Kirjoittaja Aihe: sport 1100 i etuiskarit  (Luettu 16323 kertaa)

riku

sport 1100 i etuiskarit
« : Maaliskuu 09, 2017, 11:09:45 ap »
alkoi toi sportin oikean puoleinen iskari hylkimään oljyä.miten homma kannattaisi hoitaa.
mitens sporttimiehet ootte tehneet ? huoltoon, mutta minne ja millä hinnalla ?
tehdä itse,mistä tiivisteet ym.en ole vielä purkanut..vinkkejä.

-riku

viitala

Vs: sport 1100 i etuiskarit
« Vastaus #1 : Maaliskuu 09, 2017, 16:53:16 ip »
Mulla oli Karkkilassa,kaveri huoltaa WP:t.Firman nimeä en muista ,mutta löytyy varmaan netistä WP:n sivuilta.
Minkä vuotinen sulla on?Mulla on -97 ja siinä on WP:n vermeet.

motomatti

« Vastaus #2 : Maaliskuu 09, 2017, 17:26:03 ip »
WP:n USD etutelarit ovat yksinkertaiset laitteet. Ekan kerran kun purin niin naamaa rupesi naurattamaan kun homma oli niin helppoa. Ei edes erikoistyökaluja tarvita kunhan muistaa yläpään tulpat löysätä ennen kolmioista irrotusta. Itsellä ennen kesää sama edessä V10:n suhteen.

Sivulta 144 alkaen: http://guzzitek.org/gb/ma_us_uk/1100Spt_DayRS_Cent_Ate(GB_D_NL).pdf
Myös Norsa Oy huoltaa irrotetut teleskoopit Nurmijärvellä. http://norsa.fi/
Kannattaa soittaa ensin. 0400-4477 20

riku

« Vastaus #3 : Maaliskuu 09, 2017, 20:07:50 ip »
 motomatille kiitos eksaktista tiedosta.
 viitalalle:mulla tuo pyörä on -98 i. musta. yksi niistä neljästä mitkä tuli silloin moto italiaan
 en kylläkään ensimmäinen omistaja,kolmas. ostin 2008 syksyllä oulusta motormanilta (varastetun le mansin tilalle).
 ilmeisesti näitä ei ole kovinkaan paljon tuotu suomeen. yritin kerran trafilta selvittää paljonko
 näitä on rekisteröitynä ,mutta toimittivat kaikkien rekisteröityjen guzzien listan,en saanut tolkkua.
 no..vielä noihin iskareihin. mulla kävi tosi outo juttu kun olin menossa kesällä tanskaan. päätinpä parisataa kilsaa ennen
 helsingboria säätää takaiskaria,eli käänsin "extension"nuppia pari pykälää tiukemmalle eli neloselta kutoselle.
 kuinka ollakkaan perillä lauttarannassa potkiessa renkaita huomasin että eturengas oli kulunut oikeasta reunastaan
 aivan sileäksi.keskellä ja vasemmalla kulutuspinta aivan hyvä. nuppi takaisin neloseen. ajoin renkaalla vielä tanskan puolella
 250 km kuluminen loppui kuin seinään.horsensista ostin uuden renkaan millä ajanut nyt jonkun tonnin ei mitään kulumista.
 mystinen juttu.kukaan ei ole oikeen löytänyt järkevää selitystä asialle.
 oletko itse säädellyt takapäätä. ja millä menestyksellä.
 missäpäin itse vaikutat. en ole tuolla tien päällä havainnut sportteja paljon liikkuvan.

-riku

motomatti

« Vastaus #4 : Maaliskuu 09, 2017, 20:39:38 ip »
Lainaus
ilmeisesti näitä ei ole kovinkaan paljon tuotu suomeen. yritin kerran trafilta selvittää paljonko
näitä on rekisteröitynä ,mutta toimittivat kaikkien rekisteröityjen guzzien listan,en saanut tolkkua.

En ole löytänyt parempaa listausta kuin nämä Trafin tiedostoista kokoonkursitut: http://www.ajoneuvotilastot.com/
Sieltä klikkaus moottoripyörän kuvasta, kelaus alaspäin kohtaan neljätöista, klikaten sitä ja avautuvasta taulusta kohdat: Mallit 1 ja 2. Taulukot latautuvat hitaasti joten bongaamiseen malttia. Siellä on hyvin paljon epämääräisyyksiä mallimerkinnöissä mutta se ei ole tekijän vika vaan ajoneuvohallinnon ja Trafin. Katsastusmiehethän ja Tulli ovat nämä nimenneet parhaan tietonsa mukaan. Eikä se ole paljon.....

TunturiTT

« Vastaus #5 : Maaliskuu 09, 2017, 21:18:34 ip »
Californioitakin löytyy V11:n alta jne.

