Kirjoittaja Aihe: Pienenä vinkkinä tarvitseville. Moto guzzin moottori  (Luettu 7360 kertaa)

rimpjar

  • Viestejä: 331
  • tuolla mennääntämä suvi
Pienenä vinkkinä tarvitseville. Moto guzzin moottori
« : Helmikuu 13, 2017, 18:13:12 ip »
niin tälläinen tuli vastaan täältä meikäläisen nurkilta.
Ja hinta eivarmaan ole kiveen hakattu. https://www.blocket.se/kronoberg/Moto_Guzzi_motor_71581571.htm?ca=21&w=3

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Pienenä vinkkinä tarvitseville. Moto guzzin moottori
« Vastaus #1 : Helmikuu 13, 2017, 20:19:55 ip »
Nyt kun akuutti persaukisuus ei vaivaisi,saisi Caliin helpolla vetoja..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Pienenä vinkkinä tarvitseville. Moto guzzin moottori
« Vastaus #2 : Helmikuu 14, 2017, 11:34:47 ap »
Ruisku 992cc 95hp 88Nm/5800rmp lienee siis kyseessä.
Onko ajokilometreistä mitään tietoa?

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Pienenä vinkkinä tarvitseville. Moto guzzin moottori
« Vastaus #3 : Helmikuu 14, 2017, 17:28:38 ip »
Persetin persetti. Mulla ei oo rahaa....

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Pienenä vinkkinä tarvitseville. Moto guzzin moottori
« Vastaus #4 : Helmikuu 14, 2017, 18:27:39 ip »
Jos on Centaurosta niin on Carrillon kiertokanget (Daytonasta en tiedä)... muistan lukeneeni että kaikki enemmän korjauskelvottomat näistä (venttiilikoneiston liittyvät jutut) moottoreista on jo haalittu pois ja purettu, koska ne kiertokanget on niin arvokkaat ja käypäset.
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Pienenä vinkkinä tarvitseville. Moto guzzin moottori
« Vastaus #5 : Helmikuu 14, 2017, 18:35:41 ip »
Edullinen lisäys olisi. Kun BB1 kone taitaa olla 5500-7000€..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Pienenä vinkkinä tarvitseville. Moto guzzin moottori
« Vastaus #6 : Helmikuu 14, 2017, 18:44:47 ip »
Mielenkiintoa varmasti löytyy.
Tuossa ruotsalaisessa ilmoituksessa on jostain syystä (tosin suluissa) mainittu myös Daytona.
Niissä taisi olla sama peruskonstruktio hieman vielä kiristettynä.
102hp 88Nm/6600rpm.
Daytonan proto tuli -89 ja tehdasmalleja Daytona 1000 tehtiin 92-95, Daytona RS mallia -96-00.
Centauro -96-00.
Korjatkaa jos olen väärässä.
 

rimpjar

  • Viestejä: 331
  • tuolla mennääntämä suvi
Vs: Pienenä vinkkinä tarvitseville. Moto guzzin moottori
« Vastaus #7 : Helmikuu 14, 2017, 20:09:30 ip »
Minä soitin kaverille ja se on Centauro -98 moottori ajettu 2000mil elikkä 20 000km ja tuohon kuuluu vaihdelaatikko ja kuvassa olevat tilbehöörit
 lupas laittaa lisää kuvia. Jos jollain vaikka kuume nousis. Hinta on siinä 18-19 000kr.
Jaa syy että moottori on tuossa niin perinteisesti mopo karkas käsistä :)

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Pienenä vinkkinä tarvitseville. Moto guzzin moottori
« Vastaus #8 : Helmikuu 14, 2017, 21:02:42 ip »
Hakekaa nyt joku tuo pois äkkiä!
On varmasti hintansa arvoinen.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Pienenä vinkkinä tarvitseville. Moto guzzin moottori
« Vastaus #9 : Helmikuu 14, 2017, 22:24:50 ip »
Minkäkokoiset läppärungot tuossa muuten on?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Pienenä vinkkinä tarvitseville. Moto guzzin moottori
« Vastaus #10 : Helmikuu 14, 2017, 22:53:33 ip »
Jos huomenna tallilla muistaisin mittailla. Jäi melki käyttämättömät hyllyyn suuttimien ja TPS:n kanssa kun laitoin muutoin samanlaiset mutta kaksisuuttimiset Ducati SPS:n läppärungot. Ei niistä ihan nyrkki läpi mene mutta melko isot ovat.
Tästä tulikin mieleen että pitäisi laittaa tulpanreiästä pari tippaa öljyä männän päälle ja käynnistellä muutaman viikon päästä. Kevään ääniä ja saa naapurit taas pahoittaa mielensä. Ne joilla se tapa on.

Oletteko huomanneet että alkusarjan Daytonoissa oli nuo samat SPS-tyyppiset läppärungot mutta toisen suutinparin reiät tukossa? Otin alkusyksystä kuvan sellaisesta kohdasta: http://www.motomatti.fi/2016/09/syysajelu-vaaksyyn.html

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Pienenä vinkkinä tarvitseville. Moto guzzin moottori
« Vastaus #11 : Helmikuu 15, 2017, 07:41:31 ap »
Eli ovat ilmeisesti samat, kuin V11:n koneessa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Pienenä vinkkinä tarvitseville. Moto guzzin moottori
« Vastaus #12 : Helmikuu 15, 2017, 10:23:28 ap »
Eli ovat ilmeisesti samat, kuin V11:n koneessa.

Ihan tarkkaan en tiedä onko tätä läppärunkomallia ollut V11 sarjassa jossain vaiheessa. Itse olen törmännyt tähän sileäpintaiseen läppärunkoon vain V10 koneiden yhteydessä.

Pikaisen Google kuvahaun tuloksena V11 malleissa on ulkonäöltään samaa läppärunkotyyppiä kuin on saman aikakauden Californioissa. Hakusanat: guzzi v11 throttle body ja guzzi v11 sport

Jospa muistaisin ottaa valokuvatkin mittojen ohella kun käyn tallilla.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Pienenä vinkkinä tarvitseville. Moto guzzin moottori
« Vastaus #13 : Helmikuu 15, 2017, 10:30:43 ap »
Ne V11 Sportin rungot on isommat, kuin Calissa. Valu varmaan on sama. Tuo Centauron koko lienee reiältään samoissa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Pienenä vinkkinä tarvitseville. Moto guzzin moottori
« Vastaus #14 : Helmikuu 15, 2017, 10:58:06 ap »
No sekin vielä että 20.000 ajettu...
Kyllä tuo pitäisi suomeen saada.
Mitä jos vähävaraiset tekisi yhteisostoksen ja sitten kenen projektiin päätyykään, niin saisi lunastaa muiden osan?
Voisin osallistua 400eurolla.