Kun sakot ei meillä suomessa ole vielä riittäviä valtionvarainministeriölle ja sakkoja ei enää pysty yleisen mielipiteen takia korottamaan, niin keksitään osalle sakkoa uusi hauska nimi, jolla voidaan laittaa muutama kymppi lisää hintaa...
Rikosuhrimaksun on velvollinen maksamaan täysi-ikäisenä rikoksen tehnyt henkilö, jolle määrätään rangaistus sellaisesta rikoksesta, josta voi saada vankeusrangaistuksen. Maksu määräytyy rangaistusasteikon perusteella riippumatta siitä, onko rikoksella uhria. Maksun suuruus on 40 euroa, jos teosta säädetty ankarin rangaistus on enintään kuusi kuukautta vankeutta, ja 80 euroa, jos säädetty ankarin rangaistus on yli kuusi kuukautta vankeutta.
http://oikeusministerio.fi/fi/index/ajankohtaista/tiedotteet/2016/11/rikosuhrimaksukayttoonjoulukuunalusta.html
Millä oikeudella minulta riistetään varoja noiden rikollisten elättämiseen ?
Vassarisosialistit ovat aikoinaan luoneet Suomesta maailman sosiaalitoimiston ja lisäksi rikollisten paratiisin, jossa rikolliset ovat kärsijöitä ja uhrit rikollisia.
Viimevuosina on asiaan kuitenkin kiinnitetty huomiota ja luotu erilaisia rikosten uhrien tukitoimia, auttavaa rikosuhri-puhelinpäivystystä, kriisiapua - debriefing, oikeusapua jne. Rikosuhrien apu on pitkälti ollut vapaaehtoistyötä, mutta mm. veikkausvaroista on toimintaan myönnetty määrärahoja.
On aivan oikein, että noilta roistoilta peritään edes jotain aiheuttamistaan kärsimyksistä, koska muut tuomiot ovat mitä sattuu … minulta ei heru sympatioita noita täysihoitolassa, verovaroin hoidettavia roikaleita kohtaan.
Toivon, että joskus koittaa aika, että minun ei tarvitse osallistua roistojen täysihoidon maksamiseen, vaan se peritään heiltä itseltään täysimääräisenä.
Eikö me olla jo linnassa?
Ei olla, en minä ainakaan, itse on ruoka hankittava ja mahd. lääkärissä käynti itse maksettava, asuminen maksettava ja joka palkka-eläkesentistä revitään vero.