Jos on alkanut yllättäen ja vaimennukset ja toiminta on ollut siedettävällä tasolla, maksaisi ehkä vaivan kokeilla stefojen puhdistusta ensiapuna. Ei se keulan purku ja huolto mitään rakettitiedettä ole, onnistuu hyvillä ohjeilla ensikertalaiseltakin päivässä. Ohjeita voi apinoida vaikka youtubesta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

viitala

« Vastaus #6 : Maaliskuu 09, 2017, 21:28:42 ip »
Asun in holycoast eli Pyhärannassa.Omani hain Helmutilla edellis keväänä ja ajokauden loputtua huoltohomma levisi käsiin. Nyt se on viittävaille valmis
ja kevättä odotellaan.Siinä oli niin paljon Helmutin tekosia,että se johti siihen.Ei helmutti aina niin kauhean tarkka ole,mutta oma vika,mitä ostin,mutta kun pakko oli ko sportti
saada.Tästä jo ymmärrätkin,että ei kilsoja ole paljon tullut,silloin kun olin vielä töissä.Mulla on toi -87 lemppari myös,jolla kanssa ajelen.Toivottavasti nähdään!

Camn

« Vastaus #7 : Maaliskuu 09, 2017, 21:31:35 ip »
Lainaus
paljonko näitä on rekisteröitynä
18 kpl pitäs olla melko lähellä (minun silmääni se "komein Guzzi" tehdasvarustuksessaan):
Sport 1100 (KE/1064), 4 kpl  [1994-96, 1771 kpl]
Sport 1100i (KF/1064), 13 kpl  [1997, 1314 kpl]
Sport 1100 Sport Corsa (KF/1064), 1+1 (?) kpl,  [1998, 200 kpl]

http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5308.15

Muut "tuoreemmat sportit": LeMans (I-V) 119 kpl, Daytona 6 kpl, V11 56 kpl.  Ihmetyttää että olisko noita oikeita LeManseja noin paljon...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2017, 09:13:49 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

riku

« Vastaus #8 : Maaliskuu 13, 2017, 10:12:06 ap »
mulla KF 1100i. kiva kun ei tartte ite käydä penkomassa tilastoja.kiitos siitä.
eiköhän näillä avuilla mennä tappiin asti tossa iskari hommassa.

Kari Sairanen

« Vastaus #9 : Maaliskuu 15, 2017, 21:08:59 ip »
Hoi

Etupään "stefojen" vaihto on tosi helppo homma vanhoissa Guzzeissa. En tiedä noista USD-etupäistä paljoa, mutta uskon että siinäkään ei kannata irrottaa putkia kolmioista. Nostetaan vain etupään reilusti ylös ja puretaan jousituksen sisäkalut alakautta pois. Näin jää kaikki lamppujen korvakkeiden, katteiden kiinnitysrautojen ym. irrotukset pois.

motomatti

« Vastaus #10 : Maaliskuu 15, 2017, 21:59:10 ip »
Hoi

Etupään "stefojen" vaihto on tosi helppo homma vanhoissa Guzzeissa. En tiedä noista USD-etupäistä paljoa, mutta uskon että siinäkään ei kannata irrottaa putkia kolmioista. Nostetaan vain etupään reilusti ylös ja puretaan jousituksen sisäkalut alakautta pois. Näin jää kaikki lamppujen korvakkeiden, katteiden kiinnitysrautojen ym. irrotukset pois.

Spine-runkoisissa ei ole mainitsemaasi ongelmaa lamppujen tai katteiden suhteen. Ennen kuin löysää kolmiot niin löysää hieman ylämuttereita ettei tarvitse viilapenkissä naarmuttaa yläputkia. USD on nimensä mukaan ylösalainen. Sitten kun ne käännetään toisin päin niin homma muistuttaa hiukan tavallisen keulan purkamista. Korjaamokirjassa on ohjeet ja kuvat keulan purkuun. Ei sitä kannata pelätä. Kunhan ei hukkaa osia.

Camn

« Vastaus #11 : Lokakuu 28, 2024, 19:09:23 ip »
Positiivinen yllätys oli huollattaa 22 vuotta vanhat V11 etuiskarit maahantuojalla (MC-Racing) Hyvinkäällä (oli tarjous, öljyt ilmaisia, osista alennusta). Uusittiin tiivisteet (2), teflonholkit (2) ja uloimmat "tiivisteet" (scraper), 1L meni öljyä.  Töineen 248€, kuvittelin kalliimmaksi (tosin, en näistä tiedä...).
V11 - it defines you.

motomatti

« Vastaus #12 : Lokakuu 29, 2024, 16:46:38 ip »
Siistit!