Kirjoittaja Aihe: Cali Vintage ja pleksi  (Luettu 7680 kertaa)

• Vieras
Cali Vintage ja pleksi
« : Helmikuu 17, 2007, 08:47:08 ap »
Tervehdys,

Kaveri on Vintagen ostoaikeissa ja kyseli minulta mitä mieltä olen testeissä mainitusta "turbulenssiefektistä".

Minulla ei ole ollut mitään ongelmia Vintagella isossakaan vauhdissa. Olen 186 cm pitkä ja ajelen avokypärällä. Olen kaikki kilometrini ajellut "epämukavilla" raasereilla, joten minulle pleksi kuin pleksi on jo melkeinpä liiallista ylellisyyttä. :D Joten olen aika huono antamaan lausuntoa.

Onko teillä kokeneilla cruiseri tai matkamotoristeilla kokemuksia tai mielipiteitä Vintagen pleksin toimivuudesta?

-Lexa-

http://web.mac.com/lexasgarage
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 17, 2007, 08:50:00 ap kirjoittanut Lexa »

Jouko S

Cali Vintage ja pleksi
« Vastaus #1 : Helmikuu 17, 2007, 11:16:19 ap »
No joo Lexa. Kerkesit siis ennen minua:). Mutta tosiaan, tuo ikuisuuskysymys pleksin toimivuudesta erilaisissa nopeuksissa ja erilaisissa nopeuksissa ja erilaisissa olosuhteissa eripituisten kuskien kanssa on kuitenkin minulle ajankohtaisin asia. Kysymys on siis suunnattu Vintagen ajaneille. Onkohan tuo V:n pleksi siis sen parempi tai huonompi, kuin muidenkaan vastaavien isopleksisten pyörien? Ja jos ajatellaan sitä, että kaikki tulevat kesät eivät todennäköisesti ole ihan yhtä kuivia, kuin viime kesä, niin on kai olemassa jokin hyöty/haitta- suhdekkin? Eli lyhyesti: Pärjääkö sillä? Ei viittis heti alkaa muokkailee sitä pleksiä, onhan kysymyksessä kuitenkin juhlamallin pyörä, ja kokonaisuus on mielestäni aivan mahtavasti onnistunut muotoilultaan. Vaikka toisaalta Italialais/Kainuulainen käsityön jälki ei ehkä oliskaan hullumpaa...Hyrynsalmen Tommi-puukolla jos sitä pleksiä vähän muokkailis...

Jouko

Jouko S

Cali Vintage ja pleksi
« Vastaus #2 : Helmikuu 17, 2007, 11:37:43 ap »
Asiasta kolmanteen, miten se tuo salasana oikein vaihdetaan? Tässä iässä kun muistaa jotenkin neljän suoran, mutta jos senkin unohtaa, joutuu pyristelemään kahdeksan erilaisen merkin kimpussa, ja ihan varmasti vaimo taas hävittää tuon paksulla tussilla kirjoitetun muistilapun...

Jouko

• Vieras
Cali Vintage ja pleksi
« Vastaus #3 : Helmikuu 17, 2007, 11:55:21 ap »
Jouko S kirjoitti:
Lainaus
Asiasta kolmanteen, miten se tuo salasana oikein vaihdetaan? Tässä iässä kun muistaa jotenkin neljän suoran, mutta jos senkin unohtaa, joutuu pyristelemään kahdeksan erilaisen merkin kimpussa, ja ihan varmasti vaimo taas hävittää tuon paksulla tussilla kirjoitetun muistilapun...

Jouko

Hehheee!

Siellähän SE kaveri :)

Kun olet kirjautunut, niin oikealla ylhäällä = Oma tili
Sen jälkeen näet vasemmalla palkissa = Salasana

PS. Osta pois! Vintage on makee pyörä. Eikä tuu montaa vastaan.
Jos tuuli vinkuu liikaa ja pyörä vapisee, niin kypärän hihna vaan kireämmälle. Tietääpähän ajavansa prätkällä :cool:

-Lexa-

herrapii

• aika viljo
Cali Vintage ja pleksi
« Vastaus #4 : Helmikuu 17, 2007, 12:29:57 ip »
Juu juu se pieni lenkki n.70km mitä vintagella ajelin ei ollut mitenkään erikoisen pyörteistä ja avokypärällähän minäkin työnsin.

Classicissa kun on itsellä se suurin mahdollinen "Germaniaksi" jossain sivustoissa nimetty. Nopeuteen 170km/h. asti ok. mutta sen jälkeen alkaa pituus-suunnassa vaappumaan kovin. Minulla on tallinseinällä pitkä veivi jolla neljä ruuvia irrottaa n.kahdessa minuutissa ja ei oo pleksistä haittaa esim. helteellä tai kaupunkipäivinä.

Ps. Sateella tai sumussa on mielestäni kyllä parempi jos pystyy kurkkimaan pleksin yli samoin kun umpipotalla tuppaa huurtuun visiiri jos ei ilma virtaa.

eiku kaupoille vaan...

