Kirjoittaja Aihe: Breva 1100 käynnistysongelmia  (Luettu 57959 kertaa)

Pekka

Vs: Breva 1100 käynnistysongelmia
« Vastaus #135 : Elokuu 23, 2020, 22:53:43 ip »
Mutkikkaaksi tämä meni (molemmissa paketeissa toki on päällä minun täydellinen osoitteeni, sen olen nähnyt lähettäjän minulle sähköpostilla toimittamista kuvista).
Olen Postin kanssa asioidessani jo oppinut sen, että paketin päällä oleva osoitetieto ei tarkoita sitä, että paketti löytää perille. Yhtä tärkeää ellei tärkeämpääkin on paketin päälle ja osoitetietoihin merkattu oikea puhelinnumero. Jos puhelinnumero on väärä tai epäselvä, pakettia ainakin voidaan yrittää toimittaa väärään osoitteeseen. Jos ei onnistuta, paketti todennäköisesti palautetaan lähettäjälle. Olisiko tässä jo käynyt niin?

Myös Yhdysvaltojen Postilla on pahoja toiminnallisia ja taloudellisia ongelmia, liekö niillä osuutta asiaan.
Itekkin pitäisi Jenkkilästä tilata tavaraa lähiaikoina, saa nähdä kuinka käy. Kallista se ainakin on.
https://yle.fi/uutiset/3-11498909
« Viimeksi muokattu: Elokuu 24, 2020, 07:50:20 ap kirjoittanut Pekka »
Sohc van Helmi.

Sami

« Vastaus #136 : Elokuu 25, 2020, 20:11:03 ip »
MPH Cyclesin Kim laitti äsken viestiä, sain nyt seurantakoodinkin ja 11.8. tilattu palikka on tänään 25.8. saapunut Helsingin lentokentälle.

Breva V850
Vespa GTS 250ie

Junkers

« Vastaus #137 : Elokuu 25, 2020, 23:07:05 ip »
Tasan ei käy onnen lahjat. Minulle 25.6. ja 4.8. lähetettyjen pakettien sijainnista ei ole tullut mitään tietoa. Sähköposteja toki olen saanut useitakin. Rahoja pitää pian alkaa hakea takaisin PayPalilta.

Sami

« Vastaus #138 : Elokuu 31, 2020, 16:37:55 ip »
No niin, tänään 31.8. tuli perille 11.8. tilattu osa. Helsinkiin kirje oli saapunut jo 25.8.
Kuori tuli postilaatikkoon, tulli oli kuoren jossain päin maailmaa avannut.
Breva V850
Vespa GTS 250ie

Junkers

« Vastaus #139 : Syyskuu 02, 2020, 16:53:22 ip »
Ihmeiden aika ei ole ohi. Tänään oli postilaatikkoon tupsahtanut Teksasista 25.6.2020 lähetetty paketti. Havaintojeni mukaan tätä pakettia ei ollut matkalla availtu. Aikansa näyttää postinkulku ottavan. Saas nähdä tuleeko vielä toinenkin 4.8.2020 lähetetty paketti perille. Nyt eikun palikkaa kokeilemaan.

LP

« Vastaus #140 : Toukokuu 11, 2021, 21:51:17 ip »
Miten kävi? Korjaantuiko ongelma sillä kitillä?  Olisiko kuvaa itse sarjasta laittaa?

Sami

« Vastaus #141 : Toukokuu 12, 2021, 19:19:41 ip »
Itselläni on vielä koko kitti asentamatta, joskos sitä piakkoin ryhtyisi toimeen 8)
Breva V850
Vespa GTS 250ie

Junkers

« Vastaus #142 : Kesäkuu 07, 2021, 22:40:01 ip »
Minulla jäi ajokauden avaus vähän myöhäiseksi. Tänään hyvin lämpimässä ja hetken raesateisessakin säässä tehdyn noin 200 km:n lenkin perusteella pyörä käynnistyi kuumanakin aivan moitteettomasti. Teksasin palikka siis vaikutti toimivan.

