Kirjoittaja Aihe: Vuotava tankki  (Luettu 15329 kertaa)

Aapo

  • Viestejä: 716
Vuotava tankki
« : Tammikuu 29, 2007, 08:38:27 ap »
Olisko hyvää menetelmää vuotavan tankin paikkaamiseen maaleja polttamatta. Vuotaa kraanan muhvin hitsauksista.

Ykä

  • Viestejä: 188
Vuotava tankki
« Vastaus #1 : Tammikuu 29, 2007, 12:24:59 ip »
Kokeileppa juottaa tinalla, ei tarvi valtavaa kuumuutta verrattuna hitsaamiseen. Ja pitää hyvin: itse nuorna miehenä asensin autooni sähköflektin anturille kierreholkin syylariin ja hyvin kesti!

Ykä

TimoStone

  • Vieras
Vuotava tankki
« Vastaus #2 : Tammikuu 29, 2007, 12:40:58 ip »
Meillä verstaan miehet käyttävät tuollaisissa paikoissa kemiallista metallia. Siis sellaista kaksikomponenttipötkylää, josta leikataan pala ja hierotaan kuin muovailuvahaa. Sekottuu ja alkaa hiljalleen kovettua. Sitä siihen hyvin puhdistettuun vuotokohtaan ja voilá...
Huolellisesti tehtynä pysyy hyvin. Ainaskin dieseltankeissa.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vuotava tankki
« Vastaus #3 : Tammikuu 30, 2007, 00:09:45 ap »
Tuota Timpan esittelemää keinometallia on myös nesteenkestävää mallia, joka kyllä toimii. Testasin edellisessä elämässä kehityskoneen teräksisen kehitetankin sisäsaumassa hyvällä menestyksellä. Oliskohan teollisuuspuolen Etola, joka myy?? Jos ei tuo pijä, niin sitten kolovilla typsäyttäen.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Mynysport

  • Viestejä: 26
Vuotava tankki
« Vastaus #4 : Tammikuu 30, 2007, 10:59:09 ap »
On tullut käytettyä kemiallista metallia ruostuneen tankin sekä öljylauhduttimen paikkaamiseen, kestää erittäin hyvin. On myös työstettävissä ja maalauskin onnistuu hyvin.

 

Aapo

  • Viestejä: 716
Vuotava tankki
« Vastaus #5 : Tammikuu 31, 2007, 01:18:59 ap »
Ennen kysymyksen esittämistä olin ajatellut tinausta (paljon tinasit, paljon pilasit...), mutta nyt alkoi toi kemiallinen metalli kiinnostaa. Saisko tuotemerkkejä ja ostopaikkoja täällä länsirannikolla kehiin.

Aapo

  • Viestejä: 716
Vuotava tankki
« Vastaus #6 : Helmikuu 02, 2007, 01:18:35 ap »
Com' on, edes tuotemerkkiä?!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vuotava tankki
« Vastaus #7 : Helmikuu 02, 2007, 02:46:33 ap »
Itse korjasin Tunturini vuotavan kisatankin Plastic Paddingin kaksikomponenttiepoksikitillä. Sellainen sininen makkara, vaalealla täytteellä. Siitä palanen huolella puhdistettuun vuotokohtaan. Ainekset pitää tietenkin sekoittaa huolella käsissä. Ei sisällä mitään metallimujua ja kestää päälle maalauksen. Ei ole kolmeen vuoteen tullut bensa maalin läpi tuolta kohtaa. On myös pysynyt täydellisesti kiinni pellissä.

Pidän aina tuollaisen pötkylän reissussa mukana. Pohjan huolellinen puhdistus on kaiken a ja o.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ykä

  • Viestejä: 188
Vuotava tankki
« Vastaus #8 : Helmikuu 02, 2007, 03:07:21 ap »
Plastic padding taitaa olla vanhin tuotemerkki. Yleensä löytyy ihan tavarataloista, autovaraosaliikkeistä ja rautakaupoista, ei tarvi varmaan kauaa etsiä löytääkseen jostain kaupasta moisia töhniä.

