Alkuperäinen kiristin on kestävä. Stucchi edullinen ja saa aikaan kauniin käynnin.
Mutteri voi olla tiukassa ja tarvitsee mielellään pitkän hylsyn. Aukeaa normaalisti jos on voimaa.
Kytkimen päästä voi laittaa startin hammastuksesta kampiakselin pyörimättömäksi jos vääntää tavallisella avaimella.
En tiedä onko kootessa lukitusliima mutterissa tarpeellista mutta yhden itsekseen avautuneen olen tavannut.
Homma alkaa laturin kotelon irrotuksella. Sitten laturin ulompi kehä irti. Laturin merkistä ja ankkurin tyypistä ja kiinnitystavasta riippuen voi tarvita ulosvetopulttia. (Bosch-laturin tapauksessa laita ylös johtimien kiinnityskohdat. Keltaisilla johdoilla ei ole väliä.) Jakopään kotelo irtoaa kun kaikki ruuvit on avattu. Ohjuritapit ja mahdollinen tiivisteen liimaus tai tarttuminen voi laittaa vastaan. Kun kotelo on pois niin pitää avata kampiakselin mutteri, öljypumpun mutteri ja nokka-akselin mutteri. Ketju lähtee pois paikaltaan kun kaikki ketjupyörät vedetään akseleiltaan yhtä aikaa. Jos ei ole tarkoitus vaihtaa ketjua, mikä paljon ajetussa on suositeltavaa, ei ketjua tarvitse kiristimen vaihdon vuoksi irrottaa. Huulitiiviste pitää vaihtaa. "Kierteellinen" malli, eli alkuperäistyyppinen, on parempi
Noin yleensä: jakoketjun vaihto ei ole huono idea. Se säästää ketjupyöriä kulumiselta. Kun ketju on irti niin öljypumpun välykset voi tarkistaa irrottamalla pumpun. Joskus lohkossa on syviäkin kulumajälkiä jotka voi tasohioa pois. Samalla tulee katsastettua ensiö- ja toisiopyörän päittäisvälyksen ja öljypumpun pesän ja neulalaakereiden kunnon. Hommaan on mitoitustiedot ja välykset korjaamokäsikirjassa. Samoin kiristysmomentit.