta.

5AM? Kyllä se sielä pitäisi olla.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

jyrki

  • Viestejä: 58
Vs: Grison kierrosten "rajoitus"
« Vastaus #2 : Toukokuu 23, 2018, 13:26:05 ip »
 Siis on 5AM. Pitää katsoa uudelleen

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Grison kierrosten "rajoitus"
« Vastaus #3 : Toukokuu 23, 2018, 13:30:18 ip »
Jos viittit niin lähetä mulle se bin.file. Mulla ei nimittäin ole yhtään kasipuokin tiedostoa vaikka muita "viisaaämmiä" on kertynyt ihan kivasti. sami.ikkala(at)kotikone.fi
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Grison kierrosten "rajoitus"
« Vastaus #4 : Toukokuu 23, 2018, 13:38:52 ip »
Enpä ole kuullut tai kokenut että nokka-akselin kupeessa oleva asentoanturi olisi mainitulla tavalla vikaantunut. Yleisin vika on ollut että pätkäisee aluksi silloin tällöin kunnes kohtapuoliin hieman taajemmin rippumatta kierroksista kunnes pimenee kokonaan. Saattaa lähteä käyntiin mutta ei pysy käynnissä kun kone hieman lämpeää. Kyseisenlainen anturi voi olla hyvin tiukassa ottaa pois sillä se on saattanut turvota paksuksi ja se paksupää on siellä öljytilan puolella.

Asia on helppo tarkistaa laittamalla uusi tai muuten toimivaksi havaittu anturi tilalle ja lähteä ajamaan. Myös oskilloskoopilla voisi saada selvää käynninaikaisista häiriöistä.

jyrki

  • Viestejä: 58
Vs: Grison kierrosten "rajoitus"
« Vastaus #5 : Toukokuu 23, 2018, 13:52:25 ip »
Löysin vaan tuollaisen ajatuksen ulkomaisilta Griso foorumeilta.

Pyörä ei ole ollut uudesta itselläni mutta ko ominaisuus on ollut uudesta asti. Tiedän koska pyörä on ollut itselläni mm. uutena koeajossa ja silloin se oli ominaisuus. Ei siis ole muuttunut tai pahentunut 9 vuodessa ja 13000 km ajossa. Pitää vielä tutkia binääriä

Anturi on Moto Guzzi part no. gu01721600 = MAGNETI MARELLI SEN813 = ALFA ROMEO 60810103 = FIAT 7733001


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Grison kierrosten "rajoitus"
« Vastaus #6 : Toukokuu 23, 2018, 14:08:35 ip »
Anturin kärsään voi toki olettaa tarttuvan magneettista töhnää, joka sitten sekoilee. Mutta ei kai tuossa ole vielä kilometrejäkään. Toki jos on yhtä helposti tarkastettavissa, kuin vanhemmissa, niin äkkiähän tuo on pois rajattu.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Grison kierrosten "rajoitus"
« Vastaus #7 : Toukokuu 23, 2018, 14:38:10 ip »
Varaosanumerolla saa, näköjään kaksi ja kolmijohtoista mallia. Myös anturin pituus vaihtelee. Tarkkana tilatessa. Liian pitkä ei haittaa paljoa mutta liian lyhyt ei yllä....

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Grison kierrosten "rajoitus"
« Vastaus #8 : Toukokuu 23, 2018, 14:50:14 ip »
Voiko olla niin pitkä, että ottaa hampaaseen kiinni? Rikkaa siis alle?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

jyrki

  • Viestejä: 58
Vs: Grison kierrosten "rajoitus"
« Vastaus #9 : Toukokuu 23, 2018, 14:51:19 ip »
Kiitos sain vastauksen johon luotan (ProItalian Markolta...). On rajoitettu 5AM ecussa.  Anturi on siis ehjä eikä kannata vaihtaa. Beetlen kartat täydelliset pyörän nykimiset loppui hintansa veroisia siis. Kiihdytyksessä vaan joskus menee kierrokset punaiselle ja siksi olisin halunnut nostaa. Pitää tutkia nostanko rajoitusta. Kiitos kaikille vastanneille

jyrki

  • Viestejä: 58
Vs: Grison kierrosten "rajoitus"
« Vastaus #10 : Toukokuu 23, 2018, 18:21:21 ip »
Löytyy binäärin kohdasta Rev Limit :)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Grison kierrosten "rajoitus"
« Vastaus #11 : Toukokuu 23, 2018, 21:01:10 ip »
Minulla on tonninen Guzzi. Sen kierroslukukurajoitin on asennettu 11500 rpm. Harvemmin sinne tarvitsee piiskata. Voima tulee jo aiemmin. Reippaasti. Tosin omassani on ahdin. Mutta jo aiemmin tarjolla on hyvästi happea. PerusGriso on 2V mallinen. 4V Griso kiertää korkeammalle mutta, kokemukseni mukaan, siitäkin veto loppuu kymppitonnin kohdalla.

Kyseinen pyörä on minulle tarpeeton. En juuri kykene ajamaan sillä nykyinen fysiikka ei taivu vaikka henkisiä fasiliteettiä olisikin.


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Grison kierrosten "rajoitus"
« Vastaus #12 : Toukokuu 23, 2018, 21:10:49 ip »
Noissa kaksiventtiilisissä veto loppuu jo ennen yhdeksää tonnia. Sen jälkeen ollaan laskevalla käyrällä ylikierroksilla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

jyrki

  • Viestejä: 58
Vs: Grison kierrosten "rajoitus"
« Vastaus #13 : Toukokuu 23, 2018, 21:29:48 ip »
850 lyhempi isku joten kiertää paremmin. Rajoitus on 8400 rpm. Ei uskalla nostaa 8400 pitää vaan varoa ettei mene sinne kun rajoitus on aika tyly. Lainatakseni asiantuntija n lausetta että on kuin ajaisi seinää päin :) ... Tällä mennään
Kone on nyt säädöillä todella hyvä...

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Grison kierrosten "rajoitus"
« Vastaus #14 : Toukokuu 23, 2018, 21:34:10 ip »
850 lyhempi isku joten kiertää paremmin. Rajoitus on 8400 rpm. Ei uskalla nostaa 8400 pitää vaan varoa ettei mene sinne kun rajoitus on aika tyly. Lainatakseni asiantuntija n lausetta että on kuin ajaisi seinää päin :) ... Tällä mennään
Kone on nyt säädöillä todella hyvä...
Kyllä se kestää pari tonnia lisääkin.....