Tiedä sitten miten asia on ns järjestäytymättömien moottoripyöräilijöiden piirissä. Kokemukseni mukaan, ja sitä on usealta vuosikymmeneltä, on suurimmalla osalla moottoripyörälijöistä varsin ohut kosketus moottoripyöräilyyn mutta juuri se pääasia eli ajaminen moottoripyörällä on omaksuttu. Olen minäkin kuullut että parempi olisi ilman moottoripyörää kuin merkki xxxxxx:llä ajaminen.
Olen kuulunut jäsenenä useaan eri moottoripyöräkerhoon. Liivillisiin sekä muihin. Muihin kuuluu myös poliittiset mp-järjestöt. Yhden olen ollut perustamassa ja pari nostamassa takaisin tietoisuuteen. 
Ainahan moottoripyöristä, niiden rakenteesta ja ominaisuuksista, vitsaillaan tutussa ja vähemmän tutussa seurassa. Jälkimmäisessä tahtoo tulla joskus sanomista. Ei tarvitse kuin hieman sivuta jonkin pyörämerkin "ominaisuuksia". Herkimpiä ovat nuoret miehet jotka ajavat japanilaisvalmisteisilla customeilla. Jostainhan sitä on alettava...
Omalla Kerholla vitsaillaan myös mutta kun ollaan samaa sakkia ja jo suurelta osin teinivuosista tuttuja keskenään, ei raskaskaan poskensoitto kanna hapanta hedelmää. Paitsi tietenkin jos se on jatkuvaa. Silloin voi puhua kiusaamisesta.
HD:n omistaminen on monelle tavoite. Tavoitteen saavuttaneille se on usein koko motoristielämän huipennus. Ei aina mutta usein. Ainakin näin olen tulkinnut sen mitä olen Kerhossani seurannut jäsenistön kehitystä piikkikuskeista keski-ikään ehtineiden pyöräkehityksestä. Ja onhan heillä laajimmin järjestäytynyt ja toiminnallinen merkkikerho joka varmasti houkuttaa myös jäseneksi.
Moni vannoi aikanaan yksinomaan japaninpyörien nimeen ja muut olivat paskoja laitteita. Samoilla kavereilla on nyt BMW, Guzzi, Triumph -merkkisiä ajoneuvoja. Muutamalla iso japanilainen edelleen.
Kun taas ne joilla oli kerhojäsenyydessä tauko, perheen perustaminen, omakotitalon rakentaminen, ym muuta aikaa ja rahaa kuluttavaa, niin sen jälkeen onkin, viisissäkymmenissä, monella pyöränä juuri uudennihkeä H-D. Enkä epäile lainkaan että se olisi hankittu siksi että ihailisi "niitä oikeita prätkäkerhoja" kuten usein ns "siviilit" sen käsittävät.
Mielestäni oma Kerhoni on ihan oikea moottoripyöräkerho vaikka säännöissä jäseneltä kielletään asiaton käytös julkisilla paikoilla, kuten yletön juopottelu, väkivalta, ajaminen humalassa sekä muut liikennerikkomukset, paitsi ylinopeus, sekä muu epäasiallinen käytös, erottamisen uhalla. Kerhon hallitus käsittelee näitä asioita. Useimmiten ei edes tarvitse sillä moni tajuaa ilmoittaa erostaan hyvissä ajoin. Jäseneksi hyväksymisen sen sijaa suorittaa vuosikokous ja kannatus pitää olla 100%.
Jäsenyys perustuu henkilöön, toki moottoripyöräkin tarvitaan, mutta mitään muita erityisvaatimuksia ei ole. Vuoden tai kahden koeaika on tosin "lusittava" ensin ja maksettava jäsenmaksun lisäksi liittymismaksu.
Näin on saatu aikaan porukalla demokraattisesti toimiva kerho jolla on jo ikää 30 vuotta. 
Teen tästä kohtapuoliin lähtöä Kerholle. Pyöränihän siellä jo ovat.