Kirjoittaja Aihe: V8-GUZZI ....  (Luettu 4644 kertaa)

GMies

  • Viestejä: 310
V8-GUZZI ....
« : Huhtikuu 12, 2017, 07:54:14 ap »
2002 Atlantic 500
2004 B750

Kosse

  • Viestejä: 140
Vs: V8-GUZZI ....
« Vastaus #1 : Huhtikuu 12, 2017, 14:11:05 ip »
Hitto! Minäkin haluan V8:n. Vaikka litraisena.

Rautsi63

  • Viestejä: 42
Vs: V8-GUZZI ....
« Vastaus #2 : Huhtikuu 12, 2017, 19:46:38 ip »
Mahti soundi.
Toivottavasti Suomessakin olisi Pelle Pelottomia tämmöisen rakentamiseen.

GMies

  • Viestejä: 310
Vs: V8-GUZZI ....
« Vastaus #3 : Huhtikuu 12, 2017, 20:32:02 ip »
Mahti soundi.
Toivottavasti Suomessakin olisi Pelle Pelottomia tämmöisen rakentamiseen.
On niitä joskus ollutkin.   ;)

http://vasaramaki.com/eng/2015/04/about-my-grandfather/
2002 Atlantic 500
2004 B750

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: V8-GUZZI ....
« Vastaus #4 : Huhtikuu 12, 2017, 20:54:19 ip »
Kun tuli ilmi että koneita on tehty ja tehdään niin tässä pari uustuotanto "neljännesmoottoria" täältä meiltä päin: http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=12615.0

Ulkomaillakin yritellään:
Tämä aito V8 on jäänyt vähemmälle huomiolle: http://www.wirthwein-motor.de/?page_id=59
Sama paja on myös Honda Monkeytä piristänyt: http://www.wirthwein-motor.de/?page_id=55
Erikoista näissä on että kiertokankia ei ole montaa. Hondassa yksi, Ducatissa kaksi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V8-GUZZI ....
« Vastaus #5 : Huhtikuu 12, 2017, 21:03:56 ip »
Tuossa Manki ja Ducati-tyypin koneessa on vaan liikaa edestakaisin liikkuvia massoja, että olisi kovin järkevä.
Tuossa Nurmen kasissa oli käytetty Honda monkeyn esi-isän kansia. Todella upea laitos. Harmi vaan, että sekin on hajoitettu. Teekkarit ottivat mm sylinteriputkia ja muita osia ensimmäiseen pisaralla pisimmälle vehkeeseen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V8-GUZZI ....
« Vastaus #6 : Syyskuu 09, 2020, 10:55:29 ap »
Olikos tästä jo linkkiä:

Uudempi: https://www.youtube.com/watch?v=gV0oMZqJAyA&t=28s
Vanhempi: https://www.youtube.com/watch?v=3cdVsfirEzQ

-   Tatra 603 Limousine moottori, alumiinista valettu blokki, sylinterit harmaavalua, pituus 40 cm
-   2500 ccm, 110 hv, 170 Nm
-   ajopaino 350 kg (vähemmän kuin Goldwing tai Rocket III)
-   Guzzi 1965-73 runko, pidennetty ja vahvennettu
-   5 lovinen vaihteisto, svingi ja takahaarukka Guzzista
-   tankki Goldwingistä, vanteet muualta, pakoputki Grisosta
-   jalkatapit tarvikkeena
-   laturi siirretty takapuolelle, käyttö nokka-akselista hihnalla (piti tehdä välitys että pyörii riittävän nopeasti)
-   adapteri vaihdelaatikon sovittamiseksi moottoriin
-   öljynsuodatin vaihdettu nykyaikaiseen (alkuperäinen oli pestävä)
-   6,5 L öljymäärä, öljynjäähdyttimet molemmin puolin moottoria
-   svingi muutettu ja kardaania muutettu että saa leveän takapyörän
-   ohjelmoitava Motorcraft oli ratkaisu sytytysjärestelmäksi
-   2 kaksoiskaasutinta, 4 imukanavaa, alkuperäiset toimivat OK
-   kaikki teki itse, paljon pieniä osia piti valmistaa, projekti kesti 5 v
-   sytytysjärjestelmän asentoanturi edessä keskellä, öljytikku (alkuperäinen) vieressä
-   digitaaliset mittarit, etupyörässä nopeusanturi

- nyt virallisesti rekisteröity; Moto Guzzi V7 (-73)
- rakentaja kiittää mielenkiinnosta, 400.000 katselua nyt jo tähänastisista filmeistä
- joitakin muutoksia piti tehdä maantiekäyttöä ajatellen
- lämpöanturi lisätty öljynsuodattimen viereen
- sylinterien 3 ja 4 välissä näkymättömissä myös lämpöanturi (näytöt tankissa, ylempi moottori, alempi öljy)
- koskaan ei ole mennyt öljy yli 90 C
- etuhaarukkaa piti vahvistaa vielä rekisteröintiä varten
- superpehmeä ajaa, menee suoraan, hyvä handling, 95 dB
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2020, 22:40:30 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.