Kirjoittaja Aihe: Guzzien huoltovälit  (Luettu 4694 kertaa)

Kimmo Saarelainen

• Administrator
Guzzien huoltovälit
« : Tammikuu 01, 2007, 13:59:46 ip »
Terve!
Omassa vm 2002 Nevadassa on huoltoväli 5000km.
Olisin kiinnostunut tietämään mitkä ovat huoltovälit Guzzien eri malleilla?
California Classic
California Vintage
Breva 1100

Onko tietoa ovatko huoltovälit kasvaneet vuosien saatossa? Mistä vuosimallista alkaen on ollut pidempi, jos on muuttunut?
Kimmo

Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Olli

Guzzien huoltovälit
« Vastaus #1 : Tammikuu 02, 2007, 00:58:20 ap »
Breava1100:n käyttöohjekirjasta netistä: huoltoväli 10 000 km

Tätä et kysynyt, mutta Breva750 -05, jossa kai sama pikkulohko kuin Nevadassa, mutta ruiskulla. Huoltoväli 7 500 km

olli

typo: Huoltoväki
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2007, 04:03:00 ap kirjoittanut Olli »

MakikEr

Guzzien huoltovälit
« Vastaus #2 : Tammikuu 02, 2007, 04:31:07 ap »
Terve Kimmo,

Vintagen huoltoväliksi ohjekirja antaa 10.000 km. Tosin olen aina ja kaikkien pyörien kohdalla vaihtanut moottori öljyt huoltovälin puolivälin kieppeillä ihan omaksi ilokseni, niin myös Vintagen osalta. Vintageen vaihdoin ajankuluksi myös laatikkoöljyt ja totesin että ompahan pohjaroppu laitettu mielenkiintoiseen paikkaan.

Venttiilien välykset olen myös tarkastanut ja suht uusissa pyörissä on joskus ollut myös säätötarvetta. Järkevyydestä en tiedä, mutta ompahan olevinaan jotakin puuhaa.

-MakikEr-

I.H.

Guzzien huoltovälit
« Vastaus #3 : Tammikuu 02, 2007, 11:29:37 ap »
Vaihdelaatikon pohjatroppuongelma ratkeaa kun laittaa keskipöntön tilalle H-putken,niitä on tiettävästi saatavana myös lambda - tunnistimella
Titaniumin kuski

poku

Guzzien huoltovälit
« Vastaus #4 : Tammikuu 02, 2007, 17:39:49 ip »
Ei vanhemmat Guzzit kovin tarkkoja ole huoltovälistä, ainakin oman gt:n kohdalla toimii korjausväli-termi paremminkin.Koneen öljyt olen nykyisin vaihtanut kerran suvessa jossain siellä puolivälissä ja tulpat viimeksi -02 silloin mentiin eurooppaan.Venttiilit katson talvella ja uusin laatikon ja perän öljyt.Akku kestää kolme vuotta ja takarengas juuri sopivasti kesän.Alku aikoina kolme vuosikymmentä sitten hoidin pyörää orjallisesti ja aina oli säädöt paikallaan, öljyt on siitä kehittyneet ja polttoaine parantunut ja olen ajatellut näin, räpeltämällä usein rikkoo enemmän kuin korjaa. Tänä talvena pitää kytkimen painelaakerin päätylevy vaihtaa, eli huoltoon kuuluu pura ja kokoa koko pyörä.

Kimmo Saarelainen

• Administrator
Guzzien huoltovälit
« Vastaus #5 : Tammikuu 03, 2007, 13:18:03 ip »
Kiitos vastanneille!
Tuo viiden tonnin välein tapahtuva huolto tuntuu joskus turhan tiuhalta, varsinnii jos vaihtaa Nevadan ilmanputsarin joka kerta :)

Kympin välein taphtuva huolto onkin vain "kerran kesässä"
Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

herrapii

• aika viljo
Guzzien huoltovälit
« Vastaus #6 : Helmikuu 14, 2007, 00:57:00 ap »
Classic iin oli aika vaikea löytää moottoriöljyä AGIP 4T racing SAE 10/60 tai vastaavaa ja kun löysin yhtä merkkiä se maksoi kymmeniä € litra.

Tuttu rekkakuski ja saksalainen boxermies toi tynnyrin Italiasta maksoi kai 3€litra siitä olen 2-3tonnin välein luruttanut masiinaan hyvin on puksuttanut...