No olisko tuo sitten etu- vai takapyöräohjattu? 
Molemmat voi varmaan tehdä mutta etupyöräohjaus olisi jotenkin tutumpi. Tosin suunnitelmani on että kaksi pyörää takana vetää takamoottorilla ja edessä on etupyörä joka kääntyy synkronissa kallistuvan ohjaamon kanssa. Silloin aerodynamiikan toteuttaminen, ohjaus ja rakenne olisivat synkronissa. Rakenne olisi helppo toteuttaa takana apurungon avulla jolloin taka-akselin liikkeet eivät vaikuta liialti matkustamoon. Haen rakenteella vastaavaa fiilistä kuin on lentäessä eli kuljettajan edessä ei olisi näkyviä rakenteita. Kuin matalalentoa asfaltin yllä. Silti rakenteen toiminta olisi hyvin pitkälle moottoripyörämäistä vaikka ohjaus tapahtuukin päinvastoin eli kääntämällä kaarteen suuntaan. Pitääkin miettiä olisiko sittenkin poikkeuttamalla ohjaaminen kätevämpää eli samoin kuin moottoripyörän ohjaus.
Tarvitaan kevyen auton taka-akseli tasauspyörästöineen tai sitten se tarvitsisi tehdä osista. Kardaani ei tarvitsisi ristiniveliä ja tarvittaessa moottori sekä vaihteisto olisi osittan taka-akselin takana/yläpuolella joten kokonaismitat saataisiin kahden hengen matkustamolla varsin lyhyeksi ja matalaksi.
Mutta ensin pitää tehdä protomalli ja sitä ennen mielellään muutama piirrustus....
Tosin itse en ole koskaan piirtänyt mitään. Usein pelkästään käytettävissä oleva materiaali ratkaisee rakenteen. Valmistuu sitä mitä tulee. Lisäksi olen tehnyt pikkubudjetilla. Joskus olisi hienoa tehdä ettei heti määrärahat lopu vaan olisi joku vauraampi maksaja ja jos vielä saisi palkkaakin...
Jälkeenpäin katsotaan standardiluettelosta että minkä standardin mukaan on tullut tehtyä ja mistä aineista ja kuka on tehnyt. Onneksi standardeja on joka lähtöön. Lisäksi tarvitaan virallisen testauslaitoksen tekemät testit läpäistynä ja verottajalle rahaa läjä että pääsee ajamaan maantiellä.
Proton teko on helpompaa byrokratian ja verotuksen osalta mutta em jutut on oltava kunnossa jos tielle mielii. Alumiinista ei toistaiseksi saa tehdä omavalmisteen kantavia rakenteita. Johtuu lainsäädännön jälkeenjäännistä. Mutta teräsputkesta saa. Edullisimmat rungot on taivuteltu hydrauliikkaputkesta. Sitä on helppo mutkia ja hitsata. 
California Adamant on tehty saumatusta hk-putkesta. Pyöreästä ja nelikulmaisesta. Tuli suht kevyt ja sille löytyi helposti lujuus- ja hitsaustandardit. Kelpasi halvin hitsilanka ja perusmag. Testeihin ei mennyt kuin vajaat 600€ koska jarrutustestissä ajokin vakaus vakuutti testaajan ja ei siksi tarvittu käsittelykoetta. Silloin olisi mennyt jo yli tonnin verran yhteen A-neloseen. Vaikka ei olisi kelvannutkaan. Katsastus maksaa sitten vielä lisää. Kyseessä oli vain muutoskatsastus vaan ei omavalmiste.
Mutta pohtiminen on ilmaista. Mainitsin noista fiskaalisista maksuista koska kaikki rakentajat eivät ole innoissaan ottaneet edeltä selvää ja on tullut pettymyksiä. Muutoksia voi tehdä vain ajoneuvoluokittain eikä esimerkiksi autosta kanta-ajoneuvona voi tehdä moottoripyörää laillisesti. Suomessa. 
Omavalmiste on sitten asia erikseen. Siinä rajoitteet ovat pienemmät mutta vaatimukset kovemmat. Lisäksi on autovero joka on maksettava ennen kuin pääsee tielle.