Jos lentokoneen autopilottiin tulee vika tai se joutuu toiminta-alueensa ulkopuolelle, se kytkeytyy irti.
Autopilotin kytkeytyessä irti, soi ohjaamossa "cavalry charge" merkkinä siitä, että ohjaajien on ryhdyttävä
lentämään konetta.
Videossa 0:45 kohdalla pilotti kytkee autopilotin irti, varoitus kuuluu tässä siksi.
https://www.quora.com/What-is-this-sound-you-hear-in-the-cockpit-3-beep-like-before-landingOdotan mielenkiinnolla oikeuden päätöstä sitten kun itseajava auto joutuu onnettomuuteen, missä
loukkaantuu tai kuolee ihmisiä.
Ratkaisun seuraus voi olla todellakin se että, tilanteessa missä auto on neuvoton, pomppaa kojelaudasta
esille ratti ja polkimet. Samalla vieno naisääni ilmoittaa, että tunnelin päässä näkyvä valo on sammutettu
vastuu kysymyksistä johtuen. Eikä sitä sytytetä uudelleen ilman kuljettajan toimenpiteitä.
Kuljettaja on hän, kuka on ottanut auton käyttönsä laittamalla "avaimensa virtalukkoon", syöttämällä
pin-koodin tms.
Eivät ammattilentäjätkään valitettavasti ole aina kyenneet jatkamaan lentämistä sen jälkeen kun autopilotti
on kytkeytynyt jostain syystä irti. Miten siihen kykenee tavallinen kuski joka ei ole oikeasti ajanut autoa vuosiin?