Kirjoittaja Aihe: Parhaat soundit Guzzilla  (Luettu 8919 kertaa)

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Parhaat soundit Guzzilla
« : Maaliskuu 10, 2018, 19:32:44 ip »
Mainio video youtubessa komppaa sitä, että Guzzin käyntiäänet ovat ihan ykköstä. Video on muutenkin mielenkiintoinen ja hyvin tehty, mm. sytytyksen animaatiot erilaisilla sylinteriratkaisuilla ovat havainnollisia. Racer tv:n cafe racer aiheiset videot ovat laadullisesti ihan huippua lajissaan ja Lontoon ääntäminen on hyvin ymmärrettävissä. Se, että Guzzin V2sta verrataan Ford Mustangin V8siin oli pieni loukkaus, Guzzia kohtaan ;D.

https://youtu.be/JRmbbtrrxAM
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Parhaat soundit Guzzilla
« Vastaus #1 : Maaliskuu 16, 2018, 22:06:50 ip »
Mun Guzzit, vaikka muuten niistä olen tykännyt kovasti, ovat kaikki kuulostaneet lähinnä ruohonleikkurilta.  Oli putkivariaatio mikä tahansa ja äänen voimakkuus kova tai sopiva niin aina se leikkurimainen pörinä sieltä jostain tunkee mun korvaan ;D
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: Parhaat soundit Guzzilla
« Vastaus #2 : Maaliskuu 17, 2018, 12:25:58 ip »
Nyt tuli Ikkalalta provosoiva kommentti ;D
Suorilla putkenpätkillä kaikki V2:set (ei vaan HD) tuottavat sietämätöntä mökää.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

Pulmu

  • Viestejä: 222
Vs: Parhaat soundit Guzzilla
« Vastaus #3 : Maaliskuu 17, 2018, 12:33:27 ip »
No melun määrän itse kukin säätäköön sopivaksi mutta Grison omistajana (tarvikeputkilla) kaipaan juuri niitä HD:n ääniä. En siis metelin puolesta vaan sitä mukavasti lopsottavaa käyntiä jota muissa ei ole.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.
_________________________________

Griso 8V 2012

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Parhaat soundit Guzzilla
« Vastaus #4 : Maaliskuu 17, 2018, 12:40:49 ip »
Guzzi-tehtaalla varmaan salaa kadehditaan, että miten
Ducateihin saadaan niin hienot äänet.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: Parhaat soundit Guzzilla
« Vastaus #5 : Maaliskuu 17, 2018, 14:43:22 ip »
Omien mieltymysten mukaanhan valintoja tehdään, kukin erilaisia tahoillamme. Kaikesta päätellen äänimaailman merkitys on iso moottoripyöräharrastuksessa. Sähkömoottoripyörän isoin handikäppi taitaa juontua juuri tästä - kuka haluaa äänettömän moottoripyörän? Itseä ei taas "lopsottava käynti"  kuten ei muutenkaan ole koko HD millään tavalla kiehtonut ;).
Sen sijaa ratamoottoripyörän ja mieluusti V2:sen (ducati) äänimaailmassa on sitä jotain kutkuttavaa. Guzzin äänet ovat minun makuun "sivistyneen riittävät" ;D. Eroja on myös Guzzeissa, Cali3 vakioputkilla vs. V11 LM Mistraleilla. 
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Parhaat soundit Guzzilla
« Vastaus #6 : Maaliskuu 17, 2018, 16:52:26 ip »
Puhumattakaan Centauro Termignonin hiilikuituputkilla tai ahdettuna. Kansaa kerääntyi Ahvenistolla radan varteen kuuntelemaan, kun 7000rpm oli lasissa ennen jarrutusta pääsuoran jälkeiseen mutkaan.
Forza Moto Guzzi!

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: Parhaat soundit Guzzilla
« Vastaus #7 : Maaliskuu 17, 2018, 17:18:55 ip »
Venttiilien ajoituksella on suuri merkitys ääniin, ei pelkällä pakoputkistolla. Esim. vanhemmissa (60-, 70-luvun) Triumpheissa on jotenkin "särkönäinen " ääni, oli sitten millaiset putket tahansa. Guzzeissa taas melkein millaisilla putkilla tahansa melko mukava bassosaundi, tai vaikka ilman änkkäreritäkin melkio häiritsemätön.