Mynysport

  • Viestejä: 26
Vuotava tankki
« Vastaus #9 : Helmikuu 03, 2007, 08:09:48 ap »
Tällä aineella olen paikkaillut. WEICON Repair stick ST 115 aqua(valkoinen),kosteille ja märille pinnoille.Käytetään repeämien,reikien sekä vuotojen korjaamiseen.Tommosia luki paketin kyljessä,itse ostin paikallisesta laakerikeskuksesta.

Aapo

  • Viestejä: 716
Vuotava tankki
« Vastaus #10 : Helmikuu 12, 2007, 05:12:41 ap »
Noni, nyt olis Ducatin (450 D) tankki paikattu. Varmuuden maximoimiseksi käytin sekä tinaa, että Permatexin minttupötkön näköistä tahnaa, samanlaista kuin Plastic paddingilla. Näyttäis ainakin vielä pitävän bensat sisällä.

Kiitoksia neuvoista hyvät kohtalotoverit!

Lightfoot

  • Viestejä: 116
Vuotava tankki
« Vastaus #11 : Maaliskuu 14, 2007, 14:14:28 ip »
Minä en rohkenisi laittaa tina+kemiallinen metalli - yhdistelmää. En usko, että jollain 60W Wellerillä saisi tankkia niin paljon kuumennettua, että saisi kunnon juotoksen tehtyä. Kyllä siihen tarvittaisiin joku peltisepän "vasaramallinen" kolvi ja niitä ei varmaan jokamiehellä ole. Jos on siis kylmäjuotos jonka päälle on laitettu kemiallista metallia niin yhdessähän ne tippuu ainakin jos metallia ei ole levitetty laajemmalti kuin tinaa. En toki halua pilata hyviä fiiliksiä korjauksen jälkeen, mutta mielestäni näinkin voi käydä.

Aapo

  • Viestejä: 716
Vuotava tankki
« Vastaus #12 : Maaliskuu 15, 2007, 06:23:23 ap »
Kiitti rohkaisusta. Mulla oli kyllä käytettävissä sellanen pajavasaran kokoinen kolvi, joten uskoisin vähäisen kokemuksen perusteella juotuksen lämmenneen tarpeeksi. Aika näyttää...

Targa 2

  • Viestejä: 108
Vs: Vuotava tankki
« Vastaus #13 : Huhtikuu 14, 2012, 19:22:50 ip »
Jouduin palaamaan tähän vanhaan aiheeseen, kun kevään ensi tankkauksen jälkeen, (tankki talven yli melkein tyhjänä, alle puoli litraa) alkoi tankin alareuna kostumaan. Ensin epäiltyäni bensavalon anturin asennuksen tiiviyttä ja otettuani tankin irti huomasin koko toisen sisäkyljen olevan bensan kostean. Kuvassa näkyvän vahviketaivutuksen pohja oli joskus, ilmeisesti tärinästä, murtunut 2-3 sentin matkalta ja paikattu Plastic Paddingin näköisellä aineella ja lisäksi vielä ilmeisesti uudelleen jollain liimamassalla. Veistelin ja hioin paikat pois ja murtuma oli hieman ruosteessakin. Toinen puolikin oli paikattu mutta piti vielä, tosin tummentunut. Nyt kysyisinkin, että onkohan tuo kemiallinen metalli yhä toimiva paikka-aine nykyisillä etanoli polttoaineilla ajettaessa. Onko kokemuksia?

TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Vuotava tankki
« Vastaus #14 : Huhtikuu 14, 2012, 20:34:11 ip »
Jos nyt tuo tankki on sylissä ja tyhjä, niin eikös olis paras hitsata se kuntoon? Hitsaus ei edes näy ulkopuolelle.
Ymmärtääkseni tuo hitsaus ammattilaisella on ns. Kalervon Pala eli Peace of Gace.
Tankki on sitten ennen hitsausta huuhdeltava kuumalla vedellä, jottei sinne jää höyrystyvää bensaa, joka sitten...HUH!