Autopuolella melkein kaikki työt on kellotettu valmiiksi valmistajan manuskoissa.
Toivottavasti prätkäpuolella on asian kanssa päästy jo puusta alas.
Näin lasketaan sitten asiakkaalle hinta kun tiedetään työaika ja korjausohjeesta varaosat.
Helppoa, kätevää ja yhteneväistä.
Toki yllärit, kuten jumiteet pultit yms ja vianetsintä on tietetenkin veloitetaan käytetyn ajan mukaan
Toki työnjohtajan on otettava huomioon liitännäistyöt, ettei duunia myydä liian halvalla.
Onhan se asiakkaallekkin hienompi, kun on konttäduunin sijaan kahdeksan (

 eri työriviä samasta hommasta.
Esimerkki
Määräaikaishuolto 0,9h
Raitisilmasuodattimen vaihto 0,4h, mutta huollon yhteydessä 0,2h
Pyyhkijänsulkien vaihto 0,3h, mutta huollon yhteydessä 0,15h
Vasemman ajovalopolttimon vaihto 0,1h ilmansuodattimen imuputken irroitus 0,15h, ajovalojen suunatuksen tarkastus 0,2h (ei sisälly määräaikaishuoltoon.
Hommaan menee asentajalta alle tunti, mutta veloitus on 1,70h, eli melekein kolome varttia plussa talolle ja asentajalle täysin oikeutetusti ja pykälien mukaan.
Ainoa mutta tässä on se, että eihän siltä omalla rahalla maksavalta kuluttajalta ihan noin paljon voinut ottaa, mutta huoltosopparit, liisarit ja yhteisöautot veloitettiin noin.