No joo. Täytynee sitte tutkia asia. Kun se auki on ollut. Kiitokset taas kommenteista.
Hyvä palsta tää kun voi kysellä ja jaksetaan vastailla.
Kyllähän sitä aina joutessaan voi vastailla.
Tuohon liitekuvaan vielä sen verran että perävaihteen yläpuoli on kuvaajaan päin. Sen tunnistaa tuosta huohotusventtiilistä.
Itse en luottaisi aina noihin "koulutusvideoihin" niitä voivat tehdä sellaisetkin jotka asiasta mitään tiedä.
Tosin joskus on korjaamokirjassakin ollut virhe.
Netissä voi olla kaikenlaista ohjetta. Täällä sentään pyritään eksaktiin tietoon mutta silti voi muistaa väärin tai on itse tehnyt aiemmin väärin mutta muistaa sen oikeana tapana. Näillä sivuilla on sen verran monta lukijaa että virheet pääosin karsiintuu.
Guzzeja on montaa sorttia. Eri vuosimalleissa voi olla merkittäviäkin eroja vaikka jotkin osista ovat pysyneet samalaisina vuosikymmeniä.
Pääjako on pikkulohkoiset mallit ja isolohkot. Ne erottaa siitä että moottorin kampikammio halkeaa vaakatasoon pikkumalleissa. Isolohkoisen kampikammio on yhdestä osasta. Jako pitää edelleenkin paikkansa vaikka mallimerkintöjä on sekoitettu viime aikoina ristiin. Siksi jos haluaa tietää Guzzeista enemmän pitää olla tarkkana mitä mallia käsitellään. Kuutiotilavuuskaan ei kerro välttämättä mikä malli on sillä isolohkoisia on pienempiä tilavuudeltaan kuin pikkulohkoja.
Suomessa tulee vastaan pikkulohkoja 350cc alkaen ja päättyen 850cc. Isolohkoja 750cc - 1400cc. (Isolohkoja on pienempiäkin mutta niitä ei käytännössä juurikaan vastaan tule. Tilavuudet on pyöristettyjä.)
Siksi kun laittaa kysymyksen niin siihen on hyvä liittää mallitiedot ja valmistusvuosi. Ensirekisteröintivuosi Suomessa voi olla mitä vain. Tarkka vuosimallitieto on emäputkessa olevassa kilvessä ja rekisteröintitiedoissa käyttöönottovuosi. Joskus täsmää mutta aina ei.