Tuli viikonloppuna laitettua kolmen pyörän vakuutuksista tarjouspyynnöt Pohjolaan ja IFiin. IF oli nopea, ma kysyivät lisätarkennuksia ja tänään sain tarjoukset. Tuli pyydettyä tarjous 2 kk per pyörä, pvm - pvm, sain vain vuosihinnan. Soitin sitten tänään Pohjolaan idealla miten voin laskea hinnan 2 kk:lle. Kaveri antoi prosentit miten vuosihinnoittelun kk-porrastus menee. Huhti-lokakuun kk hinta vaihtelee 5-20%. Marras- maaliskuu 0%. Kesä-elokuu noita 20% vuosihinnasta per kk. Pitänee tehdä itse joku exceltaulukko, jotta saa todelliset hinnat selville per mopo haluamalleni aikajaksolle.
Bonuksiinkin on kuulemma tulossa muutoksia kuluvan vuoden aikana osana jonkunlaista isompaa muutospakettia. Starttibonukset voivat olla nykyistä isommat ja täydet bonukset voi saavuttaa entistä nopeammin. Nyt on minulla liikennevakuutuksessa bonus 20-25% per pyörä. Kaveri kertoi minun tapauksessa bonuksen nouseva 40% muutoksessa. Siinä vaiheessa kun kaveri vielä kertoi vakuutusten hintojen laskeva, alkoi kuulostaa liian hyvältä. Jossainhan ne rokottaa, mutta missä? Vähän oli epäselvä ulosanti helpdeskin kaverilla