Sitten jos sieltä tulee jotain lievennettynä siihen, mikä on nyt tapetilla, niin onko se torjuntavoitto ja kenelle kunnia...
Se riippuu ihan siitä millä perusteilla verolaki kaatuu tai muuttuu. Jos päätös on "poliittinen päätös" ilman sen kummempia perusteita hallitukselta on se myös ilman muuta perustetta. Silloin ei ole kellään pitävää näyttöä veron turhuudesta.
Jos veron perusteet ovat ne mitkä niiden on arveltu olevan niistä lähtökohdista joita on esitetty kielteisinä veron tuoton ja työllisyyden sekä päästöjen kannalta ja enemmistö eduskunnasta on samaa mieltä niin kunnia kuuluu niille jotka asian ovat tuoneet tehokkaimmin esille. Sillä ei liene merkitystä kuka, mikä tai ketkä ovat pohjatyön tehneet.
Sitäpaitsi veroa voidaan perustella sillä että maassamme on varsin saastuttava pyöräkanta (noin 18v keskimäärin) ja verotuksella ne saadaan pois saastuttamasta.
Hallitushan ei ole paljastanut veron perusteita joten niihin on hankala tarttua. Moottoripyöräjärjestöt ja muutkin tahot odottavat että veroasia tulisi lausuntokierrokselle. Asiasta ei ole kuitenkaan mitään havaintoa. Voi olla että ei tulekaan. Muut moottoripyöräilyyn liittyvät lakiesitykset ovat pääosin tulleet lausunnolle. Se on aiheuttanut hankaluutta että kun lausuntopyyntö tulee niin niin vastaus on oltava perusteineen seuraavana päivänä eduskunnan kirjaamossa. Se aiheuttaa yötyötä ja jonkun henkilökohtaisesti toimittamaan lausunnon kirjaamoon. Valitettavasti tapaukset ovat toistuneet.
Kun ei tiedetä perusteista niin järjestöt joutuvat "keksimään" todennäköisiä perusteita ja niille vasta-argumentit. Se syö aikaa, työvoimaa ja on pois muista resursseista. Esimerkiksi MMAF ja Smoto tekevät näitä hommia palkatta omalla ajalla.
Loppujen lopuksi: kunnia pitää ottaa olemalla ensimmäisenä sitä vaatimassa suureen ääneen. Liekö meitä edustavilla yhdistyksillä siihen paukkuja riittää.
PS. Tuon FOT:n laittaman linkin kommenttiosio tuo mukavasti esille sen mitä muut ajattelevat.