Mihin lie perustuu vaatimus omakätisestä allekirjoituksesta. Lakiin se ei ainakaan perustu. Skannattu kuva täytetystä jäsenhakemuksesta on aivan yhtä pätevä jos skannatun allekirjoittajan nimi ja allekirjoitus on siinä ja kyseinen henkilö ei allekirjoitusta kiistä. Lähtetäänhän nykyään tarjouksiakin faksilla allekirjoituksineen. Allekirjoitukselle ei myöskään ole mitään muotovaatimuksia. Se voi olla vaikka X tai tyypillisesti harakanvarvas, josta kukaan ei saa selvää.
Itse ihmettelen sitä, että olen lähettänyt kaksikin hakemusta ihan protokollan mukaan kirjepostilla, mutta mitään jäsenmaksulaskua ei ole kuulunut. Voi olla että ensimmäinen (Motoitaliasta) saamani lomake meni kirjeiden taivaaseen, siinä kun oli aivan eri vastaanottaja kuin Gruppon sivuilta saatavassa. Tämän huomasin kun aloin täyttää hakemusta uudestaan. Lienee ollut vanhaa varastoa tuo Motoitalian antama kaavake. Uusi hakemukseni lähtikin sitten Espooseen TSV:lle, mutta siitäkin on jo kuukausia. Ehkä hakemuksessani on sitten joku muotovirhe ja se on hylätty, mutta onneksi laitoin puhelinnumeron, johon voi soittaa epäselvyyksistä. Tai sitten minua ei vain haluta jäseneksi. Tai jotain.
------------------------
Tämän siis piti mennä vastauksena tuohon jäsentietokysely-ketjuun. Olen käsi!