Jouko S

Cali Vintage ja pleksi
« Vastaus #5 : Helmikuu 17, 2007, 14:58:16 ip »
No nyt tuli tosi rohkaisevia vastauksia minun pikku pulmaan! Olen samaa mieltä, että kuskihan sitä pyörää kuljettaa, eikä tuuli! Nyt sitten pitää pari yötä yrittää nukkua, käydä välillä Stonea katselemassa, ehkä vaimoakin välillä..., ja ratkaista kääntyykö vasempaan vai oikeaan...sehän tässä on juuri vaikeaa, kun tiedän, että suunta on oikea menipä sitten kumpaan suuntaan tahansa, mutta ehkä kuitenkin käännyn oikeaan...vai pitäisikö sittenkin vasempaan...tässä ...kele ei auta kartat eikä Tom Tomitkaan...mutta pitää nyt nukkua vaan...jos sittenkin vasempaan...vai jos kuitenkin oikeaaan.............maanantaina se kuitenkin varmasti selviää.

Jouko

• Vieras
Cali Vintage ja pleksi
« Vastaus #6 : Helmikuu 17, 2007, 15:52:51 ip »
Terve ja hyvää lauantai myöhäisiltaa.

Toi on helppo keissi :)

Itse asiassa olet jo päättänyt mutta haet vahvistusta päätöksellesi. Niinhän se aina menee.

Nimimerkki: kokenut ostaja ja myyjä:D

Ensi kesänä tavataan Vintageilla.:cool:

PS. Mikä toi Torque tossa Avatarin alla on? Mulla on 1,5 vihreenä????

-Lexa-

Olli

Cali Vintage ja pleksi
« Vastaus #7 : Helmikuu 18, 2007, 00:07:37 ap »
Lexa kirjoitti:
Lainaus
...

PS. Mikä toi Torque tossa Avatarin alla on? Mulla on 1,5 vihreenä????

-Lexa-

Tästä oli juttua jossain... http://www.gruppoguzzi.com/forum7/8.html

Kimmo Saarelainen

• Administrator
Cali Vintage ja pleksi
« Vastaus #8 : Helmikuu 18, 2007, 07:47:44 ap »
Lexa,
Olet saanut joltakin rispektiä!
Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

MakikEr

Cali Vintage ja pleksi
« Vastaus #9 : Helmikuu 19, 2007, 01:23:43 ap »
Olen ajanut Vintagella viime kesän ja sitä edellisiä kesiä Yamaha FJR 1300.lla. Näitä pyöriä voin siis verrata pleksin toimivuuden osalta. FJR.n pleksihän on sähköllä säädettävä ja iloa säädöstä mielestäni on silloin kun mennään Suomessa pikavoittoon oikeuttavia nopeuksia. Kummassakin pyörässä plexi on suhteellisen kaukana edessä ja pysty plexin asento on hyvä alle 120 - 130 vauhdiisa oman pituiselleni kuskille ( 175 cm ). Tästä suuremmassa nopeudessa turbulenssi tuntuu putoavan kuskin ja plexin väliin ja kypärä kumisee melkoisesti, myös sivutuuli aiheuttaa turbulenssia plexin taakse molemmissa pöyrissä.

FJR.ssä plexin madallus ja säätö loivempaan asentoon auttaa suurissa nopeuksissa, tätähän Vintagessa ei voi tehdä ainakaan vahdissa. Toisaalta Vintage ei mielestäni ole edes tarkoitettu yli moottoritienopeuksiin ja näissä "laillisissa" nopeuksissa Vintagen plexi toimii hyvin. 

-MakikEr-

• Vieras
Cali Vintage ja pleksi
« Vastaus #10 : Helmikuu 28, 2007, 13:56:13 ip »
Jouko S kirjoitti:
Lainaus
No nyt tuli tosi rohkaisevia vastauksia minun pikku pulmaan! Olen samaa mieltä, että kuskihan sitä pyörää kuljettaa, eikä tuuli! Nyt sitten pitää pari yötä yrittää nukkua, käydä välillä Stonea katselemassa, ehkä vaimoakin välillä..., ja ratkaista kääntyykö vasempaan vai oikeaan...sehän tässä on juuri vaikeaa, kun tiedän, että suunta on oikea menipä sitten kumpaan suuntaan tahansa, mutta ehkä kuitenkin käännyn oikeaan...vai pitäisikö sittenkin vasempaan...tässä ...kele ei auta kartat eikä Tom Tomitkaan...mutta pitää nyt nukkua vaan...jos sittenkin vasempaan...vai jos kuitenkin oikeaaan.............maanantaina se kuitenkin varmasti selviää.

Jouko

No? Mites kävi?

Onko Vintage vai...?

"Kysyy Utelias" :D

Jouko S

Cali Vintage ja pleksi
« Vastaus #11 : Maaliskuu 01, 2007, 04:53:07 ap »
Tervehdys!

No niin siinä sitten kävi, että kaupat on tehty, ja Vinskin pitäis olla pihassa ensi viikolla! Sinä Lexa kirjoittelit, että olet asentelemassa navigaattoria Vintageesi. Minulla jäi se homma kesken Stonessa, kun pyöräkuume iski. Hommasin Tom Tomiin Touratechin lukittavan telineen ja teetin siihen rosteriadapterin stongakiinnitystä varten. Oletkos Lexa jo ratkaissut, miten otat latausvirran navigaattoriin? Stonessa olisin ehkä sen ottanut kahvalämmityspistokkeiden kautta, kun ne olivat siellä valmiina ja vapaana, sulake valmiina ja virrat päällä vain moottorin käydessä. Lieneekö Vintagessa vastaavia pistokkeita laisinkaan? Tämä juttu ei nyt kyllä kuulu yhtään tänne pleksiosioon, joten aloitetaanko uusi...

...polanteiden välissä näkyy ihan selvästi jo sulaa ja kuivaa...

Jouko