Kirjoittaja Aihe: california 2  (Luettu 3661 kertaa)

gringo

  • Viestejä: 143
california 2
« : Kesäkuu 29, 2017, 12:50:30 ip »
Terve
Kyselisin kokemuksia California kakkosesta, äijäpyörien grand old manista. Tuo malli on aina herättänyt mielenkiintoni, vaikka en ole sellaista koskaan livenä nähnyt. Onko siinä jotain perustavaa laatua olevia tyyppivikoja, miten tuon ajettavuuden laita jne.? Olen siirtymässä äärimmäisestä kurjuudesta sietämättömään köyhyyteen ja tuon positiivisen käänteen myötä ovat unelmat saaneet siipeilijän. Eihän sitä koskaan tiedä...

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: california 2
« Vastaus #1 : Kesäkuu 29, 2017, 14:02:51 ip »
Ensimmäisen ostin uutena v -87 . Kesässä ajettiin silloisen tyttöystävän, nykyisen vaimon kanssa n 20 tkm.  Kolmen kesän jälkeen laitoin "kiertoon". Melkein viattomia olivat kilometrit , ainoastaan toisen etuteleskoopin yläputki vaihdettiin melkein heti ,oli jonkinmoinen valmistusvirhe. Oli niin mukava, että seuraavan , käytetyn ostin Kapen avustuksella Italiasta -98 .  Palveli -13 asti ,ennen kuin pääsi huilivuoroon. Lähipiirissä on puolenkymmentä Cali II ja ei taida yhtään myytävää olla. Reilusti yli 30 v ovat pisimpään omistaneet ja uutena ostaneet. Mielestäni paras ajettava Californioista, 14 en ole kokeillut.

Kurtsi

  • Viestejä: 301
Vs: california 2
« Vastaus #2 : Kesäkuu 29, 2017, 14:14:41 ip »
Olen ajanut moisella vuodesta -85. Ensimmäinen satatuhatta tuli täyteen viiteen vuoteen. Myöhemmin kilsoja on eri syistä (ei pyörästä johtuvia) kertynyt verkkaisemmin, mutta kolmatta mittarinkierrosta mennään. Kytkimen kanssa oli alussa ongelmia; kytkinkeskiön hampaat söivät kolot vaihdeaskin päässä olevaan rattaseen ja tästä aiheutui takertelua. Vahvemmat lienee  vaihdettu jo kaikkiin liikenteessä oleviin cali II:iin. Kytkin tuli siis vaihdettua pariinkin kertaan alkuaikoina.

Mitäs muuta. Nokkaketju + kiristäjä n. 160 tkm. Vaihdeaskiin laakerit ja 5 -rattaat ym osaa yli 200 tkm.  Viime talvena ventiilit ja ohjurit + männanrenkaat + venttiilinnostajan kupit. ts ihan normaali luja Cali. Kardaanin nivel yhä alkuperäinen. Satula vaihdettu king & queeniin jo -80 luvulla, mutta originaali tietysti tallessa. Leppoisa lutkuttelija, mutta on saanut kokea kovaakin ajoa muutaman kerran Euroopan halki Etelä-Italiaan saakka. Ihan hyvä ajettava kuten muutkin Guzzit, myös taydessä matkavarustuksessa kaksi päällä. Olin vaihtaa 90- luvulla Cali III:een, mutta luojan kiitos en niin tehnyt. Kukaan muu ei ole pyörää huoltanut/korjannut kuin omistaja; ei uutenakaan, eikä kyllä juuri ajanutkaan. Niin perän sääti ja laakerit vaihtoi varmuuden vuoksi Rautapyörän Eeva kymmenisen vuotta sitten. Siihen en itse koske.

Kaikki tämä pitää tietysti suhteuttaa siihen että en paremmasta tiedä (satunnaisia koeajoja lukuunottamatta)

Musta kaunotar kerää katseita edelleen. Ajatonta muotoilua ja raudasta tehtyä.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: california 2
« Vastaus #3 : Kesäkuu 29, 2017, 15:33:59 ip »
Oli aikanaan myös minun tavoitepyöräni mutta hinta oli aina hieman liian kova. Siksi tyydyin GT:n tangosta pitelemiseen. Muotoilu on onnistunein Californiasarjasta. Myös T3 Cali on hyvin muotoiltu. Yksi sellainen on tallissa. Kakkosta voisi vielä harkita jos sattuu sopivasti kohdalle.

Cali II sisältää sen saman tekniikan kuin edeltäjänsä mutta hieman modernisoituna. Esim kaasuttimet. Joiden takia moni ei ole ostanut kakkosta tai kolmosta koska hento ranne ei kestä kiertää. Kolmoseenhan tuli sittemmin ruisku.

Sanoisin että hyvä valinta vaikka viallisena. Eritoten jos on asentajan vikaa.....

mosa

  • Viestejä: 360
Vs: california 2
« Vastaus #4 : Kesäkuu 29, 2017, 15:47:52 ip »
Nettimotossa on oheinen ilmoitus museopyörästä
https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/california/2033519

gringo

  • Viestejä: 143
Vs: california 2
« Vastaus #5 : Kesäkuu 29, 2017, 16:43:49 ip »
Hieno on, mutta aaaivan liian hintava. Tuo tumma kiinnosti vielä tänä aamuna kun oli 3650 tai 3750€, mutta nyt on hinta ponnahtanut roimasti. Olisi tuosta halvemmasta hinnastakin pitänyt vielä neuvotella. Mutta turha spekuloida kun ei ole tavaraa edes katsomassa käynyt. Nettimotossa guzzien hinnoittelu on varsin kirjavaa ja kyllähän jotkut yksilöt viihtyvät palstalla vuosikaudet. V11 le mans Rosso Corsa  hävisi Rintajoupilta yllättävän äkkiä. Olisipa kiva tietää lopullinen hintalappu. Yritän päästä bella italiaan, niin saattaapi jopa cali kakkosen bongata. Ja sinä tuon tumman calin omistaja, jos luet tätä, niin hilaappa hintaa reippaanlaisesti alaspäin, niin saatanpa tulla potkimaan renkaita.  ;D

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: california 2
« Vastaus #6 : Kesäkuu 29, 2017, 17:34:03 ip »
Hirveitä vekottimia, älä vaan sekaannu ;D

No ei vaan. Ahdashan se vähä on, varsinkin kakspäällä. Muuten ihan kiva. Oikea guzzi.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: california 2
« Vastaus #7 : Kesäkuu 29, 2017, 18:19:50 ip »
Komppaan Ikkalaa. Oikea Guzzi mutta hieman oli ahdas meizin mitoille (184 cm). Orkkis satula kun ei anna oikein variaatioita hinata persusta taaemmas. Joskus sitä yritti mutta valui hetkessä samaan kuoppaan takaisin. Ohjaustanko tulee syliin. Jos olisin jatkanut ko. masinalla, niin ehkä oisin vaihtanut suoremman stongan.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: california 2
« Vastaus #8 : Kesäkuu 29, 2017, 20:44:31 ip »
Tuo on kuskin mitoitukselta sama kuin SP:t. Vähän pienen oloinen isommalle. SP:tä olen ajanut ja muutamalla pikkumuutoksella saisi näppärän yleispyörän myös tällaiselle 188 senttiselle.
Hyvä pyörä, parempi mieli.