Kirjoittaja Aihe: Hydrauliventtiiliversioiden nokat  (Luettu 5831 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Hydrauliventtiiliversioiden nokat
« Vastaus #15 : Toukokuu 08, 2018, 21:29:57 ip »
Minä vaan ruuvailen niitä ruuveja.
Äsken tulin ajelemasta. Tuttu ropina kuului koneesta.
Siitä tietää että välykset on oikein.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Hydrauliventtiiliversioiden nokat
« Vastaus #16 : Toukokuu 08, 2018, 22:33:23 ip »
Itse asiassa mun autossa taitaa olla molemmat: ruuvit ja hydraulit.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Hydrauliventtiiliversioiden nokat
« Vastaus #17 : Toukokuu 09, 2018, 16:54:10 ip »
Välillä on kuultu aika hurjaakin ropinaa kun ei ihan säätöpuoli ole ollut hallussa.
Tavallaan hydrauliversio on idioottivarma kunhan toimii, sitä kun ei oikein saa pieleen..
Sinänsä ihan mukavaa kuulostella ja säätää manuaalisesti nöitä naputtavia.
Ohjekirjojen joka huollossa puuttuminen venttiileihin lienee liioittelua.
Ainakin naapurin Jacalissa on hyvin säädöt pitäneet muutaman huoltovälin kerralla.
Just työn alla..
Vähän siinä tuppaa ruoste pesiytymään varsinkin kromausten alle, muuten on mekaanisesti kunnossa ja timmimpi(?) kone kuin omassa EV:ssäni.
Kiihtyy hieman ripeämmin totesin, toki omassa isot pakaasit, kaikkiaan painoa enemmän ja massiivi pleksi vaikuttaa, mutta noin perstuntumalla on hieman sähäkämpi tuo Sakaali.
Jaa, oliskohan noissa muuten eri välitykset ?
Muutenkin aika erilainen vaikka paljon yhteistäkin.
Ajoasento, jarrut jne, jotenkin kuin pykälää pienempi pyörä vaikka sama runko ja moottori pääosin.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Hydrauliventtiiliversioiden nokat
« Vastaus #18 : Toukokuu 09, 2018, 17:24:55 ip »
Jackalissa ja Stonessa on pidempi kokonaisvälitys. Eli pitäisi kiihtyä huonommin. Olisko puuttuva paino suurin syyllinen. Sitä en tiedä, onko se EV:n upea tubeless vanne painavampi? Hitaampi kiihtymään. Pleksi vaikuttaa vasta myöhemmin, isommissa vauhdeissa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Hydrauliventtiiliversioiden nokat
« Vastaus #19 : Toukokuu 09, 2018, 20:41:41 ip »
Niin riippuu vauhdista, lähinnä jossain 80-130kmh kiihdytyksissä havainnoin eroa.
Tubelesit vanteet lienee muutaman kilon paivavammat, ainakin ne on huomattavasti leveämmät.
Voi olla säädöilläkin tekemistä, tuntuu että Jacall vääntää ylempää paremmin.
Perstuntuma on kanssa niin erilainen, että kuviteltua tulee helposti sekaan..
Jos jacalissa olisi kierroslukumittari, niin olisin suoremmin kartalla.
Ei mitään huolta sinänsä, hyvässä ajokunnossa on molemmat.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Hydrauliventtiiliversioiden nokat
« Vastaus #20 : Toukokuu 09, 2018, 23:14:06 ip »
Oliko sama vaihde noissa kyydeissä? Jos Jackal oli vasta numeroa pienemmällä? Hyvin se kulkee kyllä tuo omakin, ei juuri pidennetty välitys tunnu.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Hydrauliventtiiliversioiden nokat
« Vastaus #21 : Toukokuu 10, 2018, 11:47:03 ap »
Nelosella/ kolmosella tykkään yleensä noita ohitusnopeuksia harjoittaa.
Samoilla vaihteilla oli kokeilut.
Ilmanvastus sen selittänee, Jacall tuli nyt huollettua suht nakuna, vain pienin pleksin tynkä peruspyörän lisukkeena.
Omistajalla on kyllä siihen myös iso pleksi ja laukut.
Kunhan joskus hänen pyöränsä on matkakuosissa, niin otan vertailun uusiksi.