"Huoltoavainta" en ole vielä nähnyt C14:n mittarissa mutta sekin hetki koittaa pian. Aion tutkia silloin asiaa. Avaimen kuva ei kerro mistään viasta vaan on ilmoitus 10.000 km välein tehtävästä huollosta ja avaimen kuvan pois oleminen siitä että huolto on tehty. Mitään haittaa sen ei pitäisi aiheuttaa.
Nämä muut ilmoitukset ovatkin sitten hyvin mielenkiintoisia ja niitä itselle on tullut pyytämättä sekä tarkoituksella testatakseni ja oppiakseni järjestelmän toimintaa.
SERVICE ja URGENT SERVICE tekstejä voi tulla mittaristoon kun tulee vikoja tai toimintahäiriöitä. Itse olen niitä generoinut tahallaan ihan kokeeksi ja sitten poistanut laittamalla "piuhan päähän" eli GuzziDiagilla nollannut vikalogit. Mainittakoon että osa vikailmoituksista on ollut hämmentäviä. Mutta syy niillekin on löytynyt.
Vikalogit nollaamalla saa korjattujen vikojen vikailmoitukset pois. Toki sitä ennen pitää poistaa vika ja sen aiheuttaja muutoin tulee uusi ilmoitus. Suurin osa vikailmoituksista on suomeksi. Osa koodilla ja sen lukuun tarvitsee koodiluettelon joita löytyy netistä suomeksikin.
URGENT SERVICE on sen verran rankka vikailmoitus että pyörä on ajokelvoton tai vähintäänkin vikasietotilassa. Parempi kun ei aja. Nuo ajotietokoneen taululla olevat ilmoitukset ovat viite siitä että kannattaa katsoa vikalogeista mikä on vikana ja sitten korjata se vika ja nollata vikailmoitustaulu tyhjäksi.
Mikään edellä mainituista tavoista ei nollaa huoltoilmoitusta eli kiintoavaimen kuvaa.
Jos on taloudessa läppäri niin siihen voi asentaa ilmaiseksi GD:n ja hankkia muutaman kympin kaapelit niin monta asiaa hoituu jo sillä mikä huollossa olisi maksanut rahaa ja pitänyt pyörän pois liikenteestä jopa päiviä riippuen huollon kiireistä. Eli sijoitus välijohtoihin tienaa hintansa jo yhdellä käyttökerralla.
Vianhaulle helpotusta: sivut 97 - 161:
http://guzzitek.org/gb/ma_us_uk/1400/California1400Classic-Touring_042014_Atelier(GB).pdfHuoltoavainta ei tietääkseni saa nollattua GD:llä.
Huoltoavaimen koodi syötetään vanhemmissa C14 malleissa samalla nupilla jolla ajotietokonetta ohjataan eli MODE -nupikalla. 2015 mallien jälkeen, saamani tiedon mukaan, huoltoavaimen voi nollata vain merkkihuollossa.