No melko ja melko...

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Parhaat soundit Guzzilla
« Vastaus #8 : Maaliskuu 17, 2018, 17:40:29 ip »
Kyllähän tuossa Lappeenrannan satamatorilla on saanut useampana kesäiltana kokea mittavaa myötähäpeää erään motskarimerkin tiimoilta. Ja tuskin tuleva kesä tekee poikkeusta.
Mutta tärkeintä, että kuskilla lirahtaa tippa veitikan päähän siitä kahvikoppien takaa kiihdyttäessä.

"Jengi ihailee mua ...."

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Parhaat soundit Guzzilla
« Vastaus #9 : Maaliskuu 17, 2018, 18:55:41 ip »
Kieltämättä tuli Agomainen olo paitsi, että Ago veti aina jonon keulilla.
Forza Moto Guzzi!

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Parhaat soundit Guzzilla
« Vastaus #10 : Maaliskuu 18, 2018, 00:10:10 ap »
Voi olla että alkuper.-pakoputket ovat hyviä - miksi  muuten olisin ostanut italian Agostini,lta alkuper.La Franconit LeMans -91:lle kun kävin Mandellossa.
Vastaus:

 Muutaman vuoden kuluttua museorekisteröinti  ;)

Machiavelli

  • Viestejä: 266
Vs: Parhaat soundit Guzzilla
« Vastaus #11 : Maaliskuu 18, 2018, 00:38:17 ap »
Lafranconit!  Tarviiko enempää selitellä?

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Parhaat soundit Guzzilla
« Vastaus #12 : Maaliskuu 18, 2018, 11:46:51 ap »
Taitaa olla niin että Guzzin kohdalla on pääsääntöisesti mallikohtaista, keltä on otettu vaimentimet? Esim. Calit ennen nykymallia (1400) ja alkuperäiset LeMans:it, Lafranconi ja Spine runkoiset (Daytona, Sport, Centauro, V11), Mistral, arvelen. Siinä kylillä molemmat valmistajat. Samat valmistajat ovat sitten tehneet paremmin virtaavia "Riservato Competitioni" mallejaan jälkiasennettaviksi. Omiin (tulpilla täytettyihin) korviin sopii parhaiten "sport" -mallien kohdalla pitkät absorptiovaimentimet = suora hyvin virtaava putki, ympärillä vaimennusmateriaali (esim. Mistral, Bos, Akrapovic).
Lainaus
Jengi ihailee mua
Kyllä on V11 ja "Guzzi Titanium Originale" (made my Mistral) myös sellainen kumina, että varmasti jengi ihailee äänen kuullessaan.  Liekö sitten pettyy, kun ei ollutkaan harrikka vaan mustanpuhuva sporttiguzzi joka väläyttelee auringossa välillä kultaisia säteitä ja kuski vaatimaton mutta sen näköinen että "jotain ehkä tietäisin"...
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Parhaat soundit Guzzilla
« Vastaus #13 : Maaliskuu 18, 2018, 16:06:05 ip »
Lainaus
Kansaa kerääntyi Ahvenistolla radan varteen kuuntelemaan, kun 7000rpm oli lasissa ennen jarrutusta pääsuoran jälkeiseen mutkaan.
Vastaavaa havaitsin aikanaan Motoparkissa kun kiusasin Centauron V10:ä. Moottorin maksimikierrosluku on alkupään malleissa 11500 rpm mutta sittemmin ahdettuna olen sen rajoittanut 9500 rpm korville. Alkukäyrät ovat osin paremmin hengittävät väliputkella varustetut omavalmisteet mutta keskipönttö on vakio ja sen jälkeen tulevat Supertrap vaimentimet. Yksi molemmin puolin.

V10-koneen laulu alkaa 7000 kierroksen yläpuolella ja kieltämättä ei ihan aina malta olla tarjoamatta syöttöä hieman.


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Parhaat soundit Guzzilla
« Vastaus #14 : Maaliskuu 18, 2018, 17:48:18 ip »
Mutta voiko putken asennusta tai vaikka ahdinta kuitenkaan laittaa merkin ominaisuuksien listalle? Merkkikohtainen puputus taitaa kuitenkin olla Ikkalan mainitsemaa leikkurin puksuttelua.
Hyvä pyörä, parempi mieli.