Siitä olen ihaillut H-D:n ja Applen (puhelimet) liikkeenjohtoa, että ovat luoneet tuotteilleen aivan tolkuttoman arvostuksen ja haluttavuuden ”suuren ostavan yleisön” silmissä. Applella on 15% markkinaosuus puhelimissa globaalisti, mutta maailman puhelimista saatavasta katteesta saavat 80%. Molemmilla taitaa olla niin, että tuote on saatu niin haluttavaksi, että saadaan valmistuskustannuksiin nähden kova kate. Silti käy kaupaksi ja saatavuus on jopa niukkaa ja käytettynäkin kauppa käy, ja ilmeisen kovaan hintaan edelleen. Applen kohdalla tietty mullistivat monta asiaa maailmassa ja H-D:n ääni- ja tyylimaailma on legendaarinen.
Ducatillahan menee MV Agustaan verrattuna hyvin, mutta jotenkin olisi masentavaa jos Ducatin omiin italialaisiin perinteisiin pohjaava tekniikka, tapa toimia ja brändi joutuisi Trump -maan markkinamiesten käsiin (moni gruppolainen on käynyt Ducatin tehdaskierroksella). VW:n tapauksessahan kirjoitettiin että firma ostettiin koska yksi johtajista ajeli Ducatilla ja piti merkistä... En kokenut että Audi ja saksalainen omistus mitenkään haittasi Ducatin mainetta. H-D:n alla omissa silmissä kyllä heti laskisi hohto… Mitä lie H-D -sportteja alkaisivat pukata maailmalle. Mutta jäähän sinne sitten ne vanhat mallit (sen lisäksi että uusi SuperSport on kuin V11 LeMans -jälkeläinen...), kuten nykyisen Custom-Guzzin kohdalla…vanhat sportit ovat…siellä jossakin... ja erilaisissa tapahtumissa ihasteltavissa.