Viimeksi LeMans seisoi viisi vuotta putkeen, olen käynyt sillä viiden vuoden välein Mandellossa.
Putsasin suosiolla kaasuttimet, eipä niissä kummempaa ollut, ryyppyluistit jumittivat tavan mukaan.
Parin vuoden seisokin jälkeen on lähtenyt tulille vanhoilla bensoilla, ei se hyvin käy ja haisi pahalle
mutta huoltikselle pääsin tankkaamaan tuoretta menovettä. Käyntikin siitä sitten muuttuu kohta normaaliksi.
Joskus ajoin Nortonilla jollain "vanhoihin moottoreihin" tarkoitetulla öljyllä. Sen kun luvattiin turvottavan
vanhoja tiivisteitä ja vähentävän öljyvuotoja. Yllätyksekseni öljy toimi lupausten mukaan. Kun oli sitten talven ollut
säilössä, puristuksia ei ollut enää lainkaan, moottori pyöri kiksistä kuin se tulpaton mopo.
Tippakannulla tulppien rei'istä uutta "modernimpaa" öljyä sylintereihin niin puristukset palasivat hetken kuluttua.
Kunhan säilytyspaikka on kuiva ja mielellään ulkoilmaa lämpimämpi, ei pitkäkään säilytys kunnossa olevaan moottoripyörään
pahasti vaikuta.
Puunallehylättynä menee äkkiä huonoksi
