V11 entusiastin puolueellisia vastauksia ja katteettomia (omassa pienempi kuin LeMans versiossa) lupauksia:
V11 LeMans Rosso Corsa
Harvinainen (2 kpl Suomessa rekisterissä, jos tämä lasketaan toiseksi, eikä montaa sataa tehty yhteensäkään) ja mielestäni aivan törkeän komea peli. Guzzeissa ei kovin usein ole ollut Öhlinsejä (kaikki perussäädöt löytyvät). Ihan viimeisiä V11 -malleja: lastentaudit oli paranneltu pitkälle jo pois (latauksen säädin ja kytkentä, vaihteensiirtomekanismi vaihteiston sivukannessa sisäpuolella, runko...).
Mitä joutuu investoimaan
Venttiilien jouset ovat V11 mallissa keskimääräistä jäykemmät, ohjurit tahtovat kulua melko nopeasti, omassakin jo 30 tkm kohdalla korjattu. Eivät yleensä oireile, jostain kumman syystä. Öhlinsit olisi hyvä huoltaa, etupään tiivisteet alkavat vuotamaan ja ohjausiskariin tulee ”tarttuma” alkuun.
Kardaani on avoin
And ain't that cool... Rasvaus riittää, kestää iät kaiket (uusia saa kohtuuhintaan).
Perän neulalaakeri
Puhdistus ja rasvaus aina renkaan vaihdon yhteydessä, ei ole huolto-ohjelmassa, ruostuu (vesi pääsee sinne aina).
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=2516.0Vaihteensiirtäjän jousi
Tämä on ”herrassa”. Oman olen vaihtanut aina hätävarjelun liioitteluna ennakkoon, myös itse siirrinlinkun, jossa jousi lymyää. Vaihto onnistuu pyörää isommin purkamatta, jos on harjoitellut, olisiko tunnin työ?
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=6232.0Ajoasento
Det ordnar sig nog. Monesti tulee vastaan kuva, jossa V11 malliin (jopa LeMansiin, jos en vallan väärin muista) on vaihdettu ”pappatanko”. V11 Sport Cafe -kilkkeet voi asentaa sellaisenaan, mielestäni jopa letkut, johdot ja vaijerit ylettyvät. Toki pitää porata yläkolmioon siististi tarkat reiät.
V7 Classic
Mielestäni tosi hieno peli, klassinen Guzzi, moottori vielä myös ”vanha” pikkulohko. Jos vaimo tai tytär olisivat vähääkään osoittaneet kiinnostusta Guzzilla ajoon, olisin heti ryhtynyt ottamaan yhteyttä myyjään. Ajaton, kaunis ja varmaankin mukava vaihtoehto.
Erikoistyökaluja vaihteensiirtimen jouseen
Vaihteiston laipan alimmat kuusiokolopultit, niihin pitää löytää lyhyt (malli ”Ikea”) avain: myöhemmin lisätyt runkoputket ovat siinä tiellä. Hyvä tiivisteliima välttämätön, "seekeripihdit" ja ohjeet on hyvä olla. Paras olisi olla kaveri, joka osaa ja näyttää. Samalla on tilaisuus optimoida vaihteensiirtoa, jos on harrastusta.
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=1973.0Laittaako myyntiin
Jos olisi tiloja, tilannetta ja varoja, olisin heti ostamassa Rosso Corsaasi pois. Harvinainen ja laatuosista kasattu Guzzi. Kannattanee ilmoittaa myös ulkomailla, jos myy. Mutta ei kannata, myydä, kun voi ajaa myös itse. Kytkin on kaksilevyinen ja yleensä äänekäs.