Olen ollut onnekas musiikkivaikutteiden suhteen... 60 -luvulla oli isosisko ja täti lähipiirissä.  Heti kun Beatlesien All My Loving ilmestyi, käytiin levykaupassa kuuntelemessa (sellainen puhelimen luuri siihen aikaan). Tuli single kotiin, lie ollut 1965 huitteilla.  Siskolla oli vastaavasti Michele/Girl -single.  Oliko All My Lovingin b -puoli ”This boy” Suomessa, sitä en muista.  7 vuotislahjaksi isosisko vinkkasi että toivo ”Oldies but Goldies” -Beatles kokoelma, sisko taisi itse soittaa Help:iä siihen aikaan paljon.
Sitä rataa mentiin, the Hollies, the Mamas & the Papas (Monday Monday), Tremeloes, väliin Nat King Cole ja Gerry Mulligan (vanhempien ja tädin miehen jazz levyjä).  60/70 lukujen vaihteessa sitten Cream, Beatlesin The White Double, Abbey Road.  70 luvun alussa Black Sabbath, Uriah Heep, Slade ja siitä hyppy suoraan Genesis, Yes,  Pink Floyd, The Allman Brothers Band, Rolling Stones, Mahavishnu, Chick Corea Electric Band, Jeff Beck, Wigujen kaikki levyt, myös vanhat....  Lopulta silloisen Soundi -lehden yhden arvostelijan (Hannu Tervaharju) sanoin: Frank Zappalla on parempia ja huonompia levyjä, mutta Zappan huonoin levy on älyttömän paljon parempi kuin kenenkään toisen paras levy…   70/80 lukujen vaihteesta Zappaa paljon.  Kaikenlainen Rockjazz ja miksei myös vähän löysempi tavara (AOR) uppoaa hyvin (Toto)... Allan Holdsworth juuri siirtyi yläkerran orkesteriin...  G Livelabissa Stadissa on kohta tulossa "Wigwam Revisited" (Kusti mukana) ja Iiro Rantala...  Rajaton, Fork tai Club for Five on aina elämys...  Suomalaisista nykybändeistä ovat mieluisia myös Ben Granfelt Band ja Hyyrys -veljesten Wöyh.
Itse haaveilin myös (kuten nuorista suuri osa?) rock -tähteydestä…  6-14 vuotiaana pianotunneilla ja sen jälkeen rumpuja.  Lopulta vuoden kävin Ågelissa rumpuopissa kerran viikossa Itä-Suomesta, kun oli auto ja ajokortti.  Mutta sitten 1984 tuli lähtö työn perässä muualle ja soittamaanopettelu jäi.  Vintage -rummut ovat kellarissa edelleen, pölyttyneinä   .
.