Takapyörä jotenkin ilmaan, Machiavellin Calissa ei muistaakseni ole keskitukea?
Mutta jotenkin ja pyörimään, näkee ainakin heittääkö rengas ja heittääkö vanteineen vai mikä heittää.
Laakerin kuntoa ei ihan helposti kerro takana pyöritys kun liikkuvia osia on muutenkin paljon, mutta voi paljastua sekin jos rahisee, tai pahimmillaan jopa väljyyttä tuntuu.
Ongelmahan tuli renkaan asennuksessa, joten siitä on hyvä aloittaa analyysi.
Akselimutterin liian tiukalle vetoko voisi tosiaan tehdä myös oireet?
Jos ei muuten selviä, niin aja tänne ja laitetaan tasapainoitusrigiin.
Selviää laakereiden kuntokin samalla ja vaihdetaan ne jos osoittautuu ongelmaksi.
Omaani kun vaihdoin hiljattain takalaakerit, niin totesin että niitä ei kannata kalauttaa liian syvään, jäävät kantamaan väärällä tavalla kun laakereiden välinen keskiputki jää painamaan liiaksi= lyhyt ikä laakereille.
Pumppuvasaralla hieman ulospäin, niin sain pyörimään terveen aavistuksen tahmeasti.
Aiheeseen liittyvä kysymys, olenko ymmärtänyt oikein itse pähkäilemällä että (ainakin EV:ssä alumiinisen väliputkeen) kohdistuva tiukkuus on hyvä kun se just pyörittää vastakkaistakin laakeria?
Edellinen asennus kyseisessä osoitti jäljistään että välystä oli niin paljon että holkki oli pyörinyt holtittomasti liian löysänä.
Eli "yhtä puuta", mutta ei liian kireälle?