Itse en ole pystynyt hankkimaan laitteita maksoi mitä maksoi. Jokaisella on oma tyylinsä lähestyä harrastustoimintaa. Itse olen varsin tiedostava, mitä tulee pyörän arvonalenemiseen, vähävarainen kun olen. Mutta en ole antanut sen estää harrastustoimintaa, vaikka se sitä rajoittaakin. Noin seitsemän vuoden mittaisen motoristiurani aikana olen omistanut 8 eri pyörää, ja kaikki ovat olleet ns. elämäni pyöriä. Budjetti on pyörinyt tonnista muutamaan tonniin. Kymppitonnista en ole edes osannut unelmoida. Mielestäni se on vallan perusteltua, että yrittää etsiä sellaisia pyöriä, joista saa omansa pois. Yleensä museopyörät ja harvinaisemmat mallit ovat sellaisia. Museovehkeissä useimmiten näkyy yliarvostus mikä ilmenee tajuttomina pyyntöinä. Esimerkkinä vanhat Jawat ja pappatunturit. Tämän hetkinen pyöräni on sellainen että kammoan ajatusta että naarmuttaisin sitä tai että se haalistuisi auringossa. En pelkästään sen takia että sen arvo alenisi, vaan sen takia että kyseessä on niin kaunis pyörä etten soisi sen esteettisen olemuksen kärsivän. Murheensa kullakin. Kyse on kuitenkin vaan kasasta rautaa ja kuttaperkaa. Pyörin myyntipalstoilla yhtenään ja osaan melko suurella varmuudella sanoa, mikä pyörä myydään nopeasti, mikä jää roikkumaan palstoille pitkäksi aikaa. Ja tämä krooninen moottoripyöräkuume pistää rationaalisuuden pois päiviltä. Sen sijaan että nauttisin omistamisesta, nautin ajamisesta ja janoan uusia kokemuksia, mikä ilmenee lähinnä mielikuvamatkailuna erilaisilla moottoripyörillä, jos ei ole varaa konkretisoida unelmiaan. Moottoripyöräpalstoilla roikkuminen lienee, sen sijaan että mahdolliset voitot kiiluisivat silmissä, jonkinlaista mielikuvitusta rikastavaa toimintaa; sitä näkee itsensä ajamassa erilaisilla kulkuneuvoilla joita on aina ihaillut. Joskus kuvittelu saa kohtuuttomat mittasuhteet. Joskus syntyy kaupat. 
Tällä hetkellä ajan 400 euron autolla, ja kun myyn sen kolmisen kuukautta ennen katsastusta, saan saman hinnan, ja taas ostan juuri katsastetun auton suurin piirtein samalla hinnalla. Jos tulee kalliita remontteja, niin paalattavaksi vaan. On tuossa aihioita murheeseen, mutta kaipa ne kuuluvat pakettiin. 
Eipä tässä voitolle jää, mutta muutamaa kokemusta rikkaampana koipensa joskus oikaisee. Japsi, italiaano, britti jne. Kaipa niissä kaikissa on puolensa, syynsä rakastua.