Kirjoittaja Aihe: Vakuutukset tänään.  (Luettu 11573 kertaa)

klassikko

Vs: Vakuutukset tänään.
« Vastaus #15 : Lokakuu 26, 2017, 09:59:08 ap »
Aiemmin tuo keskittäminen oli oikeinkin kannattavaa.. ja Tapiolan eduksi pitää sanoa että heillä on konttori täällä maalaiskaupungissakin (sln) mitä ei juuri muilla ole jolloin voi asioita hoidella livenä ja olen saanut oikeasti hyviä neuvoja ja pystynyt neuvottelemaan asioista.
(parhaimmillaan ovat aikoinaan päästäneet aikas pahasta pinteestäkin..)

Kun nimim. paimenpoika mainitsi tuon autopuolen niin kannattaa olla tarkkana noiden hinauspalveluvakuutusten kanssa sillä siitä ei tule ilmoitusta kun auto on vanhentunut että sen takia siitä poistuu se osa vakuutusta!

Hitto! Soitin juuri Lahteen kaverille ja siellä on jo 3 cm lunta.. Ei taida vanhoilla racing Dunlopeilla varustetulla cafe Norton Internationalilla Pystymettäreissusta tulla mitään!
Tänne itä-savoon kun ei se lumikeli ole vielä kerennyt niin taidan lopetella työt tältäpäivältä ja tehdä ihan oman huimailureissun ja lähteä kohta lempimutkatietä kanttailemaan (sulkava-puumala) ja Pistohiekalle käymään!
...ja kun ei kerta mainioiden Pystymettän Uimareiden kanssa pääse huimailemaan niin menen uimaan pistohiekalla.. kylmä karaisee.. hhhrrrrr... ;D

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #16 : Lokakuu 26, 2017, 09:59:21 ap »
Mulla IF:ssä vanhempi hd noin 80€/vuosi ja toinen 140€/v. Guzzit on seisonta-ajallisella vakuutuksella noin 16€/kk jos käytössä. Bonuksia kaikissa 80%. Tuo oli kyllä mahtava homma kun kaikkiin vehkeisiin sai keväällä samat bonukset, autoonkin.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Vierailija

« Vastaus #17 : Lokakuu 26, 2017, 14:25:14 ip »
Lainaus
Kun vaihdoin vakuutusyhtiötä, niin uusi yhtiö hoiti vanhan vakuutuksen irtisanomisen ja se lakkasi haluttuna päivänä. Jäännösmaksun palauttaminen kyllä kesti enemmän kuin odotin ja vaati viestittelyä.
Näin se yleensä toimii. Uudella vakuutuksen tarjoajalla on jonkinlainen motivaatio toimia kyseisellä tavalla. Omalla kohdalla palautukset sujuivat ilman ongelmia.
<snip>

Ei toiminut OP:llä ei edes puhelimella vaikka niin luvattiin, konttorilla piti käydä. No, kyseinen OP:n vakuutus oli voimassa 2 päivää.  ;D
Emeritus-guzzisti

Olavi

• MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
« Vastaus #18 : Marraskuu 01, 2017, 18:47:52 ip »
Kulunut kausi on tullut treenattua pyörien vakuutuksia POP:ssa. Keskimäärin on ollut 2 pyörää vakuutuksissa yhtä aikaa.
Käytännössä pärjää hyvin ilman puhelinrumbaa muutosten kanssa. Ensimmäisen kerran vakuutuksen voi aktivoida netissä (jos vierastaa puhelinsoittoa), sen jälkeen vakuutus katkeaa automaattisesti, kun haluaa sen tilapäisesti pois tieliikennekäytöstä (Trafin sivuilla) ja päinvastoin vakuutus jatkuu automaattisesti, kun ottaa taas tieliikennekäyttöön. Kivasti Trafi muistaa aina kuitata muutoksen sähköpostilla ja voit olla varma siitä, että muutos meni maaliin.Ylimääräinen maksettu raha kilahtaa POPsta tilille noin viikon päästä tai tulee uusi lasku, jossa on huomioitu todellinen käyttöaika. Nyt talviaikaan ei yksikään pyörä ole missään vakuutuksissa, mutta ovat muuten hyvässä suojassa. Aika helpoksi on tämä tehty. 

Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

Pulmu

« Vastaus #19 : Kesäkuu 03, 2019, 10:17:28 ap »
Vaimo päätti lähteä aamulla skootterilla töihin joten liikennevakuutus pois seisonnasta. Samalla siinä laskurilla katselin hintaa ja uusi oli 70,- halvempi kuin nykyinen. Soitin yhtiöön (IF) ja samalla tarkisteltiin muutkin vakuutukset. Tuloksena Grison vakuutushinta tippui 45,- ja kotivakuutus mukavat 107 euroa, auton vakuutus olisi ollut satasen kalliimpi joten jätettiin ennalleen. Eikä mitään muutoksia vakuutuksiin siis tehty.
Pari vuotta sitten noita vakuutuksia kilpailutin eri yhtiöillä ja Ifissä oli mulle edullisinta. Nyt vartin puhelulla siis reilut kaksisataa säästöä yhtiötä vaihtamatta, ei paha.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.

Griso 8V 2012

Breeze

« Vastaus #20 : Kesäkuu 03, 2019, 10:30:07 ap »
Vaimo päätti lähteä aamulla skootterilla töihin joten liikennevakuutus pois seisonnasta. Samalla siinä laskurilla katselin hintaa ja uusi oli 70,- halvempi kuin nykyinen. Soitin yhtiöön (IF) ja samalla tarkisteltiin muutkin vakuutukset. Tuloksena Grison vakuutushinta tippui 45,- ja kotivakuutus mukavat 107 euroa, auton vakuutus olisi ollut satasen kalliimpi joten jätettiin ennalleen. Eikä mitään muutoksia vakuutuksiin siis tehty.
Pari vuotta sitten noita vakuutuksia kilpailutin eri yhtiöillä ja Ifissä oli mulle edullisinta. Nyt vartin puhelulla siis reilut kaksisataa säästöä yhtiötä vaihtamatta, ei paha.

Viime talvena IF halusi, että maksan heille vakuutuksista.
Kotivakuutus, tapaturmavakuutukset ja pari elukkavakuutusta olisi ollut reilu 200€ kalliimpi kuin nykyisessä yhtiössä (OP).
Autot on on tällä hetkellä POPissa ja Fenniassa, koska kaikkein halvin (liikenne ja osakasko).

Prätkät taas siinä yhtiössä, jossa liikennekäyttöönottohetkellä halvin.

Keskittämisalennukset on niin pieniä, että niiden varaan en laske mitään.

Tarkastan autojen vakuutushinnaty vähintään kerran vuodessa ja prätkät sen hetkisen hinnaston mukaan.
koska E-lasku eikä muitakaan papereita, niin pitää aina Trafin sivuilta käydä katsomassa, että missä yhtiössä olikaan prätkä vakuutettu... ;D

Sen olen huomannut, että jumittaminen yhteen vakuutusyhtiöön ei ole välttämättä halvin ratkaisu
Tämäkin vielä! ! !

motomatti

« Vastaus #21 : Kesäkuu 03, 2019, 10:44:09 ap »
Minulla vakuutusasiat painottuvat Ifiin sillä California Adamantin, triken, vuoden ympäri liikennevakuutus on alle 50 euroa. Muissa yhtiöissä se olisi sama kuin kaksipyöräisen vakuutus eli satasia vuodessa. Myös California 1400 GTS:n ympärivuotinen liikennevakuutus on varsin edullinen Ifissä. Muut pyörät (Centauro, Alkoholipyörä ja Honda CL350.) ovat perinteisessä vakuutustyypissä eli maksan vain niistä päivistä liikennevakuutusta joina ajan. Usein jää  vain 1 - 3 päivän kausiksi. Siksi ei kannata esimerkiksi museorekisteröidä vanhempaa kalustoa. Maksu olisi silloin korkeampi.

Ainoa kerta kun olen ajanut kolarin (Ilman omaa syytäni.) oli kaskovakuutus voimassa. Korvaus oli pettymys. Vakuutus oli silloin Pohjantähdessä. Nyttemmin en ole lisävakuutuksiin varallisuutta uhrannut.

Pulmu

« Vastaus #22 : Kesäkuu 03, 2019, 11:41:42 ap »
Noissa vakuutuksissa tuntuu olevan suuria eroja yhtiön ja kulkuvälineen suhteen. Monilla on OP tai POP halvin, mulla seuraavaksi halvin vakuutus Grisolle on yli 200,- kalliimpi ja autolle (Kia) POP-vakuutus osakaskolla laskurissa 966,- kun Ifissä 317,-  :o melkoinen ero, sanoisin.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.

Griso 8V 2012

Breeze

« Vastaus #23 : Kesäkuu 03, 2019, 12:02:18 ip »
Noissa vakuutuksissa tuntuu olevan suuria eroja yhtiön ja kulkuvälineen suhteen. Monilla on OP tai POP halvin, mulla seuraavaksi halvin vakuutus Grisolle on yli 200,- kalliimpi ja autolle (Kia) POP-vakuutus osakaskolla laskurissa 966,- kun Ifissä 317,-  :o melkoinen ero, sanoisin.

