Noi tarozzit saattaisivat olla kukkaron nyörien sallimissa puitteissa, ensi kuun alussa. Ja nuo kvlm:n ehdottamat vastaavat oikeastaan sellaista, mitä olin funtsinut. Olin tänään paikallisessa ajotapahtumassa ja juttelin yhden honda-kuskin (pyörä sellainen tankinpäällämaattavaa mallia, luki repsoil kyljessä, liekö rypsiöljy ruotsiksi, ja gpr tai gpz, 1000cc). Valittelin vaivojani ja hän paljon radalla ajaneena, myös hayabusan omistavana, sanoi että kannattaapi kiinnittää huomiota ajotapaan. Käsille ei käy jos vetää kyynärpäitä tankkia vasten ja työskentelee vatsalihaksia ja jalkoja kuormittaen. Ongelmaksi koin, taas 150 kilsaa kokeiltuani, että oman pyöräni tanko on jossain sportin ja normimopon välimaastossa. Ei mielestäni kyynärpäiden sisäänpäin vetäminen mitenkään luontunut. Mutta nyt taas muisin ottaa jalat mukaan ajotapahtumaan ja mutkat sujuivat mutkattomammin. Oli myös verrattain pitkä matka mutkaista soratietä, ja olo oli kaikkea muuta kuin kotoisa. Pitäisi saada neuvoja siihenkin. Kai omat ominaisuudet loppuu ennen kuin pyörän. Kaikenlaiset viragot ja chopatut harrikat, ilman takajousia ja hirveän pitkällä keulalla, rypsiöljystä puhumattakaan, katosivat horisonttiin.
Tuosta soratie "pikataipaleesta" jäi sellainen kysymys tajuntaan, että millainen mahtaa norge olla tuollaisella alustalla. Norgella pääsisi ainakin merta edemmäs retkeilemään. Vaikka nyt puhuin itseäni vastaan jos ajatellaan, mistä topikki sai alkunsa. No, sopii taudinkuvaan. Sipoossa on verrattain edullinen norge myynnissä
Yritän kovasti päästä kirjoituskilpailun kolmen parhaan joukkoon, mutta tällä tietämyksen tasolla sinne ei liene mahdollista päästä.