Kirjoittaja Aihe: GuzziDiag ja vanhat mallit  (Luettu 2658 kertaa)

motomatti

GuzziDiag ja vanhat mallit
« : Maaliskuu 05, 2018, 21:09:33 ip »
GuzziDiag toimii IAW P7, P8 ja 16M yhteydessä mutta on myös ilman tietokonetta ja ohjelmia suoritettava vikahakujen koodien selvittämissysteemi.
Alussa lyhyesti uudesta järjestelmästä ja lopussa vanhat vikakoodijärjestelmät.
http://www.motomatti.fi/2017/03/guzzien-obd-vikakoodeja.html

Valitan että kaikkea ei ole suomennettu mutta näilläkin pääsee jo pitkälle kun vika iskee ja ilman työkalujakin jos on vanha pyörä jossa on digitaalinen moottorinohjaus.

En malta tässä vaiheessa olla mainitsematta erään veteraanimotoristin pieleen mennyttä ennustetta.
Hän ennusti Veteraanirallissa 90-luvun alussa että nämä "sähköpyörät" eivät tule kestämään ja kun hajoavat niin ovat vain romua. Kukaan ei osaa korjata niitä eikä osia voi vaihtaa.

Minä taas ennustan että laitteet tulevat jatkossa korjaamaan omia vikojaan kunhan äly ja suorituskyky vielä prosessoreissa lisääntyy. Jos niin halutaan. Tosin emme saa ehkä koskaan tietää sitä....

Pekka

Vs: GuzziDiag ja vanhat mallit
« Vastaus #1 : Maaliskuu 05, 2018, 21:26:35 ip »
Minä taas ennustan että laitteet tulevat jatkossa korjaamaan omia vikojaan kunhan äly ja suorituskyky vielä prosessoreissa lisääntyy. Jos niin halutaan. Tosin emme saa ehkä koskaan tietää sitä....

Johan tätä tapahtuu, huollossa ohjelmistot päivittyvät eikä siitä asiakkaalle osata kertoa kysyttäessäkään mitä ja miksi.
Itseoppivat järjestelmät tekevät tavallaan samaa jo itsenäisesti.
Silti en usko siihen että, laitteisto alkaisi korjailla itsestään kylmäjuotoksia piirilevyltä. Tai voisihan kotelossa olla lämmitysvastus mikä
paistaisi juotokset uusiksi tarvittaessa.
Sohc van Helmi.

motomatti

« Vastaus #2 : Maaliskuu 05, 2018, 21:32:32 ip »
Niinpä tietysti. Olen edelleen jälkijunassa.....

TunturiTT

« Vastaus #3 : Maaliskuu 05, 2018, 21:37:44 ip »

Johan tätä tapahtuu, huollossa ohjelmistot päivittyvät eikä siitä asiakkaalle osata kertoa kysyttäessäkään mitä ja miksi.
Itseoppivat järjestelmät tekevät tavallaan samaa jo itsenäisesti.
Silti en usko siihen että, laitteisto alkaisi korjailla itsestään kylmäjuotoksia piirilevyltä. Tai voisihan kotelossa olla lämmitysvastus mikä
paistaisi juotokset uusiksi tarvittaessa.

Riittävän iäkäs laite, niin jostain kyllä löytyy riittävän kuuma paikka, että tinakin sulaa..  :P
Hyvä pyörä, parempi mieli.