Sen verran nämä pitkään jatkuneet starttiongelmat jäivät mieltäni vaivaamaan, että askartelin aiemmin käytössä olleesta ja pois purkamastani "brutaalistarttinappulasta" varoiksi mukana kulkevan irtonaisen setin jossa on starttinappula ja helposti akun napaan ja solenoidin päähän kytkettävät johdot. Kun en näistä sähköasioista paljonkaan tiedä niin toivon asiaa paremmin tuntevia ottamaan kantaa siihen, onko tällaisen johdon käyttämisestä nyt odotettavissa jotain ongelmia kun järjestelmään on lisätty tuo Teksasin palikka. Aiempi "brutaalistartin" käyttö ei lisäongelmia aiheuttanut. 

motomatti

« Vastaus #143 : Kesäkuu 07, 2021, 23:59:27 ip »
Tuskinpa tuosta mainitsemastasi brutaalistartista isompaa vaivaa tulee. Mutta saattaa olla että vikalogiin jää sen käytöstä tieto.. Vaan en ole aihetta tutkininut niin pitkälle.
Oletko vilkaissut Guzzidiagilla mitä moottorinohjaukselle kuuluu? Samalla kertaa voi katsoa vikalogin ja kuitatta sen.

Jos mittaristossa ei paista punainen valo niin vikalogissakaan ei voi olla vakavan vian ilmoitusta.
https://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/

Junkers

« Vastaus #144 : Kesäkuu 08, 2021, 08:23:27 ap »
Kiitos tiedosta. Toivottavasti Teksasin palikka pelittää eikä tuota irtojohtoa milloinkaan tarvita. Mukana sitä kuitenkin aion pitää, jotta ei tarvitse pyörää ainakaan sitä vaivanneen starttivian takia taipaleelle jättää. Guzzidiagiin en ole perehtynyt, joten taidan luetuttaa vikalogin Piikkiössä.

Sami

« Vastaus #145 : Heinäkuu 06, 2021, 12:33:25 ip »
Nyt on omaankin Brevaan asennettu Texasin palikka.
Vaikka nyt onkin ollut suomalaisittain kuuma kesäkuu, ei ole Breva jättänyt starttaamatta ilman palikkaa. Mulla nuo totaaliset no start -tilanteet on esiintyneet kaikki ulkomailla, rankan vuoristoajon jälkeen ja yli 30 C lämpötiloissa.
Pistän raporttia kun nyt seurailen miten tuo palikka vaikuttaa normikäynnistyksiin - jos vaikuttaa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 22, 2021, 23:32:59 ip kirjoittanut Sami »
Breva V850
Vespa GTS 250ie

Junkers

« Vastaus #146 : Heinäkuu 08, 2021, 14:39:58 ip »
Viime viikon loppupuolella ajoin melkoisen lämpöisissä olosuhteissa Raisiosta Kalajoelle ja takaisin (rapiat 1000 km suuntaansa). Kone oli takuulla kuuma jokaisen noin puolentoista tunnin ajorupeaman jälkeen. Tauot helteisessä säässä olivat varsin lyhyitä, mutta joka kerran lähti kone starttinappulasta tulille. Käynnistysongelmat ovat siis minun pyöräni osalta taakse jäänyttä elämää. Lämmin kiitos kaikista foorumilla saamistani neuvoista ongelman selvittämiseksi ja erityisesti Teksasin palikkaa koskevasta vinkistä. 

Sami H.

« Vastaus #147 : Elokuu 18, 2022, 16:11:33 ip »
Sen verran tätä aihetta pitää vielä pöyhäistä, kun olen into pinkeänä saatuani tämän saman ongelman selätettyä, niin jaan vinkin teillekin. Kun oma Breva 750 teki viimeisen tempun ja jätti kokonaan starttaamatta, ajattelin, että noni, nyt siellä on jo enemmänkin vikaa, vähintään ECU. Ei auttanut apuvirta, ei työntäminen, ei silittely, kauniisti puhuminen eikä vasaran näyttäminen ja uhkailu. Kärrin kyydissä oli vietävä kotiin.

Guugletiguug ja tein jumpperin suoraan starttireleeltä akun plusnapaan tämän Mike's Machines -videon avulla. Erittäin havainnollistava video ja kaveri kertoo myös syyn, miksi tekee mitä tekee ja tää korjaus on erittäin edullinen toteuttaa. Osat saa suoraan marketista kuin marketista (2 kpl abikoita, 1 kpl sulakepesä johdolla ja joko teippiä tai kutistesukan pätkä). Lisäksi muokkaus on sellainen, jonka voi ottaa milloin vain pois ja palauttaa tarvittaessa alkuperäiseksi. Nyt lähtee käyntiin joka kerran heti ekalla starttinapin painalluksella, kun aiemmin sitä piti paineskella (naksutella relettä) sen seitsemän kertaa, ennen kuin pyörähti (jos pyörähti ollenkaan enää).

https://www.youtube.com/watch?v=gBfF2-K0KOw

Samalta kaverilta löytyy muitakin havainnollistavia videoita Brevan huoltoon/korjaukseen, suosittelen.