Juuri tästä syystä minullakin taitaa tällä hetkellä olla vakuutuksia neljässä yhtiössä.

Kevään tulos liikennevakuutusvertailussa, täydet bonarit:
Cagiva Gran Canyon 900 2000
POP 103,53€/v Jos haluaa kylkeen pikkukaskon, niin 154,09€/v
IF 128,85€/v
Turva 299,79€/v
Fennia 292,47€/v
Pohjantähti 242,34€/v
OP 122,84€/v
Tämäkin vielä! ! !

mosa

« Vastaus #24 : Kesäkuu 03, 2019, 12:04:27 ip »
Mulla oli pitkään sekä parin mp:n että parin auton vakuutukset halvimpia IF:ssä. Pari vuotta sitten LähiTapiola antoi  kuitenkin ajopeleilleni sopivimman hinnan. Viime syksynä siirsin autot Fenniaan, mutta mp:t jäivät LT:n. Nykyään ei ole enää mitään keskittämisetuja eli nuo LT:n MP:n hinnat pysyivät samoina, vaikka autot lähtivätkin toiseen firmaan. Jokainen firman vaihto tietty alentanut vakuutusmaksuja. Kuinkahan pieneksi maksut saisikaan, jos "alvariinsa" tarjouksia kyselisi :D
mosa

TunturiTT

« Vastaus #25 : Kesäkuu 03, 2019, 12:34:28 ip »
Höttöä tuntuu olevan hinnoissa. Sain muistaakseni Iffiltä tarjouksen Guzzin vakuutukseen ja en sitten ottanut. Vaimo sitten kysyi, että mikset, kun oli reilun satasen halvempi kuin nykyinen! En edes tajunnut, kun on ollut jo niin kovin halpa. Tästä sitten soitto omaan yhtiöön ja kyselemään hinnan perään. Ja kyllä, yhdellä puhelulla tiputtivat hinnan kilpailijan tasolle..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Breeze

« Vastaus #26 : Kesäkuu 03, 2019, 12:39:52 ip »
Tästä sitten soitto omaan yhtiöön ja kyselemään hinnan perään. Ja kyllä, yhdellä puhelulla tiputtivat hinnan kilpailijan tasolle..

Mie oon vissiin huono asiakas, koska miula ei ole tuo koskaan toiminut. Tai koskaan on huono sanoa, kauan sitten sain kaskosta sen verran alennusta, että se auton vakuutus (liikenne+kasko) oli samanhintainen kuin kilpailijalla, ei tietenkään halvempi...
Olen yrittänyt useasti, esim. kun olen istunut vakuutuskonttorilla tarkastelemassa hintoja ja näyttänyt omasta vakuutuskirjasta sen hetkisen todellisen vakuutuksen hinnan.
On vaan sanottu, että meillä on meidän hinnat ja jos kilpailijalla on halvempi, niin pitää sitten ottaa sieltä.
Tämäkin vielä! ! !

TunturiTT

« Vastaus #27 : Kesäkuu 03, 2019, 13:07:55 ip »
Voihan tässä toki auttaa se, että uhkaa kilpailuttaa/viedä kaikki vakuutukset kilpailijan katon alle. Niitä onkin jo aika liuta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

klassikko

« Vastaus #28 : Kesäkuu 03, 2019, 13:29:28 ip »
Olen lähdössä tänä kesänä museopyörällä pitkähkölle euroopanreissulle (välietappina?) Italiassa Laverdan 70-vuotisjuhlat.
Kun otin pyörään kaskon niin ensimmäistä kertaa ei ilmoittamaani arvoa alennettu vaan se hyväksyttiin ehdottamani suuruisena.  

Parempaan suuntaan on vakuutusasiat menossa mutta kyllä sitä ainakin "keräilijä" tai mikä liee hamsteri edelleenkin maksaa paljon rahaa vuositasolla vakuutusyhtiöille. Kumpa ei tarvitsi erikseen vakuuttaa moottoriajoneuvoja vaan kiinteistön vakuutus riittäisi kattamaan kiinteistön sisällönkin..

Luvatut upeat kelit tuli jo nyt! Keskiviikkona kohti Superrallia viimeisimmällä hankinnalla.. Meneeko Ikkala?

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #29 : Kesäkuu 03, 2019, 23:39:56 ip »
Keskiviikkona kohti Superrallia viimeisimmällä hankinnalla.. Meneeko Ikkala?

Keskiviikkona juu ;D
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125