merkkihuolto ei havaitse Axonilla jos on GD:lla vilkaistu, kopioitu tai muutoksia tehty
Edellinen on siis totta (muinoin Axon, nykyisin PADS), mutta tämä oli minulle uutta; "Beetle" Wildguzzi -palstalla 2.3.2018:
"
A reflash does not affect the official diagnostic tool. Typically, there are no map names or version numbers changed in an aftermarket map. However, the 3rd party software used to flash maps will have its own program loader version saved into the ECU. This includes GuzziDiag and the Alientech box used by Rexxer and GT, et al. Screen dumps or the actual map sent to Guzzi for evaluation by your dealer will give away your dark secret. Reflashing your stock map won't hide this.
"Ymmärrän tuon niin, että jos ecu tai sen dataa lähetetään Guzzille (Marellille), sitten selviää, että data ecun sisällä ei ole alkuperäistä. Vaikka olisi syötetty alkuperäinen kartta takaisin. Mukana tallentuu aina "program loader" -osio. Jos sen ymmärtää ecusta löytää, on todistettu, että ecu ei ole "tehtaan jäljiltä". Mutta auktorisoitu virallinen diagnoosityökalu ei näe mitään normaalista poikkeavaa.
7SM omaa alkeellista ajonhallintaa eri ajomoodein ja luistonestoineen. Ohessa ABS
Tuolla on ensitietoja maisteltavaksi:
http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=94941.msg1503224#msg1503224Vaikuttaa että sieltä on tulossa vastaan ihan täysin jotain muuta, mihin on tähän asti totuttu. "Drive by Wire"; kun enää ei ole suoraa yhteyttä kaasukahvasta kaasuläppiin, ei ole myöskään sellaisia karttoja kuin ennen. Ilmeisesti kahvan kääntäminen on "torque request" moottorinohjauslaitteelle... joka sitten päättää koneälyllään, että mihinkähän toimenpiteisiin vallitsevissa olosuhteissa pitäisi mahdollisesti nyt ryhtyä siihen nähden, mitä kuski kaasukahvalla viestittää tahtovansa...
"jaa niin, sillähän on turismo ajomoodi päällä...no mitä se tuota kaasua nyt noin sitten runttaa...olkoon...minä tässä riuhtomaan ala...äsken juuri piti abs:llä puuttua jarrutukseenkin..."7SM ecun versiot (HW -versio iän/päästönormin mukaan): sama softa/kartat eivät käy ja väärää EI saa kirjoittaa ecuun. Jos pitää tarkasti huolen siitä, että ensin lukee omasta ecusta ohjelman, tallentaa ja varmuuskopioi sen, ja muokkaa sitten tätä luettua "omaa" ohjelmistoa: vaaraa ei voi olla. Esimerkiksi vaikuttaa siltä, että 4 ja 5 vaihteella nopeus on rajoitettu kaasuläpän liikeradalla. Jokaisella ajomoodilla (turismo, veloce, pioggia) on oma väännönsäätötaulukkonsa...

Jäämme odottamaan löydöksiä mielenkiinnolla...